T34-85

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Medeplakkers

De huisvlijt van dit moment is een 1/16 T34-85

Ik had de kit al behoorlijke tijd liggen als isolatie op zolder en ineens kreeg ik de geest na het zien van een artikel van dhr Zaloga over een 1/35 Dragon T34-85.
Zijn versie was aan een kant open gezaagd zodat het interieur zichtbaar werd.
Aangezien er bij de Trumpeter kit ook een uitgebreid interieur aanwezig is leek het me een goed idee dit ook te proberen .
Moet wel zeggen dat ik even flink moest slikken op het moment dat de zaag in het model verdween (het is toch een model van een euro of 90) Maar het ging allemaal verbazingwekend gemakkelijk .......
Om het toch niet helemaal hetzelfde te maken als de Zaloga versie heb ik de andere kant van de tank gekozen en hem meer naar de zijkant weggezaagd.
de plaats van zagen hing een beetje af van de interieur onderdelen ....en dat werd net achter de interne brandstoftanks.

Op het ogenblik is de buitenkant zwart gespoten omdat ik zo een beter idee kreeg het giet effect op de koepel (MR surfacer) er uiteindelijk uit kwam te zien, beter nog wat onregelmatigheden kon opsporen en als basislaag die onder de "zwaar verweerde" russian green (uiteindelijk kleur van het model ) komt te zitten ( komt weer boven met de haarlakmethode....)

Verder zitten zowat alle (grote) onderdelen nog los (en missen er nog een paar ) , moet de hele bekabeling inwendig nog worden aangebracht en nog accu's en accurek worden gemaakt (die helaas niet bij de kit zaten)
Ik zit ook nog te twijfelen om een van de munitiekisten op de vloer "open" te maken, waardoor daar ook de granaten zichtbaar worden
en is er nog het nodige verfwerk natuurlijk.

DSC07716.jpg

DSC07713.jpg

DSC07725.jpg

DSC07726.jpg

voorlopig wordt het de standaard Trumpeter "Cybopob" (Suvorov) uitvoering bij gebrek aan andere 1/16 decals (ik heb wel wat setjes van Archer gezien, maar die vind ik niet zo interessant )
Ook heb ik nog zitten twijfelen om de "bedspring " uitvoering ervan te maken .... maar dat is ook al zo'n uitgemolken versie....
dus als iemand nog suggestie heeft ....(het moet wel een T34 in Berlijn 1945 voor gaan stellen )

commentaar altijd welkom :!:

greetz Ronald

Nog even voor de vakantie een updateetje.....

Bij gebrek aan beter heb ik met wat voorbeelden van andere modellen (van bv Liejon Schoot en Steve Zaloga) wat accu's en een accurek in elkaar zitten meubelen.

Het idee is er ,maar of dit het blijft ...... 😕

Daarnaast wat bekabeling aangebracht in de romp, de veren bij de bediening, stoelzittingen aangepast ,Firewall tussen motor en gevechtsruimte aan de achterkant voorzien van de nodige leidingen , hier en daar nog schilder werk en aanpassingen aan de motor en transmissie
ondanks dat de boel open is gezaagd gaat toch verloren .

Ik heb inmiddels ook weer m'n Tamiya T34 CDrom aan de praat gekregen(die nogal moeite heeft met m'n nieuwe windows7 laptop 😈 😈 :x ) ,waar ook nog wel de nodige detail dingen opstaan die ik er ook nog misschien in ga maken.

Mocht men misschien nog wat "nare" naadjes of niet oplijnende onderdelen ,kan kloppen ,de boel zit nog grotendeels los...

nog wat vraagjes voor de kenners:

heeft er iemand:
foto's of afbeeldingen van de Accuopstelling met bekabeling,
foto 's of afbeelding van een open munitiekist (die op de vloer staan)

Werden de lege hulzen van het 7.62 mm machine geweer uitgeworpen (en lagen dus verspreid op de vloer van de tank) ?

Na de vakantie gaan we weer vrolijk verder , en hoop hem voor "Eindhoven" klaar te hebben.
DSC07729.jpg

DSC07735.jpg

DSC07733.jpg

DSC07730.jpg

commentaar welkom
en prettige vakantie

greetz Ronald

Hoi Ronald,

in eerste instantie dacht ik : "goh wat jamer dat ie 'm heeft opgesloopt", maar bij nader inzien is dit toch echt de moeite waard om enig (letterlijk) inzicht te geven van dit prachtige voertuig.

Ik vind de aandacht die je er al aan hebt gegeven echt mooi n gedtailleerd. Helaas heb ik m gemist op de BBQ-avond, maar ik hoop dat je m de volgende keer weer bij je hebt !

groetjes Frank

Terug
Bovenaan