T34-85 AF !

HOI HOI

hij is af en komt later op een grondwerk, daarvoor moet ik nog wat research verrichten en dingetjes aankopen

later zal wellicht nog wat meer stof op de tracks komen

reminder : model is Dragon 1/35 Premium edition T34/85 met bedverenarmour

hope you like it

cheers
Dom

t34-af1.jpg

t34-af2.jpg

t34-af3.jpg

t34-af4.jpg

t34-af5.jpg

t34-af6.jpg

t34-af7.jpg

t34-af8.jpg

t34-af9.jpg

t34-af10.jpg

mooie chippings!

Ziet er fraai uit, vooral erg gecharmeerd van de kleuren der chippings.

Mede namens Frank Haspels (bouwgroep Amsterdam is gaande),

Eric

Wat een ragbak!

Naar mijn mening je beste werk tot dusver. Ik vind de chippings erg goed uitgevoerd, het stof ziet er ook erg overtuigend uit. Pigmenten? Zo ja, hoe heb je ze aangebracht?

Oh, en bedverenarmour, is dat net zoiets als bedspringbepantsering? 😉

Het ziet er weer mooi uit Dom,

Ik ben vooral gecharmeerd van je chips en bare metal

Dat stuk metaal aan de linker kant van de turret vind ik persoonlijk wat minder.

Maar verder erg mooi

Martin

Dit is inderdaad één van je betere projecten Dom.
De weathering is subtiel en niet al te prominent aanwezig.
Mooie variaties ook in de groene panelen.
Alleen het rode doek is wat minder vind ik maar daar vermoed ik van dat het aan de foto ligt. Rood is immers verrekte moeilijk te fotograferen.
Komt deze ook naar Moveleo?

Groeten,

Dirk

Absoluut een mooie ragbak!
Ik ben het wel met Martin eens, die roestige plaat op de toren vind ik ook niet mooi, verder helemaal goed!! 😉
Jan 🙂

Hoi D!

Als ik heel eerlijk ben heb ik je het beter zien doen. Het oog gaat direct naar het sterke contrast tussen de chips en de groene verflaag, en dan bedoel ik het lichtgevende randje. Is naar mijn mening te prominent aanwezig. Misschien wat minder sterk maken dmv van een dunner lijntje of een minder felle kleur?

Het volgende zal zeer waarschijnlijk aan de foto liggen maar hier baseer ik wel m'n mening over. Ik zou nog wat meer gebruik maken van donkere pinwashes. De kleur groen komt een beetje flets over en misschien dat je er zo nog wat meer contrast in krijgt.

Ik ben wel bijzonder gecharmeerd van de bed spring armor, blijft een mooie toevoeging! 😀

Groetjes,

Jurjen

Bedankt voor de comments

eerst en vooral moet ik zeggen dat deze fotoos getrokken zijn met een daglichtlamp op 15 cm boven het model waardoor alles er veel feller uitziet zoals inderdaad het rood en de lichte chippings, in het echt is het model ook donkerder en subtieler, hou rekening dat het model maar 1/35 is 😉 (vooral de lichtere chips zijn in het echt minder prominent)

ik ga mss nog de plaat aan de zijkant erafhalen maar daar ben ik niet 100 procent zeker van, het kan ergens een roestige plaat geweest zijn bij gebrek aan een rooster dus voorlopig blijft hij erop, mss dat ik hem er later weer afdoe of vervang door een golfplaat

VOORLOPIG ben ik nog tevreden met het resultaat maar de comments zijn genoteerd :!: :!:

maar eerst ga ik Foc'en met een nieuwe Dragon kit 🙂

cheers
Dom

He Pascal

De stofwashes zijn pigmenten verdund met geurarme whitespirit (ik kan het niet genoeg herhalen, het is een supermiddel)

Daarnaast heb ik voor het eerst ook gefiltered met olieverf, vroeger alleen met Humbroll...(met goudgele oker kan je mooi filteren op groen)

Ook Van Dijk bruin werd gebruikt en das wel een erg goed kleur voor de washes (niet filters)

Het is eigenlijk een combinatie van verschillende technieken en middeltjes

M’n vrouw is gelukkig als ze de keukentafel vol met spullen ziet liggen ’s avonds 🙂

Cheers
Dom

vet, mijnes is nog lang niet zo ver, maar ik heb in ieder geval een prima richtpunt!

Timo

Ha Dom,

Ziet er mooi uit zeg, ik vindt het persoonlijk een prijswinnaar, ook al heb je dan niet met een westrijd meegedaan 😉

Nog een klein informatief vraagje:

Heb je na het spuiten het model in de 'lak' gezet en daarna gefilterd en gewash, heb je hierna nog stappen ondernomen of ben je toen gelijk gaan chippen?

MVG Johannis

Inderdaad een erg geslaagd model, Dominique. Alleen die ene pantserplaat, ik weet niet, hij lijkt een beetje op een plak Coburger ham of zoiets 🙂.

Bedankt jongens

die plaat is een twijfelgeval blijkbaar

maar ik laat hem er gewoon op

hij ziet er beter uit in het echt dan op de fotoos, het is voor mij een bewijs van vindingrijkheid ten tijde van oorlog (ergens een verfrommelde Coburger ham vind je overal ! 🙂 )

ik mag wel es dwars zijn vind ik 😈 😉

cheers
Dom

Heel mooi Dom,of het je beste werk tot nu toe is vind ik moeilijk te bepalen,maar het is wel de beste Dragon kit van je tot zover 🙂 🙂 ben zeer benieuwd naar de volgende 😉

groeten jeroen,.

Terug
Bovenaan