T34/76 Beute panzer

Ik ben al enige tijd erg geïnteresseerd in duitse beutepanzer's, voornamelijk de veld conversies die vaak gedaan werden vind ik erg interessant. Ik wil me ook meer en meer gaan richten op het bouwen van zulke beutepanzers in duitse dienst.

Deze beute T34/76 is een DML kit met een alu loopje, en een klein fretje PE, waar ik overigens enkel het grote rooster van heb gebruikt. De PE onderdelen zijn een mengel moesje van Aber en voyager uit de scrap box, en de Noteks uit dragon en tamiya onderdelen. Verder heb ik wat kabeltjes toegevoegd, en heb ik voor de eerste keer kennis gemaakt met pe toolclamps, en dit is echt een serieus priegel klusje, maar voor een eerste keer ben ik zeker tevreden.

T3476011.jpg

T3476010.jpg

T3476009.jpg

T3476008.jpg

T3476007.jpg

T3476006.jpg

T3476005.jpg

T3476004.jpg

T3476003.jpg

T3476001.jpg

Op het moment is het model al gespoten, en hier post ik later deze avond foto's van.

Mvg Manuel

Ha Manuel.
Ziet er goed uit tot zo ver. 'T is natuurlijk ook een vrij basic voertuig. Volgens mij zit die toolclamb om de wirecutter niet helemaal goed als ik dat zo zie. De haakjes (plastic uitstulpsels) aan de zijkant had ik zelf of vervangen of anders compleet weggeschuurd, want deze zien er niet zo daverend uit. (jammer dat ze die niet van PE hebben bijgeleverd) Ook hoop ik dat je de schuurplekken goed weg hebt kunnen werken onder de verf, want het ziet er vrij grof uit nu. De grill had ik trouwens bovenop de klep geplaatst. Ik weet dat het volgens de handleiding zo moet, maar nu benadruk je heel erg hoe dik het plastic is, terwijl het in werkelijkheid dun plaatwerk was. Mooie foto trouwens als inspiratie. Deze kende ik nog niet.

mzzls

hee die Manuel,
ziet er op zich goed uit, in de ogen van deze niet-Russische-tanks-kenner.
Een tweetal tips: let op de positioneringsvierkantjes (4x woordwaarde) op de flanken van de tank. Deze horen niet zichtbaar te zijn.
Ook de draad voor het achterlicht mag wat dunner (afgaande op de voorbeeld foto).
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

boris bakker zei:
Ha Manuel.
Ziet er goed uit tot zo ver. 'T is natuurlijk ook een vrij basic voertuig. Volgens mij zit die toolclamb om de wirecutter niet helemaal goed als ik dat zo zie. De haakjes (plastic uitstulpsels) aan de zijkant had ik zelf of vervangen of anders compleet weggeschuurd, want deze zien er niet zo daverend uit. (jammer dat ze die niet van PE hebben bijgeleverd) Ook hoop ik dat je de schuurplekken goed weg hebt kunnen werken onder de verf, want het ziet er vrij grof uit nu. De grill had ik trouwens bovenop de klep geplaatst. Ik weet dat het volgens de handleiding zo moet, maar nu benadruk je heel erg hoe dik het plastic is, terwijl het in werkelijkheid dun plaatwerk was. Mooie foto trouwens als inspiratie. Deze kende ik nog niet.

mzzls

Boris bedankt voor je reactie. Ook al bouw ik al zoiets 2 jaar kits, ben ik pas sinds enkele maanden echt serieus bezig. Deze T34 heb ik gebouwd tijdens mijn vakantie in Oostenrijk afgelopen augustus. Ik had enkel de kit bij me, en vandaar dat ik lusjes niet vervangen heb. Ik heb nu enkele weken geleden enkel nog de tools geplaatst, en het model bij gewerkt. Zoals je al zei is de kit erg basic, en vandaar dat ik juist dit model ga gebruiken om mijn afwerk kunsten mee op te krikken. Daarom heb je op alle vlakken gelijk, maar gezien ik erg tevreden ben, met het airbrush werk tot nu toe, ga ik niets meer weg schuren.

Ik hoop ook dat ik mijn verwerings stappen samen met de forum bezoekers kan doen, want ik kan alle tips gebruiken.

En nu ga ik de foto's maken van hoe het model er nu bij staat.

Mvg Manuel

Hey Manuel,

in 3 uur tijd al een update met zulks een schilderwerk erop, da's verrekte rap gewerkt. 😉

Ik vond het electrabuisje achterop wat grof overkomen, het schilderwerk maakt het wat beter, maar toch...
Het is allemaal wel erg netjes gedaan en mooi afgewerkt, dit kan een hele mooie worden,

succes met de verdere afwerking van je model.

Rico

Rico bedankt.

Het model heeft ongeveer een maand op het spuitwerk staan te wachten. Op de foto's lijkt het model iets aan de gelige kant maar dit komt door de foto, probeer zo snel mogelijk foto's te posten tijdens dag licht.

Mvg Manuel

Terug
Bovenaan