T28 afgebouwd, nu in het groen, update 24/07/06

Yoyo hier ben ik terug 😉

met een T28 van ICM

model afgebouwd maar nog in stukken ...

deze komt in een wintersetting

hierbij wat fotoos van de ruwe setting

er komt nog een figgie bij en veel sneeuw...

cheers
Dominique

ps: dit jaar komt er nog een IT28 aan : zelfde onderstel maar met bruggenlegger op...

t28afgebouwd44rk.jpg

t28afgebouwd14hh.jpg

t28afgebouwd29qf.jpg

t28afgebouwd34qf.jpg

Thanks guys

@Jan : blij terug te zijn 😉

dat brugje is van hars, het merk ontglipt me even

en die bak wordt nog op maat gesneden natuurlijk

eerst bevroren water maken en dan tot daar uitsnijden...(zie vorige projecten) , dan zal het 3D effect pas tot zijn recht komen, als ik het nu al doe kan ik niet meer corrigeren bij eventuele nodige aanpassingen ...

cheers
Dominique

thanks guys 8)

wel deze komt in het groen met daarover wit

figuur heeft z'n winterjasje aan...

en het water zal gewoon zijn Dirk, met parafine, ik probeer er wel voor te zorgen dat je de rand van het ijs aan de zijkanten ziet, maar dat gebroken ijs is nog voor een volgend projectje !

cheers
Dominique

Hey Dom..

Mooi man!! De standaard Dominique model niveau.

Ik heb een vraagje m.b.t het water.. Wat gebruik jij ervoor voor dat water? Want ik heb wel eens een eerdere dio van je gezien met water.. (dat vage duitse ding half in de sloot) maar dat ziet er super top uit.

Kan je me uitleggen wat je er voor gebruikt en waar je dat ken kopen?? Enne is het duur? Want ik wil ook wel eens wat water proberen. Lijkt me echt vet cool om te doen..

En kan je mij misschien ook de stappen uitleggen met het aanbregen van het spul?? Of is dat een kwestie van op gevoel? Kortom... gewoon alles uitleggen pleasse 😳 ...

Hilbert

Hilbert, hier zal ik bevroren water maken met theelichtjes

voor het Verdammt dio gebruikte ik SOLID WATER van DELUXE

te koop bij Gino Poppe (o.a.)

gewoon 2 delen in een potje doen (koud) , mengen en gieten maar, hier heb je nog veel tijd om dingen in te stoppen want dit spul is maar hard na een paar uur , afdekken tegen stof is een must !

voordeel van dit water is dat het keihard wordt in tegenstelling tot sommig giethars...

kortom : probeer het zelf eens, zoals in het MIG boek ...zelf proberen is de boodschap !

cheers
Dominique

Dominique ook WB,
Jouw bouw onderwerp interreseert mij zo´n beetje het meest dus mooi om ze weer te zien!!
Die T/28 was van ICM toch 😕:
Hij is echt veel mooier dan mijn AER T/28 😈

Gr peter 😀

PS wanneer komt jouw whippet in NBModelbouw Magazine te staan 😕:

Hoi Peter, bedankt !!

modelbouwmagazine... , Whippet... , ooit , misschien nog deze eeuw 😉 , ik lig er alvast geen seconde wakker van 🙂

en die T-28 is idd ICM, ik ken de andere uitgaven niet

ik weet alvast dat die IT-28 die ik nu in handen heb er een stuk beter uitziet, maar das voor later, ik begin vanavond te bouwen aan m'n ZIS 42 halftracktruck

cheers
Dominique

Hendrik Van De Slijke zei:
Van wel merk is die kerel?
Volgens mij van Warriors!

@ Dominique, basis ziet er goed uit. Nu lekker prutsen met de whitewash. Hoe ga je die aanpakken? Eerst met de airbrush, of alleen met de kwast om een heel erg streperig, afgebladderde whitewash te simuleren.

Ik zit zelf te denken om eens zoiets te proberen met MIG pigmenten. Hmmz, als het kouder wordt, ga ik dat eens doen 🙄

Groeten, MartinD

Als je voor sterk verweerde afgebladderde whitewash gaat: laat me dat even weten dan, ik heb nog wel een tipje of 2...🙂

Thanks guys

wel ik ga hier voor een redelijk verse whitewash dus gebruik ik de spuit in combinatie met een weinig maskol, en een schuursponsje om lichte verwering na te bootsen...

ik weet nu al dat het resultaat wellicht iets meer zal verweerd zijn dan ik nu in gedachten heb...

ook komt er een redelijke hoeveelheid modder op de tracks en onderstel

het figuurtje is idd van Warriors, erg mooi figuur trouwens, mijn eerste ervaring met Warriors maar zeker niet de laatste !!

cheers
Dominique

he Dominique

strak spuit werk,wat een aperaat is het ook 🙂

tja het figuur ziet er mooi uit.zo te zien is het figuur in 1 x gegoten
dat vind ik dan weer minder.

en he zo warm is het niet hoor voor de ondergrond 8) 🙂

dus gewoon door gaan.

groeten ronald

He Ronald, het figuur was in 4 stukken, enkel het hoofd zit nog los

de armen zet ik er altijd op als het het schilderen niet belemmerd...

en dat ondergrondje...gelukkig is het in m'n garage wat minder warm 😉

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan