T26, WIP (update 20-2)

Gelijk nog maar een Work In Progress, namelijk de T26 Pershing.

Het is het Tamiya model, ik heb er Friul tracks voor, MV lensjes en er zit wat Trakz resin op.

Model is bij lange na niet af, moet nog veeeeeeeeel gedaan worden (details schilderen, weathering, etc)

PICT0144-1.jpg

PICT0133-1.jpg

PICT0119.jpg

PICT0117-1.jpg

PICT0105-1.jpg

PICT0100-1.jpg

Zoals je kunt zien, het gaat om de tank met de naam Fireball, van de 3rd Armored Division. Deze tank werd in Elsdorf uitgeschakeld door een Tiger, maar bleef na een flinke opknapbeurt wel in dienst. Het model komt uiteindelijk op een dio te staan, wat een uitbeelding zal zijn van de tank, terwijl ze door Elsdorf rijdt, dus vlak voor haar treffen met de Tiger.

PS foto's zijn errug donker...

PPS Iemand een suggestie hoe ik dit model in het vliegtuig ongeschonden meekrijg van Florida naar Nederland?

Ik ben ondanks de donkerte onder de indruk van de basislaag joh, ziet er erg spannend uit, en dan moet 80% van de afwerking nog gebeuren...Dat beetje glans er in is ook goed, dat volkomen matte zie je niet snel in het echt.

Meenemen in het vliegtuig?

in ieder geval in de handbagage! Maak een doos waar je makkelijk kunt laten zien wat er in zit, voor het gemak van de douane, laat merken dat je hun taak respecteerd en dan maar hopen dat je het mee mag nemen.

Of vraag doodleuk vooraf schriftelijke toestemming.
Ik weet niet of je ver van het vliegveld af zit? Ga er eens langs van te voren en laat je advisren, Alles beter dan op het laatste moment moeten inchecken...

Mooi werk zover Jamie. Het contrast komt nu nog wat scherp over, maar dat zal ongetwijfeld goed komen na de weathering 😉
Ik ben benieuwd naar de volgende update!
Jan 😀
Rob Plas zei:
Of vraag doodleuk vooraf schriftelijke toestemming.
Ik weet niet of je ver van het vliegveld af zit? Ga er eens langs van te voren en laat je advisren, Alles beter dan op het laatste moment moeten inchecken...
"Dear Sir,
I would like to ask permission to bring a T-26 Pershing tank with me on flight XX00 to Amsterdam...." 🙂 🙂

@ Rob,

Bedankt voor de aanmoedigingen en ook voor de suggestie. Ik zit niet ver van Tampa International Airport, dus ik kan inderdaad makkelijk langswippen...
Wat betreft de grondlaag, ik ben begonnen met Tamiya olive drab (weet de nummers even niet uit m'n hoofd), met in het midden van de panelen een mengsel van deze kleur met Tamiya deck tan. Klinkt als een vreemde kleur om mee te verlichten, veel mensen gebruiken iets geligs, maar ik wilde juist een niet al te gele kleur gebruiken, omdat het resultaat dan groener zou worden dan ik wilde. Nu neigt het meer naar groen/grijs en dat is waar ik voor ging. Ik verheug me eerlijk gezegd op de rest van het werk aan dit model. Dit is zo'n project waar ik enthousiast bij kan blijven.

@ Jan,

Zoals dingen hier nu gaan, mag je vast wel een (echte) tank meenemen, zolang er maar geen plastic kinderschaartje in verstopt zit. 😉

En nu ga ik slapen...het is hier erg laat/vroeg.

Kleine update...

Ben begonnen met weatheren, maar nog lang niet klaar...dat heeft er vooral ook mee te maken dat ik nogal veel tegelijk aan het doen ben, al ben ik geloof ik niet de enige die daar last van heeft.

B4.jpg

B14.jpg

B20.jpg

B25.jpg

B30.jpg

B39.jpg

Terug
Bovenaan