T-35 update AF!!

Stijn Westerbos

Lid van de TWENOT
Ik zal hierbij proberen jullie op de hoogde te houden van mijn huidige project namelijk een T-35. Ik gebruik de kit van ICM een updatesetje van eduart en de loopjes van jordi rubi. Als referentie gebruik ik hoofdzakenlijk het boek: Land battleship the russian T-35 heavy tank
dit is geschreven door Maxim kolomiets en Jim kinnear

De eerste foto heb ik al een keer laten zien en is het interieur. Dit heb ik grotendeels zelf gemaakt zodat er wat te zien is door als de luikjes open staan.
Foto-KPZ48RUA.jpg

De tweede foto laat twee van de kleine koepels zien hieraan moest het nodige gedaan worden om ze een beetje goed over te laten komen. Zoals te zien is zit er namelijk heel wat vulmiddel op ook zijn wat klinknagels toegevoegd en dan vooral aan de kleine koepel. Ook is bij de kleine koepel het kijkspleetje dicht gemaakt want deze hoort hier niet te zitten. bij de grotte koepel is er juist een kijkspleet toegevoegd omdat deze ontbrak. tevens heb ik in periscoop in de houder gemaakt dat is op de volgende foto als een wit dingetje te zien. Als je goed kijkt is er misschien te zien dat ik op bijde koepels ook nog lasnaden heb gemaakt. echter valt dat op de foto's slecht te zien. Ik zie nu dat ik ben vergeten het loopje van het machinegeweer op de grotte koepel uit te boren dat wordt a.s.a.p hersteld
als laatst foto heb ik een overzicht van het erder genoemde boek en updatesetje.
Foto-CZYF768K.jpg

Foto-UREQ4LUN.jpg
Foto-CGAKNYDK.jpg

Helaas ben ik niet een hele snelle bouwer maar ik hoop jullie met redelijke regelmaat wat vooruitgang te laten zien.
Ik hoop dat jullie het wat vinden en hoor dan ook graag jullie racties groet stijn

Ik ben weer met mijn tank bezig geweest. Zoals jullie zien heb ik het interieur van de bestuurder geschilderd en ook een paar spullen erin gelegd. Het oog wil namelijk ook wat. tevens heb ik het dashbord gemaakt hier moet nog wat aan gebeuren maar het gros is er. Ik weet dat de foto van het dashbord wat vaag is maar ik kon hem niet beter krijgen.
Foto-NM4NMMNJ.jpg

Foto-PLTH4XZQ.jpg

Foto-UJD48ZUV.jpg

Verder heb ik mij ook met het interieur van de hoofdtoren bezig gehouden en hier nog het een en ander aan veranderd. Ik heb de granaatrekken aangepast en er een bijgemaakt. verder heb ik de middelste stoel erbijgemaakt en er moet nog een stoel bijkomen voor de radioman deze stoel komt er later nog bij.

Foto-YGAXSRZ6.jpg

En aan de buitenkant heb ik mij voornamelijk bezig gehouden met de lasnaden. Opzich is is er niets mis met de lasnaden op het model zij het dat ze geheel ontbreken 🙄 .
Foto-WYMCXN8P.jpg

En als laatste foto de vier kleine torens die op dit moment af zijn
Foto-74D4D33H.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden
groet stijn

yeah, bring on the filler!!! Deze gaan we ook maar even blijven volgen 😀

het interieur mag wat mij betreft best nog wat meer en iets kleinere chips hebben. Ziet er zover al veelbelovend uit 😀

Hey Stijn,

dapper dat je zo'n matig kitje durft aan te pakken.
Moet ook wel een onding van een tank zijn geweest destijds/

Ik vind het er veelbelovend uitzien. Op deze foto's is het moeilijk om het echt goed te beoordelen, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Robert

Hey Stijn,

Ziet er heel aardig uit allemaal! Is niet zo´n geweldige kit van ICM geloof ik hè? Maar ergens zijn dit misschien wel de leukste modellen om te bouwen, het komt volledig op de modelbouwer aan om er wat van te maken. Uiteindelijk vaak veel bevredigender dan een model dat zo goed is dat ie als het ware in mekaar valt.

Ik hou deze goed in de gaten want hij staat ook nog op mijn verlanglijst, is toch geinig, al die koepeltjes...

Gr,
Olav

Iedereen bedankt voor de reacties.
Zoals jullie zien ben ik weer aan de slag geweest. De bouwfase op 1 of twee kleine dingen na is afgerond. Dus dit zijn de laatste foto's zonder jasje. Ik heb de sleepkabels zelf gemaakt en ook de laatste lasnaden toegevoegd deze zijn gemaakt van tamiya putty. Verder heb ik ook goed gebruik gemaakt van het arber updatte setje. verder laat ik de foto' voor zich spreken.
Ik heb de foto's op een nieuwe manier genomen en dat is door een vergrootglas heen dit om meer scherpte te krijgen. jullie kunnen op de eennalaaste foto de opstelling zien en op de laaste een foto zonder vergrootglas. deze opstelling was het iedee van mijn vader die even langs was gekomen om het model met eigen ogen te zien vervolgen kwam hij met het plan om het model onder het vergrootglas te zetten en de foto's te maken.
ik hoor graag jullie commentaar
groet stijn
Foto-4D6WMC88.jpg

Foto-477RVK88.jpg

Foto-EEKTA7VS.jpg

Foto-P7SXNX8B.jpg

Foto-SSCMV4QP.jpg

T:35

Knap werk !!!

Dit levert behoorlijk wat inspiratie op.
zelf onlangs de T-34 van Trumpeter afgerond (1:16)
ik hoop gauw een paar foto's te kunnen tonen.

succes en ehh ik kom natuurlijk vaker kijken hoe het vorderd !

met vriendelijke groet,
Arian de Koning

Great

Hallo,

Het ziet er al zeer goed uit!!
Ik heb gisteren deze kit ook gekocht voor €15 en de metalen tracks voor €20. Maar van welk merk zijn jou pe?

Mvg Jonathan 🙂

Bedankt voor alle reacties. Na het primen van mijn model zag ik dat ik nog wat dingen was vergeten aan bouten en moeren dus ik moet nog even terug naar de lijm e.d.
@Jonathan ik gebruik het volgende setje: Eduard 35316 photo-etched detail set
@bedankt voor de link ik denk dat ik er wel wat aan heb

groet stijn

Ik heb het interieur zo vies gekregen door het een zeer verdunde wash van burnt umber te geven dit heb ik wel over de verf chips heen gedaan zodat deze ook vies worden.
ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
groet stijn

Ik heb de T-35 in de basislaag gezet. de uitlaat heb ik zelf gemaakt omdat dit de meer voorkomende versie was dan de gene die in de kit zat. ik denk dat de foto's verder voor zich spreken.
Foto-USBRLHUY.jpg

Foto-UKZCV8AO.jpg

Foto-PEDD6BIX.jpg

De kleuren komen niet al te goed over op de foto's maar de eerste foto geeft het beste de kleur weer. en nu ga ik verder met de T-35 weatheren.
groetjes stijn

Hierbij de vooruitgang met mijn T-35 ik heb de eeste filter erop zitten tevens heb ik wat fading toegepast. ook heb ik op een paar plaatsen de lichte onderkleur voor de toekomstige verf chips erop gezet.
graar jullie altijd welkome comentaar
Foto-SQVZENWC.jpg

Foto-8NYBQE6M.jpg

Foto-U3PYEWYL.jpg

Foto-XBXBQTJU.jpg

de foto's zijn genomen met mijn nieuwe camera een panasonic FZ7 en het is nog een beetje boel expirimenteren met de goede instellingen. maar dat komt wel goed in de loop van de tijd.
groetjes stijn

Eindelijk is mijn T-35 dan af hierbij wat van de foto's.
Foto-HSECEVA3.jpg

Foto-4JYTDN7H.jpg

Foto-GC7D7ZK8.jpg

Foto-JDT8KJUS.jpg

Foto-FVMTLP6T.jpg

Foto-UUK3PYEX.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden zelf vind ik hem zeer geslaagd en ik denk dat er nog wel een ondergrondje bij komt met maar dat is voor later. Graag jullie comentaar.
groet stijn

Bedankt voor jullie comentaar fijn dat jullie hem mooi vinden.
ik ga hem zeker nog op een ondergrondje plaatsen maar moet nog een beetje uitvogelen hoe en wat.
@ jelle ik had het gezien van de tracks en had dan ook in eerste instantie een foute foto geplaatst dit heb ik al aangepast (en jij ook zo te zien) maar bedankt dat je mij erop wees.
@ delvlin dat zilver zijn krassen op de tank van het op en afhalen van het gereedschap maar misschien heb ik het een beetje overdreven ik zal er nog even naar kijken en het wat afzwakken.
groetjes stijn

stijn westerbos zei:
@ delvlin dat zilver zijn krassen op de tank van het op en afhalen van het gereedschap maar misschien heb ik het een beetje overdreven ik zal er nog even naar kijken en het wat afzwakken.
Stijn,

Voor krassen op metaal kun je beter donkerkleuren gebruiken. Staalplaat glimt namelijk niet als ik er krassen op komen. Een donkergrijs of bruin is een betere kleur.
Ik weet niet of je olieverf hebt, maar Van Dyck Bruin werkt goed.

Groeten, MartinD

Stijn, wat een beest, zeg!!
Ziet er goed uit....
Een (logisch) dio zou zijn; verlaten aan een straatrand met wat nieuwsgierige Duitsers er op, aan, in, onder, naast....
Simpel, maar effektief... Just a thought...

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dat ding er van binnen uitgezien moet hebben!!!

Terug
Bovenaan