T-34/85 Nemmersdorf 1944

Hoi iedereen,

De vorige FOC was me goed bevallen, dus ik ben maar is een foto gaan zoeken met als onderwerp een T34/85, omdat ik die nog had liggen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!!!Changed plans!!!

In eerste instantie wilde ik deze foto na gaan bouwen:
P1017699.jpg

Maar het wrak van de Steyr/Horch, heeft mij doen besluiten om een andere foto te kiezen. Ik denk dat deze setting sowieso een beetje saai is, aangezien
er een flinke afstand tussen de T-34 en het wrak ligt en er dus veel loze ruimte daartussen ligt.

Daarom heb ik nu gekozen voor een andere foto:
2ytxmie.jpg

Deze lijkt mij een stuk haalbaarder 😉 .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Groetjes,

Maarten

Re: [Maarten] T-34/85 Berlijn 1945 (VRAAGJE!)

Hoi Maarten,

Het lijkt me zeker geen Ford GPA, vanwege het -duidelijk zichtbare- openstaande rechterluik aan de achterkant. Een GPA heeft geen luiken daar, loopt zelfs taps toe ... zie onderstaande foto ...

DSC_0040.JPG

Ik denk dat je het inderdaad moet zoeken in de 1500-hoek, te denken aan MB, Horch of Styer ... dat soort merken.
Even ter vergelijk van de kont van een GPA ...

steyrbg_5.jpg

Je bent volgens mij redelijk vrij om te kiezen, tenzij er nog een opname bestaat van een andere hoek.

groet

Tjonge Maarten, dat wordt wat..... vooral dat grote gebouw op de achtergrond........ 🤣

OK flauw 😉

Veel plezier met de bouw, en mocht je een Horch 1a willen gebruiken,
ik heb nog wel een gebouwde in de scrap-garage staan die je mag hebben.

mazzels 😉

@Johannes: bedankt voor het mee zoeken, ik denk dat het inderdaad een Steyr 1500 of een Horch 1a is.

@Peter, bedankt en je hebt PB over de Horch 😉 ...

Groetjes,

Maarten

Jammer van de Horch Maarten, maar we hebben 't geprobeerd 😉

Misschien is het een idee om (naar eigen idee) een wat eenvoudiger (goedkoop) modelletje te gebruiken voor een wrak ?
Je kunt dan lekker aan de gang met speciaal detail (deuken, kogelgaten, brand- en explosie schade, losse onderdelen).

Hier kom je al een heel eind mee :
Een soldeerbout (of wierrook staafje) om te verwarmen en te verbuigen.
Een zaagje en mesje en naald voor onderdeel-amputaties en diepe krassen.
Boortjes voor kogelgaten en gaten maken waar klinknagels en bouten záten.
(Eventueel strooisel voor de as van rubber, hout, en bekleding).
Dan nog een zorgvuldige schilderbeurt en je hebt een overtuigend wrak 😛

Je kunt ook het "juiste" voertuig er wél erbij plaatsen, maar met minder schade ?

Je komt er vast wel uit :idea:
Mazzels 😉

Maarten,

Voor het Horch-wrak zou je polystyreen kunnen overwegen.
Dit is best makkelijk te doen omdat de vorm van de A1 redelijk vierkantig is. Voor de spatbord-rondingen gebruik je in een later stadium heel dunne polystyreen.
Verder opleuken met messingdraad en derghelycke ...
Welicht de moeite waard ?

groet

Re: [Maarten] T-34/85 Berlijn 1945 (Changed plans!, andere f

Zoals te zien is in de eerste post, ga ik dus voor een andere foto. Ik ga nu eerst men Panzer I afronden qua verwering en ik ga zodra het rustiger is op school, als het bijna zomervakantie is dus, beginnen met deze. Ik hoop voor men Panzer I ook nog een vignette te maken, maar die moet dan maar even wachten 😉 🙄 ...

Groetjes,

Maarten

Prima switch Maarten, leuk stukje terrein ook erbij.

plakze 😀

Deze T-34 is afgeschoten bij het dorp Nemmersdorf, is van 11.Russische Garde-Armee (foto is van 25-10-1944) het dorpje is op 23-11 terugveroverd door delen van Fallschirm-Pz.Grend.Division 2 "Hermann Göring" en Pz.Grenadier-Ersatz Btl.413. Nemmerdorf heeft ook een historie, de russen hadden het dorp veroverd, van 26 vermoorde burgers en de bekende gruwelheden op vrouwen en kinderen.

Maar zeker een interessante foto om op schaal na te bouwen!

Succes!

Gr.JW

Re: [Maarten] T-34/85 Nemmersdorf 1944

Bedankt voor jullie reacties!

Door de info van JW heb ik nog twee foto's van de bewuste T-34 gevonden:

15gwkk2.jpg

2utgu1l.jpg

Hierdoor heb ik nu toch weer een beter beeld van wat ik ga na bouwen 😉 🙄 ...

Groetjes,

Maarten

Nou Maarten, je hebt bijna een WalkAround te pakken zo.
Nu kan 't niet meer mislukken zeg ik... (heb je katten thuis ? 😉 ).

succes !

Thanks, mannen!

Ik heb geen huisdieren of kleine kinderen in huis, dus de enige die deze bouw kan vertragen/doen staken ben ikzelf 😉 🙄 ...

Groetjes,

Maarten

Terug
Bovenaan