T-34/76 UPDATE 29-11

😱 OMG, dat is een priegelwerk geweest zeg!
Ze zien er geweldig uit! Veel beter dan de fietsjes als ze uit het zakje komen!
Jan 🙂

Hoi Roy,

Op het eerste gezicht ziet het er heel goed uit, met al deze details op de fietsen komt je idee echt tot zijn recht.
Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Hoe pak je het schilderwerk voor de fietsen aan?

groet,
RJ

Roy, strak PE werk!
De tijd die je hier hebt ingestoken loont wel als je de spaken vergelijkt met die van de van de kit en van Aber.
De bepakking achterop vind ik een erg leuke toevoeging!

Binnenkort toch maar eens in het echt inspecteren 8)

Niels

Hee, hij is erg mooi geworden! Die pe achterklep is inderdaad een hele verbetering.
Die fietsjes zien er ook erg mooi uit, je hebt ze zelfs in elkaar gekregen bijna zonder een spaak te verbuigen, dat doe ik je niet na 😀

Bedankt voor de reacties allemaal! 😀
Robert Jan: Ik heb ze al German Grey gespoten, dus nu is het details afwerken en accenten leggen. Niet echt veel werk (zeker in verhouding tot het bouwen). Als goed voorbeeld heb ik de fiets van Marijn van Gils op de KMK-site.
Eelke: ik heb er echt wel een paar recht moeten buigen 😉 . De spaken waren idd het moeilijkste gedeelte. De rest viel wel mee maar was soms erg minuscuul.
Hugo: Lier is wel het streven. 3 Weken moet voldoende zijn voor de ondergrond en het figuur 🙄

He Roy,

Beide plaatjes zijn plaatjes 🙂 Vooral die kast op de fender is echt geniaal gedaan. Die fietsen zijn ook erg mooi, maar dat laat ik heerlijk langs me voorbij gaan. Good luck met de progress.

groet Frank

Bedankt jungs!
In deze update heb ik de fiets geverfd en het figuur aangepast en geverfd. Het verven van de fiets was aanzienlijk minder werk dan het bouwen. Je kunt er wel leuke details aan geven omdat er veel kleine elementen aanzitten. Het figuur was in de basis goed. Ik heb alleen wat ledematen moeten breken 😈 en buigen om vervolgens af te werken met magic-sculp. De broek heeft net een andere kleur dan het jasje om het minder eentonig te maken. De kleur van het gezicht is lijkt wat hard, maar dat valt in werkelijkheid mee... 🙄. De documenten in zijn hand zijn gewoon van internet gehaald en op zeer dun papier verkleind onder de kopiermachine.
Next up is de base en de afwerking.

Foto-EWJRE3UX.jpg

Foto-VGVW8Y6B.jpg

Foto-BTL67AXS.jpg

Foto-ZJC8AMWB.jpg

Foto-LPJZ7YGD.jpg

Foto-CKJT6XZH.jpg

Prachtig werk Roy!
Figuur is erg mooi, het stof op de laarzen van het figuur vind ik een leuke toevoeging.
De fiets is ook klasse!
Misschien nog een idee om het merk op de stang te schilderen 😈

Grtz,

Niels

Hey Fietsemaker!

Ziet er prima uit, strak fietsje ook! Mooi ook het verschil in kleur tussen jasje en broek, waar ken ik dat toch van 😉) Komt wel makkelijk af voor Lier, toch?

Shalom,
Olav

Erg mooi figuur Roy, en de fiets... als of je er zo op kunt springen 😉
Krijg je deze af voor Lier?

@ 'Olliesan' welkom op de twenot forums 😀
Lees dit topic: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=18 aub even door, nicknames zijn op deze forums niet gewenst 😉 Als je even een pb stuurt naar Rob Plas kan hij je inlognaam aanpassen.
Jan 🙂

@Jan, bedankt!

Ik heb al een nieuwe gebruikersnaam aangevraagd, wist niet dat je gebruikersnaam tevens de naam is die je ziet in postings enzo.

Heb door omstandigheden een tijd niet gebouwd maar heb nu bijna een nieuw Diorama af, zal binnenkort wat foto´s posten, onder mijn eigen naam!

Groet,

Olav Smeets

Yo Roy,

Ziet er goed uit man.

Het figuurtje ziet er prima uit. Heb hem zelf ook ooit eens gedaan en vond het een goed gemaakt resin figuurtje. Lekker om mee te werken.

En die fiets is echt top. De verwering van het achterspatbord is erg mooi gedaan.

Wanneer zien we foto's van het afgewerkte dio? Of niet en moet ik hiervoor naar Lier? 8)

grt

Robert

Iedereen bedankt.
@Olav, welkom! (eindelijk 😉 ).
@Robert, ik kan ze nog wel plaatsen maar jij MOET idd naar Lier 😀
@Dom. Op de een of andere manier wordt de huidskleur op de foto erg oranje. Geloof me, dit valt in werklelijkheid mee. Het korrelige effect moet meer structuur geven aan het jasje, maar ziet er zo close-up idd wat vreemd uit.

Terug
Bovenaan