T-34/76 ( 1940 ) WIP

Johan Bijl

Lid van de TWENOT
Hallo plakkers,

'k Ben op het ogenblik bezig met een T-34/76, die op de tracks na RUDD gebouwd is.
Bij deze ben ik flink bezig met pigmenten en het is de bedoeling dat 't ie op een klein vignetje met één of twee figuurtjes.

Hetzer_Mid_production_027.JPG

Hetzer_Mid_production_025.JPG

Hetzer_Mid_production_026.JPG

Hetzer_Mid_production_024.JPG

Graag op- en aanmerkingen

Groeten
Johan Bijl

Nice!

Twee dingetjes die me opvielen: Rechter achterzijde van de track lijkt scheef te zitten? Misschien had de track iets strakker gekund maar dat lijkt me nu niet meer te verhelpen.

Kleurgebruik vind ik mooi!

Ik heb het gevoel dat de foto's de kleuren niet goed weergeven? Het ziet er netjes uit Johan, ben het wel met Jurjen eens vwb de tracks, misschien een linkje (automatisch 2 dus) minder zou beter zijn. De tanks op de zijkant zou ik wat meer contrast geven, door ze in een andere kleur groen te schilderen, en te voorzien van diesel sporen/vlekken.
Jan 🙂
ps vergeet de glaasjes van de lampen niet 😉

Mannen bedankt,

Klopt v.w.b. de tracks, die zijn inderdaad te lang, echter 'k heb ze al vastgelijmd 😳
Maar ik hou er in de toekomst rekening mee.
Ook dat de track scheef zit ( komt door het wiel ) heb ik opgemerkt en reeds veranderd, alsmede de nog uitstekende trackpins.

De zijkanten en achterdek moeten nog behandeld worden.

Jan, is het realistisch nog meer oliesporen aan te brengen?

Enne......., glaasje op........laat je rijden 😉

Groeten
Johan Bijl

Jan, is het realistisch nog meer oliesporen aan te brengen?
Ik denk van wel. De rechthoekige tanks werden gevuld en geleegd door het kleine gaatje onder de bouten... gegarandeerd dat er dan wat langs ging 😉 Ook denk ik dat je de tanks er meer uit kunt laten springen door ze in afwijkende kleuren groen te schilderen 😉
en zeker niet meer oliestrepen AUB
🙂 🙂

Jan 🙂

Hoi Johan,

Mooi bakkie is het geworden 😀
Ik zou willen dat die er van mij zo bij stond want die staat al 100 jaar afgebouwd in de kast 😕
Ik had zelf ook wat probleempjes met de tracks, ik was van boven naar onder begonnen dus nu heb ik een kleine opening.

Hoe lang zijn deze type T34,s gebruikt????

Gr Nick. 😉

Hij ziet er mooi uit, Johan. Lekker stoffig en modderig, en oliestrepen die binnen de perken blijven 😀 😈.
Paar puntjes van kritiek: zo te zien heb je de koepel een soort grove gietstructuur gegeven, maar dit is een gelaste koepel! Bovendien stonden deze vroege T-34s bekend om hun bijna perfecte afwerking. Pas later, toen kwantiteit voor kwaliteit ging, werden dingen ruwer afgewerkt. Je hebt zo te zien ook het periscoopje voor de chauffeur met de verkeerde kant naar voren op het luik geplakt. Nu steekt de onderkant naar voren.

Die tracks zijn zeker van Friul? Ik heb altijd moeite om ze mooi om Dragons T-34s te leggen. Als je er nu 2 linkjes van afhaalt zijn ze eigenlijk te kort. Ik los het meestal op door ze dan met de hand wat op te rekken. zodat ze net passen.

En Nick: er zijn maar een paar honderd van dit type gebouwd, tegen de herfst van 1941 waren ze allemaal aan flarden geschoten, daarna zag je ze (bijna?) nooit meer.

Hoi Eelke,

Je schreef..........
zo te zien heb je de koepel een soort grove gietstructuur gegeven, maar dit is een gelaste koepel! Bovendien stonden deze vroege T-34s bekend om hun bijna perfecte afwerking. Pas later, toen kwantiteit voor kwaliteit ging, werden dingen ruwer afgewerkt.
.............kijk daar hebben we wat aan!
Vanaf (ongeveer) welk productiejaar moet gedacht worden, dat de afwerking ruwer werd?

En.......
Je hebt zo te zien ook het periscoopje voor de chauffeur met de verkeerde kant naar voren op het luik geplakt. Nu steekt de onderkant naar voren.
....... 😳 , helaas is dat niet meer te herstellen, maar voortaan nog beter opletten dus :idea:

Groeten
Johan Bijl

Terug
Bovenaan