Over het voorgestelde samenvoegen van Figuren Forum en Voertuigen Forum. Bitte nicht !
Het Foto Album is mijns inziens nuttig opgedeeld zo (hou de beentjes en de wieltjes maar fijn uitmekaar

)
Dan een topic over een buste moeten opzoeken in één lange lijst van bouwtopics maakt het niet handiger vind ik.
Eerder nog zou van mij Voertuigen en Diorama's in twee aparte fora afgesplitst mogen worden.
Nog mooier is een verzameling linkjes in een apart gezet overzicht.
De linkjes zijn gerubriceerd in categorieën en verwijzen elk naar groepen topics.
Een groep topics uit de gekozen categorie wordt gevonden en als resultaten getoond in een vast forum.
Om de gerelateerde topics te kunnen vinden moeten deze een Tag of iets dergelijks hebben.
Voorbeeld :
Je wilt in het forum alle verslagen van tanks uit WW2 vinden.
Dan ga je naar bijv. een uitrol menu op de forum 'werkbalk' :
Onder
"Voertuigen en Diorama's" ziet men o.a. de categorie
"Alle Rupsvoertuigen" en daaronder o.a.
"Tanks WW2".
In dit voorbeeld zou je dan op "Tanks WW2" klikken, en zou het forum Voertuigen en Diorama's openen met een lijst van
topics over van tanks uit de 2e wereldoorlog (omdat die topics als zodanig ge-tagged zijn [kunnen ook meerdere tags zijn]).
Met tags kun je een soort database samenstellen waardoor men met gebruik van linkjes in een uitrol-overzicht
zijn eigen 'virtuele sub-fora' kan oproepen zoals "alle pantser wielvoertuigen" of verdiepen naar "pantser wielvoertuigen na 1945".
Of alle How-To's vinden, Figuren Vietnam, of New Kits enz.
Deze manier van categorieën oproepen zie ik werkend op een nog jong forum.
Een belangrijk voordeel ervan is dat je met veel minder vaste sub-fora toe kunt.
Klik op "Forum Overzicht" en kies voor een vast forum, sub-forum, of een categorie/subcategorie daarbinnen.
(Ik zeg er wel bij dat dit zogenoemde Forum Overzicht vrij vlot in het begin al werd geïmplementeerd dus toen het nog zeer overzichtelijk
was qua inhoud en nu dus enkel een kwestie van bijhouden is)
Voor het Twenot Forum zou ik zo'n menu prachtig vinden maar dat zal vast een berg uitzoekerij betekenen om per topic
tags te moeten gaan toevoegen (auw?).
Anderzijds toch een smakelijke gedachte om alle kennis en ervaring in één oproepbare database te hebben niettan ?
Groet