Sturmtiger met camo

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Heb de laatste tijd wat weinig modelwerk getoond hier maar heb ondertussen gestaag doorgewerkt, dus hier komt verandering in. Ik heb nu wat overtuigender willen leren chippen (vooral tools) en camopatronen-brushen.

De eerste is een Sturmtiger van... (op Perth staat een prachtige comparison: ik denk dat dit de oude Tamiya is, hij is in ieder geval byzonder slecht gedetailleerd). Het is in opdracht voor de beheerder van het OV-museum en ik heb hem gebouwd/geprimed gekregen. Er zitten wat bouwfoutjes in, kijk mij er dus niet op aan 😉 Er moet ook nog hier en daar wat gerepareerd worden. Ik wilde nu vooral een gebruikt en verweerd voertuig maken.

1e laag was DarkYellow, 2x geshade en daarna DarkGreen en RedBrown (ongelofelijk toch steeds hoeveel fouten en overspray je nog kan corrigeren).

2506422156_12f3ac76ec.jpg

2506424320_9bbc5a4dfe.jpg

Daarna de 'bollen' in het patroon en alle kleuren gedowntoned met DarkYellow (de meesten mengen het door de basis, maar ik vind dit eigenlijk beter te controleren).

2506422878_7f85055170.jpg

2505594811_9506f0ae7a.jpg

Dan als wash: lijnzaadolie met BurntSienna en een paar druppels glansvernis. Vind ik altijd een mooi resultaat geven. Dan een donkere pinwash, highlighten en de chippings.

2506427134_441724d614.jpg

2505598841_4faf702d9c.jpg

En tenslotte pigmenten voor strepen en stof (Standard Rust op de tracks, Dry Mud op chassis):

2505601007_5a012ab5b1.jpg

2505602977_db9fb07d06.jpg

2506723520_592d54fb70.jpg

Verrek! Hoe komt die hier nou tussen??? 😉 😀

2506435532_4db625f165.jpg

2505701903_c1bea0b417.jpg

2505699815_da97a58425.jpg

Ik doe nu nog een dusting met Buff, dan denk ik dat hij wel af is. Ik weet wel dat zoveel chipping en roest niet erg reeël is, maar het mocht verweerd en geroest van de eigenaar...

Commentaar en wijze raad altijd welkom. Tot de volgende....

Ik had graag wat gezegd,
ware het niet dat een vette lach me even ving...

Geen idee wat je verder aan het bouwen bent,
maar het zal wel mooi gedaan zijn en zo... 😉 😀

Rico

Heey Pedro

Heeft deze ouwe reus toch nog een goed onderkomen gevonden.
Ik heb deze ooit een aantal jaar geleden gebouwd, en heb deze aan gedoneerd omdat hij stof stond te happen.

Ben heel benieuwd deze in het echt te zien,

Groetjes Manuel

Bedankt voor de reacties!

@Rico: zolang je maar lacht... 😉
@Manuel: aaah, dat was jij. Da's waar ook, het was jouw GamesWorkshop primer. Nou ik neem hem zaterdag mee naar de regiomiddag Rotterdam, speciaal voor jou.
@Jacco: thnx voor het compliment. Ik doe er geen figuur bij, maar de eigenaar wil hem in een dio zetten.

Grtz,
Peter

Aaah lijnzaadolie, that's the secret 🙂
Meng olieverf een beetje met dat spul?

Verder ziet het er goed uit, vooral het figuur wat erbij komt vindt ik mooi, die is net echt 😉

MVG Johannis

Hoi Peter

Hij is geprimed met "Belton Molotov" das die spuitbus met die vieze bruin rode kleur die je van me heb gekregen laatst.
Vind het er goed uitzien.

En ben heel benieuwd hoe dat tie er in het eggie uit ziet.
kan je me zaterdag een workshop 'Chipping" geven.
Wil dat ook wel leren.

groetjes Manuel

Hey Peter,
Dat ziet er echt uit van hup-hup-hup en klaar. Die Sturmtiger dan bedoel ik 🙂
Ziet er idd goed uit en ook de kleuren spreken me zeer aan. Deze verdient niets minder dan een mooi ondergrondje. Groet, Wim.

Netjes hoor!
Voeg je wellicht nog een figuur toe?
Lijkt mij in ieder geval erg tof omdat zo een Sturmtiger toch wat statisch is. Zeker ook omdat er geen koepel op zit die je net een slagje kan draaien.

Verder is het misschien een idee om op het achterdek wat olievlekken toe-tevoegen. Dan verkrijg je ook wat meer contrast over je gehele model.

K massel,
Marcel.

Mede-modellers, wederom bedankt voor de positieve geluiden! 😀

@Johannis: klopt wat Kanne zegt, lijnzaadolie is het medium van olieverf

@WimK en @Manuel: de basiskleur oplichten met gebroken wit, daarmee streepje/puntje zetten en dat dan 'opvullen' met RawUmber. Daarna een puntje zacht BB-potlood erin zetten (voor een verse chip) of een puntje BurntSienna en uitvegen (voor een oude roestige chip). kom je zaterdag naar de regiomiddag, dan laat ik het je zien.

@WimS: het lijkt ook simpel, maar dit zijn de highlights. Ik heb hier inmiddels 35 foto's van; ik kan je verzekeren dat er nog heel wat stappen nodig zijn (shaden doe ik in meer stappen, chippen ook, en al helemaal de pigmenten)

@Marcel: ik zou hier idd ook graag een figuur aan toevoegen, maar hij is van iemand anders en die gaat hem in een dio zetten. Goeie tip van die olievlekken, dat ga ik nog doen. THNX.

Terug
Bovenaan