Stuh 42 update 12-1-2009

Een tijdje terug poste ik wat foto's van mijn Stuh 42. Ondertussen is hij helemaal klaar voor de luchtborstel, dus bij deze wat laatste plaatjes voor de verf erover heen gaat.

Model is van Dragon, met Friul tracks.

305136b95cc3f91fef141151981eb0750_full.jpg

266886fa5ff350ca5a225bfe4fec96410_full.jpg

4c42c4a88b1be1e9cee5e2338da6d38c0_full.jpg

767d27958f3ed77b93ef6b8357af22180_full.jpg

Hoi Jamie,

Je StuH ziet er goed uit! Hij lijkt me netjes gebouwd. Ik heb alleen nog wel een paar punten die je nog zou kunnen verbeteren voor ie in de verf gaat:

- De tracks hangen een beetje ver door, voornamelijk van het sprocket naar het eerste loopwiel en van het laatste loopwiel naar de idler. Eén of twee links minder zou naar mijn idee beter staan...

- Je StuH heeft alle eigenschappen van een laat productiemodel (late aandrijfwielen, RC-machinegeweer op het dak, Saukopf mantel enz.) terwijl je nog wel de vastgeboute pantserplaten op het voor pantser gebruikt. De StuG's en StuH's die geproduceerd werden met deze typische late modificaties hadden zeker geen vastgeboute bepantsering (50 mm. + 30 mm.) meer maar homogene platen van 80 mm. dik. Misschien kan je het nog veranderen.

- Tot slot de vier rijen bouten op de achterste pantserplaat net boven de uitlaat. Hele late Ausf G's hadden geen 4 rijen bouten meer maar maar 2. De buitenste 2 werden weggelaten en daarmee de verbindingsplaten naar het motorcompartiment natuurlijk ook. Vanaf wanneer men hiermee begon kan ik even niet meer terugvinden... 🙁. Misschien dat anderen het kunnen vertellen.

Ik ben benieuwd wat je verder van de StuH gaat maken! Al een idee wat voor een cammo erop komt!?

Groeten,

Erik.

Hallo Jamie H,

Ik ga idd mee met het commentaar welke Erik aangeeft, hij is netjes gebouwd. Maar ik heb totaal geen verstand of er nou een moertje/boutje meer of minder op hoort.
Bij de tracks zou ik zeker een schakel of twee aan weerzijde verwijderen, iets doorhangen is geen probleem. Maar als hij nu een snelle draai naar links of recht zou maken, dan rollen ze er af.

Succes met het schilderen.

Groeten,

Bas

Bedankt mannen!

Dat van die tracks ben ik het mee eens. Als je goed kijkt zie je hier en daar een pennetje uitsteken, dit heb ik gedaan zodat ik nog makkelijk een link kan verwijderen als dat nodig is.

Bedankt voor de info over de pantserplaten. De kit geeft de mogelijkheid om dit ook te doen, maar geeft niet duidelijk aan in welke gevallen het wel of niet te gebruiken. Dus ik hoopte eigenlijk al dat iemand daar uitsluitsel over kon bieden. Het converteren naar een homogene plaat is pas de problem, een tangetje, een vijl en wat putty om de naad te verdoezelen en voila! 😉

Over tracks gesproken, het valt mij op dat er bij zowel Duitse als Russische tank modellen het ''mode'' is om zwaar doorhangende tracks te gebruiken. Als ik echter periodefoto's bekijk dan valt me op dat dit lang niet zo erg is. Sterker nog, als ik foto's zie van die enorme Russische ISU152 enzo, dan valt me op dat de tracks altijd erg strak staan...

hoi jamie, 8)

Ja ik snap ook niet waarom veel bouwers die tracks zo slap laten hangen.
het probleem is bij slap hangende tracks is ....namenlijk als het voertuig gaat draaien dat de trackt los schieten, ook als ze te strak zitten trouwens.
(ik bedoel dan in het eggie)
ik hb zelf bij de panzer infantrie gezeten ik hb zelf een x mee gemaakt dat die er afsprong,was nie leuk uren met die tracks in de weer geweest 😢
mzzl 😉

Na al die tijd maar weer eens een update.

Model staat in de verf en ik ben begonnen met de afwerking van het ondergrondje.

Er komt meer sneeuw op de grond te liggen en een klein beetje op de Stuh en tussen de wielen/tracks.

Shoot!

PICT0067-1.jpg

PICT0067.jpg

PICT0084.jpg

PICT0078.jpg

PICT0090.jpg

Terug
Bovenaan