STUG III F8 Dragon 1/35

Ik heb een reeks foto's beken voor de bouw.
De F8's waar ik mij gebaseerd heb, hadden geen kentekens, ook geen Balkenkruisen.
Ik heb ook Sutg die door de sneeuw reden bekeken en blijkbaar is alles mogelijk; gaande van heel veel sneeuw op de voertuigen tot bijna niets.
Misschien kleeft sneeuw niet meer bij -30, ik zou het niet weten.

Ik heb hem net afgewerkt. Commentaar welkom.

PICT5805.jpg

PICT5920.jpg

PICT5925.jpg

PICT5924.jpg

PICT5923.jpg

PICT5922.jpg

PICT5921.jpg

PICT5926.jpg

PICT5927.jpg

PICT5928.jpg

PICT5929.jpg

Hallo Philip,
Vooropgesteld dat ik lang niet de meest deskundige ben.
Maar hier mijn indrukken.

Plus:
- Voertuig is netjes gebouw
- Verwering is wel overtuigend

Min:
- Rupsen lijken zowat nieuw bij een versleten aandoend voertuig (zou kunnen: gisteren verwisseld, maar ligt niet voor de hand)
- de aangeklonterde "sneeuw" lijkt op opgedroogde putty, meer kan ik er niet van maken.
Ik kan zo snel niet bedenken hoe dan wel, maar dit is gewoon mijn amateuristische indruk.

Evengoed is duidelijk dat je wel hoe je iets moet bouwen, finesses kunnen de toppers op dit forum je wel leren.
Gewoon doorgaan en leren.

Groeten van collega hobbyist, Wim

Hey Philip,

Mooi gebouwd en goed geschilderd.
Echter een paar dingen: op het achterste deel van het motor dek moeten nog de houders voor de trekkabels komen, nu heb je duidelijk de diepere rechthoekige aanduiding van waar ze moeten komen of komt er nog wat bagage op?
Het rode konvooi licht op de achterbumper moet eigenlijk blauw zijn, bijna zwart.
Voor de rest 🙂

Eddy

Zelfde bemerking hier, mooi weggebouwd. Ook ik denk dat de sneeuw wel beter kan. Het komt op me over als een gipsmassa, niet als sneeuw. Het aandachtspunt van de lamp achterop klopt, die dient blauw te zijn.

Maar evengoed best verdienstelijk.

Ga je nog verder herwerken ?

Groet van G.

Hallo,

Ik ben heel blij met reakties.
kijk, om die reden post ik nu net.
Een paar extra ogen maakt een wereld van verschil.

En Guy, ja natuurlijk ga ik iets met de opmerkingen doen!

Zondag viel me het blauwe achterlicht van René's Stug op. Ik had er hem bijna een opmerking over gemaakt.
Op mijn doos staat ook rood aangegeven voor het achterlicht.
Ik ga het aanpassen.
(vreemde kleur wel! Blauw; hoe komen ze erbij?)

Ik ga idd es bekijken hoe het zit met de haken op het achterdek, eventueel zoek of maak ik er een paar.
Omdat ik die vierkante afdrukken op het achterdek ook niet snap, was ik al van plan er inderdaad nog wat bagage bovenop te stouwen.

Met de sneeuw was ik eigenlijk wel tevreden. In de hand ziet het er niet zo slecht uit.
Maar ik heb deze middag al bicarbonaat gekocht.
Wat er nu aanhangt is wit pigment; ik ga waarschijnlijk deze wat vochtig maken met water en er wat bicarbonaat overstrooien. Dat zou blijkbaar moeten blijven hangen?

De rupsen hadden een modder wash en een roest wash. Die zagen er dan echt niet zo nieuw meer uit.
De sneeuw neemt van dat effect wel wat weg natuurlijk.
De tracks zie ik mij nu, eerlijk gezegd, niet meer verder aanpakken.

to do:
1. bicarbonaatlaagje over de pigmenten pogen aan te brengen.
2. haken op het achterdek bekijken en aanvullen of bagage erover
3. achterlicht blauw

nog eentje van mezelf:
4. de brandblusser is nog niet ok

Verdere opmerkingen nog steeds welkom...

Philip Haemers zei:
Verdere opmerkingen nog steeds welkom...

Blijft toch het mooiste voertuig ter werled... een StuG III F (of G) met winterketten en whitewash...

Is het nu een geel of grijs voertuig met whitewash? De bovenbouw lijkt geel, de romp weer grijs... of is het gele een wash? Misschien zou je een wash aan kunnen brengen voor iets meer diepte, en daarmee ook de twee ventilatie-roosters donker kunnen maken (is de Revell doos neem ik aan zonder PE?). Een kleine toevoeging zou nog een gerimpeld stuk doek tussen het kanon en de romp kunnen zijn, aan de bovenzijde, achter dat trapeze-vormige schild (tegen regen etc). En een paar spare-tracks (de gewone tracks) tegen de romp aan de zijkant (2-3 tracks met een beugeltje, leuk contrast) + een paar zwart-wit kruizen:

Xv63897.jpg

Eric

Eens nagekeken hoe het zit met die bevestigingen achteraan, ze zitten niet in de kit omdat bij de F8 de trekkabels anders werden gestouwd. Je zal die vierkantjes dus op één of andere manier moeten verbergen.
Dat blauwe licht was eigenlijk een konvooi licht dat diende om bij nacht de juiste afstand tussen voertuigen te bewaren, naargelang je het zag wist je als bestuurder of je te kort of te ver van je voorganger reed.

Eddy

Bedankt Eddy, ik wist dat bij het andere type konvooilicht er groene en rode lichtjes waren.
Zag je beide zat je te dicht, zag je alleen de groene zat je op de goede afstand of zoiets.
Nog nooit gehoord van blauwe.
En ik maar denken: wat heeft Rene nu met dat achterlicht gedaan bij zijn defeat of the Dutch. Ik dacht nou ja, een keer je zo een mooie dingen maakt, kan je kiezen in wat voor kleur je je achterlicht doet. Hehehehe

Bedankt voor het opzoeken van die haken trouwens! Dan wordt dus kistjes en Jerrycans erop.
Iedereen maakt graag een verhuiswagen van die dingen, ... en ik ook.

Hoi Philip,
Al met al een mooie StuG. Heb echter wel een paar puntjes om er toch net iets meer uit te halen.
Om nog wat meer contrast te krijgen op je StuG, zou je de fenders kunnen drybrushen met panzergrijs.
Tevens wat meer modder/viezigheid op de fenders en onderzijde van het voertuig. Ook op de voor en achterzijde. Kijk ook even naar het loopwerk. Dit mag ook wel wat meer `vuiler` worden.
Ook kun je de gereedschappen nog wat meer verweren.
En idd, de Balkenkreuzen zou ik ook nog aanbrengen.
En dan als laatste wat `verse` sneeuw aanbrengen.
Mooi voorbeeld wat Eric laat zien.
Hier nog een voorbeeld van mijn StuG
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=25&t=19493

Succes met de laatste puntjes

Grtz Jacco

Terug
Bovenaan