Hallo Foccers,
Eindelijk weer 'ns een update van mijn FOC-model.
De bouw is klaar en nadat hij een goede afwasbeurt heeft gehad, krijgt 't ie zijn verfjasje.
De bedoeling is 'm te spuiten in Panzergeel met hier en daar een bepaalde nuance
😕: ( wellicht niet historisch correct ).
Maar genoeg gel.ld, foto's zeggen meer dan woorden.
Op verzoek van Martin, Johanna en andere visueel beperkten zijn de foto's nu groter
😉
Voor mij zijn de modellen van Tamiya toch de betere op de markt, echter ze moeten toch is wat verzinnen op die sinkholes
😈
Andere merken hebben er of minder last van of er beter over nagedacht :idea:
En ze zitten op de onmogelijkste plaatsen
😕
M'n potje Tipp-ex is nu aardig leeg
😛
Maar alles past perfect en is demontabel, wat weer prettig is v.w.b. het schilderwerk.
Mooie aftermarket PE roostertjes van Hauler. Zoals eerder al vermeld een minpuntje voor Tamiya dat deze niet bijgevoegd zijn.
De details op deze schaal ( 1/48 ) zijn mooi scherp, alleen voor sommige onderdelen te grof en kunnen beter vervangen worden door Photo-etch.
Echter ik bouw 'm recht uit de doos, dus blijft 't ie zo.
Oh ja, aan de onderzijde ook nog een roostertje en nog wat vulwerk.
Nog wat losse onderdelen om apart te verfen.
Mooi achterwerk waar alleen de plaat m.i. iets groter had gekund. Nu blijven er aan beide zijden kieren over, die je nagenoeg niet meer ziet als het bovendeel bevestigd is.
Alhoewel de extra armorplaat normaal vastgebout is aan het chassis, heb ik toch de naad opgevuld er van uitgaande dat het op deze schaal niet opvalt. In ieder geval oogt het beter in combinatie met het bovendeel.
Zo dat was't voor deze keer en nu weer snel verder, want anders krijg ik 'm niet af voor 17 mei
😉
Succes
Johan Bijl