Stryker tusendoortje

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Tussen al dat 1/35 geweld door doe ik soms ook nog wel eens iets aan mijn eigen schaal (afgezien van de Fokker groupsbuid in Breda 😎 ) Vandaar dus deze Stryker. Wilde eerste een Iraq setting maken, maar daar is dus 95% voorzien van Slat armour en daar had ik dus geen zin in. Wat wel leuk is, is dat er decals voor een eenheid in Duitsland in zitten, daar waar men traint voor Iraq.

Dus wordt het een woestijnsetting in de sneeuw 🤣

13344625_10209814979559219_7833424077474215721_n.jpg

Maar dan zijn we dus wel een paar uurtjes verder met knutselen...

gr Bas

Ben niet zo van het moderne spul (tot ik het in het echt zie 🤣 ) en
deze zag ik ophet journaal tijdens een grote NATO oefening.... toch wel gave bak dus eigenlijk !

have fun 😀

En nu dus met wat kleurtjes erop:

base coat "Stryker" groen (Forest Green)

20160619_151806.jpg

20160619_151752.jpg

En het resultaat na een avondje doorwerken bij bouwgroep Goirle:

20160621_223204.jpg

20160621_223300.jpg

gr Bas

Ziet er goed uit, Bas.

Ben benieuwd hoe die highlights eruit komen te zien na nog meer verwering. Ik neem aan dat je dat nog gaat blenden?
Als dat wat wordt, ga ik dat ook eens proberen.
(En lekker veel stowage. Mooi!)

Succes.

Mooi gedaan bas ! details zijn goed benadrukt.

Nu nog een fijne schep dirt 😉

weer een paar uutjes verder met verweren. Het begint al ergens op te lijken..

20160707_000612.jpg

20160707_000525.jpg

20160707_000806.jpg

20160707_001154.jpg

gr Bas

Potdikkie ik heb nu al door dat het een 1;72 model is 😱 😳 🤣

Petje af ! mooi werk Bas 😛

kleinschalig groetje 😉

Het geeft ook enigszins een vertekend beeld doordat er een foto tussenzit waarbij deze op een Tamiya literblik xf 57 staat. 🤣

Maar toch bedankt voor het compliment!

Gr Bas

Bas,

is inderdaad een goede prestatie. Modellen van 1:72 vallen vaak op door té schonkige onderdelen, en dat is bij de jouwe zeker niet het geval.
Het feit dat dat zoveel mensen niet opviel -mijzelf incluis- zegt toch wat over de kwaliteit van jouw knutselwerk.

Petje ook af.

Bedankt voor de complimenten. Ik moet ook zeggen dat de basis kwaliteit van zowel de kit als de add-on parts veel bijdragen aan het geheel. Op veler verzoek heb ik trouwens de monding van het machinegeweer een maatje kleiner gemaakt. Helaas zijn hier niet zoveel goed (verkrijgbare) alternatieven voor.

gr Bas

Érg goed gedaan Bas,
en een prima kit voor 1/72 lijkt me. Mooi dat je het highlighten van de hatches enzo hebt gedaan op deze schaal, dat 'breekt' het voertuig mooi,

topjob!

groet, Peter

Nu het model zijn voltooiing nadert, ben ik begonnen aan de vignetje zelf. Een beetje stoere setting voor een stoer onderwerp.

20160717_224022.jpg

gr Bas

Nice touch Bas 🙂 . De verwering vind ik mooi, zeker wanneer men zich beseft dat dit dus 1/72 is. Had eerst mijn twijfels over dit donkere groen, vooral omdat het op die kleine schaal al gauw de details kan absorberen, maar ik vind het (voorlopige?) eindproduct meer dan lovenswaardig!

Als diorama-fan kan ik de setting ook waarderen: compact, dynamisch, kleurrijk'.... gauw eens in het echt bekijken...

Groeten, Richard.

Terug
Bovenaan