Af! Stridsvagn Strv-103C

Dit model is af!

Jasper Breur

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:48
Nu bezig met
YPR-765ERA
Goedenavond allen,

Hierbij mijn nieuwste project: de Trumpeter Stridsvagn Strv-103C in schaal 1:35, met een RB Models metalen loop en een Eduard PE set om de Trumpeter kit van wat extra detail te voorzien. Daarnaast heb ik met wat scratchbuilden de 'hydropneumatic suspension' werkend gemaakt, zodat het model net als het echte exemplaar kan kantelen om het kanon te richten. Om dit mooi te laten zien heb ik een klein diorama gemaakt om de tank op tentoon te stellen.

Ik hoop dat jullie het wat vinden!

Jasper

2d975d988a681e072b584ac8a0ed9d19.jpg

92c36161f997a875f3388adc137c6e0d.jpg

85f2a34cb75a0bd6198b86ebf6b7532c.jpg

ae381021ca6d74684295b68c756f3369.jpg

bde7fe6fd1e7501b98344e1109a86aef.jpg

5f5869b9be4e4aa7ca7471bc448d6f28.jpg

792ae597c6efd28a50e67e49f8e3a93c.jpg

4450ea1d736432f3aec49e6caf7599ea.jpg

7aba63f4cf1d6da61418492de17a98a5.jpg

6a05afdd5dfd7a5bf6c3519be7c44843.jpg

87c1d691c416cd3f7ed779907c5d98ad.jpg

1270d50d29632fea64287378979b3ddc.jpg

Hallo Jasper,

leuk ding weer, jij bent meer van het moderne spul geloof ik, hè? 😉

Waar heb je het water mee gemaakt?

Ik heb nog wat tips; probeer als je foto's gaat maken een witte of blauwe achtergrond te gebruiken. Er gaat nu een hoop detail verloren door de donkere achtergrond, mede omdat er ook zwart in de camouflage verwerkt zit, de antennes zijn zwart, enz.

Probeer ook meer aandacht te besteden aan de lijst van je dio. Je ziet nu duidelijk de structuur van het schuim (oase??) dat je gebruikt hebt. Werk dit bv af met zwart gespoten Evergreen sheet wat je in de contouren snijd van je ondergrondje. Schilder of spuit dan verder ook nog de multiplex plaat die je hebt gebruikt zwart en je werk zal een veel sjiekere uitstraling krijgen.

Verder weer netjes gebouwd, ga zo door!!

Groeten Ditmar

Hoi Jasper,

Mooi voertuig! Altijd al een interessant ding!

Sluit me aan bij Ditmar vwb de base, ook de opstelling;gaat 'ie achteruit het water in of komt ie het water uit, zoja:' watersporen'....?!

Voor de rest mooi vtg, komt er nog een (gemodificeerd) figuur bij (bestaan er zweedse tankbemanning in 1:35 eigenlijk...)

Gr
Erik

Ditmar Tabben zei:
Hallo Jasper,

leuk ding weer, jij bent meer van het moderne spul geloof ik, hè? 😉

Waar heb je het water mee gemaakt?

Ik heb nog wat tips; probeer als je foto's gaat maken een witte of blauwe achtergrond te gebruiken. Er gaat nu een hoop detail verloren door de donkere achtergrond, mede omdat er ook zwart in de camouflage verwerkt zit, de antennes zijn zwart, enz.

Probeer ook meer aandacht te besteden aan de lijst van je dio. Je ziet nu duidelijk de structuur van het schuim (oase??) dat je gebruikt hebt. Werk dit bv af met zwart gespoten Evergreen sheet wat je in de contouren snijd van je ondergrondje. Schilder of spuit dan verder ook nog de multiplex plaat die je hebt gebruikt zwart en je werk zal een veel sjiekere uitstraling krijgen.

Verder weer netjes gebouwd, ga zo door!!

Groeten Ditmar

Ditmar, ontzettend bedankt!

Ik ben inderdaad meer van het moderne (Koude Oorlog) spul, de WO2 modelbouw is niet aan mij besteedt! Ik heb ook geprobeerd om de foto's te maken met een witte achtergrond, maar ik vond het resultaat met een zwarte achtergrond mooier. Dit is zonder twijfel mijn fout, dus ik zal het nog eens proberen. Op de zwarte achtergrond vallen bepaalde details inderdaad weg, wat jammer is.

Ook die tip met het afwerken van de lijst met plastic is een goed idee, daar was ik nog niet opgekomen! Ik had zelf het idee om het plankje 'kaal' te laten en er alleen een hoogglans vernis overheen te kwasten, om zo mooi het contrast tussen de tank en de rest van het diorama te maken. Leek mij wel mooi, maar dat ben alleen ik dus 😉 Welke kleur zou jij aanbevelen? Glans of mat?

Ontzettend bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee!

Groeten Jasper

ErikGideonse zei:
Hoi Jasper,

Mooi voertuig! Altijd al een interessant ding!

Sluit me aan bij Ditmar vwb de base, ook de opstelling;gaat 'ie achteruit het water in of komt ie het water uit, zoja:' watersporen'....?!

Voor de rest mooi vtg, komt er nog een (gemodificeerd) figuur bij (bestaan er zweedse tankbemanning in 1:35 eigenlijk...)

Gr
Erik

Bedankt Erik,

Het is de bedoeling dat de tank al een poosje aan de kant staat en daar een 'hull-down' positie heeft ingenomen. Watersporen zouden dus inderdaad wel op de tank aanwezig zijn, wat ik heb geprobeerd na te bootsen door wat spetters Humbrol Clear Gloss op de tank aan te brengen, en op verschillende plekken wat natte modder op de wielen. Ik heb nog geen plannen voor een figuur, maar dat had achteraf inderdaad een leuke aandachtstrekker geweest. Ik weet van het bestaan van Zweedse figuren niet af, maar ik zal eens rond gaan kijken.

Bedankt voor het advies!

Groeten
Jasper

Hoi Jasper,

Je moet het uiteraard altijd maken zoals je het zelf mooi vind, dat is het belangrijkst en bovendien ontwikkel je daar ook je eigen stijl mee.

Ik vind mat of zijdeglans zwart altijd wel mooi bij de afwerking van een dio lijst. Hoogglans vind ik net even te kitsch.... 😉

Neem anders even een kijkje bij mijn dio’s Bloedbeek of Ivan’s Downfall. Daar kun je goed zien wat ik bedoel met het afwerken met Evergreen sheet.

Groeten, Ditmar

Ditmar Tabben zei:
Hoi Jasper,

Je moet het uiteraard altijd maken zoals je het zelf mooi vind, dat is het belangrijkst en bovendien ontwikkel je daar ook je eigen stijl mee.

Ik vind mat of zijdeglans zwart altijd wel mooi bij de afwerking van een dio lijst. Hoogglans vind ik net even te kitsch.... 😉

Neem anders even een kijkje bij mijn dio’s Bloedbeek of Ivan’s Downfall. Daar kun je goed zien wat ik bedoel met het afwerken met Evergreen sheet.

Groeten, Ditmar

Dag Ditmar,

Ik denk dat ik inderdaad toch maar voor een zwart kleurtje ga. Ook dat Evergreen ziet er erg goed uit op jouw diorama's, prachtig!

Nogmaals bedankt,

Jasper

Terug
Bovenaan