Steyr Funkwagen 1/48 26-9 verf

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Afgelopen weekend gekocht op Euro Militaire. De kit is van Tamiya, de conversie van hauler, en tevens de etching voor de steyr 1500 van hauler gebruikt.

Dit is voor mij de derde 1/48 kit die ik in elkaar heb gezet en het blijft gewoon een leuke schaal. Er zullen er ongetwijfeld meer op deze schaal volgen. Dit is ook het type kit dat als je s'ochtends om 9 uur begint is hij s'avonds om 9 uur klaar.

Aan de bouw hiervan heb ik niet veel bijzonders gedaan. Het enigste scratch wat erop zit zijn de platen die overal voor de ramen zitten als zijnde een veldmodificatie. De gril is overigens even gebleu-tacked en komt na het verweren vast te zitten.

Als het ff meezit gaat dit weekend de spuit erover.

De foto's. Let niet op de kwaliteit van de foto's ik heb even geen moeite genomen voor de juiste setting 😳

IMG_1433.jpg

IMG_1434.jpg

IMG_1435.jpg

IMG_1436.jpg

IMG_1437.jpg

Groeten,

Richard

He Richard,

Een erg toffe bak is dit. Sowieso is de Styer-familie uitstekend modelbouwmateriaal.....
Ik vind dat je t model erg schoon hebt opgeleverd !

Enige dat ik denk te zien, is dat de kijkluiken voor niet symmetrisch lopen; links lijkt smaller met een draaiing naar rechts t.o.v het rechter kijkluik. Optisch bedrog?

Groet frank

Heren dank u 🙂

@ Martin: En wat denk je, roodkapje zit ook al in elkaar 😱 en ben al bezig met verlichtingsplannen voor de enterprise 😀 Zo'n weekendje euro militaire helpt echt goed tegen een bouwdip 8)

@ Frank: Nope, dat is geen optisch bedrog 😳 Maar het is dan ook een veldmodificatie 😉

Groeten,

Richard

Hij staat in de lak 😀 De wieltjes ook, maar die komen er aan het eind pas op. de kleuren heb ik op verzoek van Bas wat lichter gedaan en hierdoor lijkt het als of de groene camo grijs is.....maar dat issie dus niet. Hier eindigt mijn deel van dit wagentje. Aankomende week gaat hij naar Bas toe en die gaat hem verweren. Ideetje van Jan.

Groeten,

Richard

IMG_1450.jpg

IMG_1452.jpg

IMG_1453-1.jpg

IMG_1456-1.jpg

Update, nog wat detailschilderwerk (kentekens, verlichting, gereedschap, chipsjes met olieverf en piswashes) te gaan en dan kan die bij Richard in de vitrinekast 😀

DSC05709.jpg

DSC05682.jpg

DSC05681.jpg

DSC05680.jpg

DSC05679.jpg

DSC05676.jpg

DSC05673.jpg

DSC05671.jpg

DSC05666.jpg

DSC05664.jpg

Fraaie conversie, fraaie verwering. Haast een MadMax apocalyptisch voertuig...

Ik neem aan dat dit een bestaande variant was, zo'n geheel gepantserde Funk(?) wagen? Zaten er dan nog antenne's op of aan?

Ik doe je het verven en verweren niet na, maar een enkel grijs of primerrood raampje was nog een leuke afleiding geweest. Komen er nog markeringen op (kruis, kenteken, iets op het spatbord)?

Eric

Volgens mij heeft Richard deze uitvoering niet gebaseerd of enig fotomateriaal of wat dan ook, maar zo al tussendoortje gebouwd.

Met uitzondering van de tentekens komen er verder geen markeringen op.

Eric,

Klopt, ik had een paar foto's van het ding, en dat waren foto's die bij de Hauler conversie zaten. Hierop zijn geen antennes te zien......voor zover ik mij kan herrineren 🤣

Bas, mooie afgeragte bak 😀

Groeten,

Richard

Ik vind dit voertuig echt super !

Een dergelijke conversie met een Styer kom je niet snel tegen en ik vind de bouwwerkzaamheden ook echt geslaagd !
Wat betreft de afwerking vind ik het persoonlijk net iets te overdone; met dergelijke verwering zou ikzelf wat meer blikschade erbij gecombineerd zien in het eindplaatje. Desalniettemin vind ik de verweringstechniek zeer overtuigend. Mooie bak heren ! 😛

groet

Terug
Bovenaan