Soviet Zis 44 (ambulance)

Hi,

zojuist heb ik mijn laatste model, een Soviet Zis 44 volbracht.
Het leuke kitje had ik gekocht tijdens de afgelopen beurs in overloon (mei j.l.) Het kitje zou van het merk Mac zijn volgens de verkoper echter deze naam heb ik nergens op de doos kunnen terug vinden, in tegenstelling tot het oekrainische merk (SDS).
plaatje 1
Zis44thebox.jpg

Tijdens het bestuderen van de 4 mallen en andere onderdelen kwam ik terecht bij een soort van eenvoudige tekening waarbij je soms zelfs je brains moet laten werken daar er sommige delen die wel bevestigd moeten worden niet op aangegeven staan. Ook kwam ik nog van die vieze rondjes tegen (je kent ze wel) die je van te voren weg wil hebben ten aanzien van je model. Welnu deze rondjes werk ik weg met een mix van tamiya thin cement en witte putty, waardoor de putty wat vloeibaar wordt. Het geheel vermeng ik op een stukje plastic zodat het langer bewerkbaar blijft. Als het een niet te dunne vloeibare substantie is laat je het middels het kwastje in de rondjes lopen waardoor dit netjes dicht vloeit.
plaatje 2-3-4
tekeningZis44a.jpg

tekeningZis44b.jpg

deuitvinding-1.jpg

Overigens is het volgens de doos de bedoeling dat het kitje een ambulance moest gaan worden, echter ik heb er een duits voertuig van gemaakt waar de functie nog niet vast van staat. Het dak van de achterbak zit daarom los zodat ik wanneer ik heb beslist welke functie het voertuig krijgt ik eventueel makkelijk alles kan inbouwen.
Voor nu zou ik zeggen veel kijk plezier (ik zal proberen de foto's in een zo goed mogelijke volgorde te plaatsen)
plaatje 5
Zis44aa0.jpg

plaatje 6
Zis44aa3.jpg

plaatje 7
Zisaa4.jpg

plaatje 8
Zis44aa5.jpg

plaatje 9
Zis44aa7.jpg

plaatje 10
Zis44aa2.jpg

plaatje 11
Zis44aa1.jpg

plaatje 12
Zis44aa11.jpg

plaatje 13
Zis44aa10.jpg

plaatje 14
Zis44aa8.jpg

plaatje 15
Zis44aa6.jpg

plaatje 16
Zis44aa13.jpg

plaatje 17
Zis-44aa9.jpg

plaatje 18
Zis44aa12.jpg

plaatje 19
Zis44aa14.jpg

plaatje 20
Zis44aa17.jpg

plaatje 21
Zis44aa16.jpg

plaatje 22
Zis44aa18.jpg

plaatje 23
Zis44aa20.jpg

plaatje 24
Zis44aa23.jpg

plaatje 25
Zis44aa21.jpg

plaatje 26
Zis44aa24.jpg

plaatje 27
Zis44aa26.jpg

plaatje 28
Zis44aa27.jpg

Zo dit waren de plaatjes, ik hoor graag jullie mening.
Zoals gezegd is ie out of the box gebouwd en iss er de optie om de achterbak nog om te toveren tot bijvoorbeeld een mobiele werkplaats.
Ik weet meende trouwens dat daar vroeger setjes van waren?

Greetz to all
Eric

Gaaf model en super mooi gespoten...met name de planken en de metalen strips van het dak komen goed tot hun recht. Van het interieur zie je waarschijnlijk geen hout meer als ie straks dicht is...
Ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen...dit schreeuwt om een modderig dio....!!!

Hi Eric,

Ziet er goed uit. Mooi gespoten. Ik ben zelf ook een liefhebber van vrachtwagens.
Wat is dat trouwens voor een wagen waar hij naast staat op foto 17

John

Martin en John,

bedankt voor jullie compliment inzake het model.
Martin wat ik er verder mee ga doen weet ik nog niet, meestal belanden mijn modellen als ze af zijn in de overvolle vitrine kast.
En John ik weet niet precies wat je bedoelt op plaatje 18 (de foto staat onder het nummer) dat is namelijk gewoon de Zis 44, en als je de foto onder nummer 17 bedoeld dat is een Zis 5 van het uit de markt zijnde merk Alan.

Greetz
Eric

Het ziet er heel mooi uit maar volgens mij klopt er iets niet.

Op plaatje 16 kun je de binnenkant zien maar daar zie ik geen "deur" (die zou eigenlijk aan de rechterkant moeten zitten.)
Of vergis ik me

Ton Leeggangers

Hoi Ton,

klopt de binnenkant van de bak is vrij simpel zonder detail. Waardoor je idd die deur niet ziet.
Echter denkbeeldig kun je je wel indenken dat daar een deur zit gezien het feit dat de bank aan die zijde kleiner is dan aan de linker kant.
Aan de buitenkant wordt alles duidelijker zie plaatje 20 (maar dat zal je alwel gezien hebben denk ik?

Greetz
Eric

Dag Eric,

Ik wist niet zeker of je het dak los zou laten of niet (dan kan men altijd het interieur bewonderen), maar als het dak vast gaat zal je er weinig van zien denk ik.

Hij blijft in iede geval mooi

Groten Ton

Terug
Bovenaan