Smerige Rus. (Klaar???)

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Dit is de KV-1 van Trumpeteer. Recht uit de doos. Ik heb hem alleen gebouwd om eens lekker los te gaan met verf en modder.

kv1001.jpg

kv1002.jpg

kv1003.jpg

Er moet nog heel veel meer modder op. Nog wat verf hier en daar, vooral het figuurtje. En meer onderdelen...
Komt nog wel.

Gert.

Gsus... Trumpeteer doet goede zaken onder de Twenotters 🙂
Heb me zelf ook al schuldig gemaakt aan 2 KVtjes.
Gert, zeer geslaagde camo! Die ligt er duidelijk op.
Ik denk wel dat het hoofd van onze Ivan iets te groot is in verhouding tot zijn lichaam... maar dat probleem zie je vaker bij resin heads op plastic figuren. Ben benieuwd naar de modder!

gert,
het ziet er opzich wel aardig uit. ik vind de verf ed echter nogal grof lijken.... het figuur is mooi maar de kop is misschien wat groot in verhouding met de romp.
de kleur wit zou nog wat gebroken mogen worden met een wash lijkt me.

ben benieuwd naar de volgende update.

grtz jeroen

De kop heb ik inmiddels vervangen door een kleinere. Jammer genoeg kijkt deze niet zo lichtelijk pissed off als die dikke...
Over een poosje meer foto's en meer modder.

Gert.

Gisteravond ben ik lekker met modder aan het spelen geweest.
Sinds de kleuter school heb ik niet meer zoveel lol gehad.
Morrend heb ik dan toch maar het hoofdje vervangen. Het was te groot.
Maar had een prachtige uitdrukking.

kv1004.jpg

kv1005.jpg

kv1006.jpg

Ik ga nog maar even weer de tuin in voor wat modder.

Gert.

Moooooooooooi :!:
Mooie whitewash, en erg realistische modder. Hoe heb je die gemaakt?
Let wel; als de tank rijdt worden de loopwielen weer 'schoon' gereden 😉
Jan 😀 - krijgt niet genoeg van al die KV's op het forum 😉 🙂

jan peters zei:

Sorry Jan,

hier ben ik het niet met je eens...

Er kan veel gebeuren, maar schoonrijden in de modder ?
Ooit al eens geprobeerd ?

Zelfs als het droog wordt / is, een waas van de modder zit als koek op je voertuig...
Niets zo hardnekkig als de laatste laag...

Rico

R. Goorts zei:
jan peters zei:

Er kan veel gebeuren, maar schoonrijden in de modder ?
Ooit al eens geprobeerd ?

Zelfs als het droog wordt / is, een waas van de modder zit als koek op je voertuig...
Niets zo hardnekkig als de laatste laag...
Daarom staat schoon ook tussen aanhalingstekens 😉
Ik bedoel dat je geen dikke klonten modder op de contactvlakken van de loopwielen/ tracks kunt plaatsen, simpelweg omdat het gewicht van de tank deze zou wegpersen...
Schoon rijden lukt zelfs mijn zoon op z'n skelter nog niet 😉 🙂
Jan 😀

De modder is veel pigmenten en veel acryl meduim/resin. En dat heb ik met een penseel aangebracht.
De mooie glimmende wielen krijgen een dikke wash. Dit omdat de modder veel te dik is.

Gert.

jan peters zei:
Daarom staat schoon ook tussen aanhalingstekens 😉
Ik bedoel dat je geen dikke klonten modder op de contactvlakken van de loopwielen/ tracks kunt plaatsen, simpelweg omdat het gewicht van de tank deze zou wegpersen...
Schoon rijden lukt zelfs mijn zoon op z'n skelter nog niet 😉 🙂
Jan 😀

En wederom heb ik niets gezegd... 😉

Gert ten Brink zei:
De modder is veel pigmenten en veel acryl meduim/resin. En dat heb ik met een penseel aangebracht.
De mooie glimmende wielen krijgen een dikke wash. Dit omdat de modder veel te dik is.

Gert.
Heb je daarvoor de 'wet mud' set van MIG gebruikt?
Jan 😀
ps @ Rico: 😉

Zo vast als die KV1 in de modder zit, zat ik ook met dit projekt. Ik kwam er maar niet verder mee. Tot ik de foto's van Hugo's Dummvee zag.
En dan kun je weer verder. Dank je Hugo.
Er moeten alleen nog loopjes voor de machinegeweren op en een attene.

kv1009.jpg

kv1010.jpg

kv1011.jpg

kv1012.jpg

kv1013.jpg

@Jan, ik had zoveel "mud" nodig... Dan zou ik de hele jaar producktie van Mig moeten opkopen. 😉 Bij de meeste handwerk winkels verkopen ze het in grotere hoeveelheden. Zo kon ik een iets groter modder bad aanrichten.

Gert.

Hoi Gert,
Leuke smerige tank zeg, ziet er goed uit.
Ik zou alleen dat figuurtje niet daar plaatsen op de tank.
Ik zat er al eerder naar te kijken en wat me opviel was dat het er wat onnatuurlijk uit zag.
Ik weet nu waar het door komt.
Zijn hangende been hangt op alle foto's in het luchtledige en niet aansluitend over de rand van de turret heen.
Hierdoor ontstaat een onnatuurlijke houding.
"It's a close, but far from perfect fit to the turret" zeg maar.
Wellicht is hij beter te plaatsen op het voordek?
Het been naar beneden buigen d.m.v. een warmtebron lijkt me geen optie aangezien ie al geverft is.

Groet Eric.

ik vind em erg mooi !

MAAR:

die figuur vind ik niet zo mooi, de huidskleur is wel erg bleek en z'n haar...ik weet het niet zo, ik zou es close-ups moeten zien

dat boompje vind ik wel erg minimalistisch, less is more zeggen ze soms maar ik vind het net te less, mss nog een takje hier of daar, wat gras errond...

en wat me het meest opvalt is dat de modder wel erg geplaatst is, ik mis nog wat spetters errond, niet veel maar toch een beetje om het een meer realistisch gevoel te geven

deze dingen nog wat aanpassen en je hebt een TOP-dio, doe je het niet kan je de opmerkingen meenemen naar het volgende diootje 😉

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan