SMC 2024

Allereerst iedereen bedankt voor de foto's, zo krijg ik toch nog iets van de wedstrijd mee!

Aangezien we van 15:00 tot 20:30 bezig zijn.
Zo! Respect! Er zijn ook zoveel inzendingen, ik zou het niet kunnen.

Doet mij denken aan een (alternative) bandje uit de jaren 80 (Toen ik nog jong was😉)

Die hadden een song met de titel: "It's a dirty job, but someone 's got to do it!"😆 🎸

Daar zei ik ook niets over, toch? Ik weet uit eigen hand dat jureren veel tijd kost.

Nee maar andere ik heb van andere mensen andere geluiden gehoord. Vandaar mijn behoefte om te reageren.

Wat overigens wel frappant is dan sommige mensen door dichte deuren heen lopen en verbaasd zijn dat ze tijdens het jureren weggestuurd worden.

Wat overigens wel frappant is dan sommige mensen door dichte deuren heen lopen en verbaasd zijn dat ze tijdens het jureren weggestuurd worden.
ik kijk nergens meer van op, Martin........het blijft ook fascinerend dat mensen niet snappen dat je niet met rugtassen of van die zwiepende linnen tasjes langs de wedstrijdtafels moet gaan lopen....

Of helemaal om die dingen heen gaan hangen. Dat blijf je ook nog veel zien. En dan met de camera bandjes of andere dingen die eronder bungelen.....

Zijn er eigenlijk ooit modellen gesneuveld of beschadigd tijdens een show?

Hi Paul,

Mij ooit gebeurd met een Panther die na een Twenot show een antenne had die op half 11 stond. Geen grote schade, maar wel veroorzaakt door een vermoedelijk iets te enthousiaste bezoeker.

Mvg,

Vincent

Op euro militaire gebeurde dat ook, ik heb afgebroken deuren van een voertuig gezien, veroorzaakt door bezoekers, maar ook mensen die dioramas op een iets te lompe manier verzetten om hun eigen werk een betere plek te geven.
Ooit heeft een mede stand bemanning op de twenot stand (noem geen namen) eens een doos met mijn modellen erin aan de kant gegooid, omdat hij dacht dat er afval in zat. Gelukkig viel de schade mee😅

Het gebeurd helaas. Elk beschadigd model is er een te veel. Maar met zoveel modellen dicht bij elkaar is het helaas bijna niet te voorkomen.
Antennes, zwaarden of andere lange uitstekende onderdelen zijn een prooi voor onbenullige bezoekers

Alleen maar respect hoe de club het ieder jaar weer voor elkaar krijgt, ook degene achter de schermen. Ik weer uit ervaring wat het inhoudt en dat je vaak aan de bak moet als andere plezier zitten te maken. Robert en Margot hebben er hun levenswerk van gemaakt, maar er zijn genoeg anderen die minstens net zo hard zwoegen.

En fraai om te zien dat er voor Arie een plekje was ingeruimd, dan is hij er toch nog een klein beetje bij. 🙏

Nu een welverdiende rust en dan op naar editie 2025…

Of helemaal om die dingen heen gaan hangen. Dat blijf je ook nog veel zien. En dan met de camera bandjes of andere dingen die eronder bungelen.....

Ja er zijn een aantal modellen beschadigd met de camerariempjes.
Je kan de rugzakken verbieden maar mensen letten nog steeds niet op tijdens het fotograferen met camera en telefoon.
Het gaat vaak maar net goed. Je kan nog zoveel beveiliging erbij zetten, het blijft een probleem met de drukte. Of we moeten afzettingen gaan gebruiken maar dat gaat weer ten koste van de ruimte.

Echt heel irritant, ik heb het veel zien gebeuren: polsbandje met van de kwastjes die over modellen gaan omdat men een foto wil maken van iets daar achter, flapperende mouwen die ergens overheen gaan, bijna mobieltje uit de hand laten glippen boven een model, niet zien dat er kabels (namaak telefoonmasten) boven een diorama hangen, met consumptie spreken boven modellen of vrij zware dingen lopen door te geven aan elkaar boven showtafels van de clubs. Als iemand dan iets uit de handen laat glippen blijft er van een model daaronder weinig over. Sommige mensen lijken daar dus echt geen oog voor te hebben. Een wonder dat de schade vrij beperkt lijkt te blijven. Maar ik blijf erbij dat in de modelbouw scène er toch tamelijk wereldvreemde types rondlopen …

Ik houd op dit soort momenten altijd mijn tas laag, onder het niveau van de tafels. Als je iets wilt fotograferen, let dan op of het kan. Zoiets als bij EHBO: zorg eerst voor je eigen veiligheid voordat je een ander gaat helpen.

In dit geval: zorg voor veiligheid wat betreft ALLE modellen die worden getoond. Maak dan pas een foto voor jezelf.

Gelukkig gaat het vaker wel dan niet goed.

En wat betreft de foto's zoals hier te zien: daar was heel veel fraais te zien. Bedankt voor het delen!

voortaan mensen door een sluis de wedstrijdruimte binnen laten gaan.
In de sluis moet men op stoelen plaats nemen waar iemand met de gasten de regels doorneemt... een beetje zoals in het vliegtuig de veiligheidspunten worden doorgenomen en aanschouwelijk uitgelegd 😉

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat werkt echt niet met zo veel bezoekers uit zoveel landen. En bovendien, laatste keer dat ik vloog stonden de mensen ondanks het bordje "Riemen Vast" en herhaalde oproepen te blijven zitten al weer tijdens het taxieën al weer hun tassen uit de bagagebakken te trekken..... Nederlanders...... pfffff

Tis alweer enkele jaren geleden dat ik de SMC heb beleefd en ik krijg helemaal de kriebels van deze video 🤗🤤

Of met verlichte kastjes met je eigen figuren erin op je rug ...
Ja die waren ook een beetje gek. Ze liepen met die kasten op hun rug rond alsof wij met hen rekening moesten houden. Een botste vrij hard met de kast met figuren tegen een van mijn kids op, en hij keek ons aan alsof het onze schuld was. Toen dacht ik toch even....... jij kiest ervoor dat op je rug te doen heb je ook de eventuele gevolgen.

Maar dat gezegd hebben ik vond SmC 2024 geweldig en heb mijn zoons van 9 en 7 meegenomen die hebben hun ogen uit gekeken en vonden het ook prachtig. Bij de club stands was er ook een tafel ter promotie kitbash. Daar kreeg je een pingpongbal en enkele onderdelen en mochten ze hun gang gaan. Was echt super gaaf en de man die erbij stond was ook een hele aardige vent de echt leuk uitleg en inspiratie gaf.
Wedstrijd van van heeeeeel hoog niveau maar ook de modellen op de verschillende stands.

Mijn jongens bij de kitbash stand.

IMG_1083.webpIMG_1084.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Die heb ik niet gezien, maar wel een soort dorpsgek met een gele overall en en helm met tierelantijntjes erop🙈
Wat was dat eigenlijk. Ik zag hem ook maar de bedoeling ontging mij.

Die hoorde bij de tentoonstelling die in de wedstrijd ruimte aanwezig was.

Gr Bas

Terug
Bovenaan