SKODA OST....afgeschilderd en geweathered...07/04

Hoi, na de FOC staat alles een beetje op een laag pitje, mijn Sam 6 staat klaar voor de spuit en qua bouwen ben ik met deze Skoda Ostschlepper bezig van SMA...leuk model al is er heel wat schuurwerk voor nodig...heel wat details moeten er nu nog op en ik moet nog kijken voor een zittende drinkende figuur voor in de bak (tips anyone ?)

hier alvast een paar fotoos, de deuren zijn het grootste probleem...

cheers
Dom

skoda1uv6.jpg

skoda2ap8.jpg

skoda3zx8.jpg

skoda4ul5.jpg

Mooi model Dom! Wat is het probleem met de deuren?
En waar heb je dat ondergrondje vandaan?
Jan 🙂

Jow Dom. Ziet er weer gaaf uit, maar iets te bollig voor 'n echte Vanderschaeghe. 😉 Ben erg benieuwd naar de verflaag en weathering. Good luck.

groet Frank

Leuk model! Ziet er tot nu toe al goed uit. Ondergrondje is ook mooi qua shape. Gaaf zeg dat elk wiel appart werd aangedreven. Wel moet ik zeggen dat ik de metalen onderdelen soms wat grof vind. Met name de kenteken plaat. Erg dik, maar daar kun je niks aan doen.

mzzls

thanks !

wel Boris de kit is idd ERG ruw, het kreng weegt ook enorm maar ik ga er nog wat details aan toevoegen om het geheel wat op te 'lichten'...ik heb ondertussen nieuwe info ontvangen !

ondertussen weet ik ook welk kleur hij krijgt en wat ik er uiteindelijk mee doe qua verhaal...

al weet ik niet hoe ik de vensters op een ordentelijke manier ga plaatsen 😕: 😈

cheers
Dom

yoyo

na toevoeging van wat extra details ben ik beginnen schilderen, dit is lang nog niet af, heel wat filters en washes moeten er nog over heen, dat zal de chipping verzachten, ook nog droge modder moet op de wielen, stof etc, het figuurtje is ook al in de maak, een hele oude Tamiya 🙂 met Hornet koppie, de slechte naad in de nek heb ik een beetje moeten camoufleren ...

de kit is naderhand bekeken echt niks 😕 , had ik m'n geld aan een betere kit kunnen spenderen...

cheers
Dom

skoda1js3.jpg

skoda2yl4.jpg

skoda3ku0.jpg

skoda4jb3.jpg

skoda5oi0.jpg

Dom,

ligt het aan mij, of heeft dat menneke van jou een beetje een lange nek? 😕

De sjaal van ik nu al prachtig trouwens, waar is die van gemaakt? 😕:

En inderdaad het model, hoewel zeer apart, lijkt wel van pantser-staal gemaakt.
Niet dat jij hier iets aan kunt doen, ligt aan de fabrikant.

voor de rest, petje af, voor het verfwerk, ben benieuwd naar de afwerking.

Greetz
Axel RHvS

.

Hoi
Wat een gevaarte is dit...mooie metaalverwering op rechterspatbord(voor)....
Heb je nog ergens een originele foto van dit voertuig?? ben wel nieuwsgierig.
Groetjes
Eric

Ziet er goed uit ja, zie ook niet waarom dit een kit van niks is. Hoe krijg je die chips zo mooi er op? Spons techniek of met fijn penseel?
Zal vast goed komen dit, zekers met figuur en ondergrondje erbij 🙂

thanks ! 🙂

het ondergrondje is van SB Scotia

de nek lijkt me wel goed als ik het nog es bekijk

de sjaal is van een stukje baby-doekje

de chippings zijn een combinatie van spons en penseel en moeten zoals gezegd nog goed afgezwakt worden met filters en stof, ook nog chips op de bak achterop en inlijnen etc...

en de ramen komen er pas op het eind in + de ruitenwisser

en wat fotoos via de link

cheers
Dom

http://images.google.be/imgres?imgu...oda+ostradschlepper&gbv=2&svnum=10&hl=nl&sa=G
42_typ_175.jpg

Het blijft toch een vreemd voertuig als je die foto's zo ziet.
Als duitser moet je je toch dood geschaamd hebben om met dat voertuig rond te moeten rijden in de oorlog terwijl je maten in een stoere Tijger of Jagdpanther reden 😀

Ok guys de FOC is in zicht want deze is afgeschilderd, ik ga er toch nog de base en figuur voor afwerken terwijl ik aan m'n FOC model bouw

de ramen zijn er gelukkig redelijk goed ingeraakt, dat was zwoegen want de vensters moesten PERFECT uitgesneden worden uit een velletje plastiek, dat was een secuur en minder plezant werkje, met houtlijm zijn ze vastgezet

droge modder is aangebracht met gezeefd tuinzand gemengd met houtlijm en pigment, algemene dusting nat en droog aangebracht MIG pigment 😉

cheers
Dom

skodaaf2fy7.jpg

skodaaf1li5.jpg

skodaaf3sd3.jpg

skodaaf4tt5.jpg

skodaaf5gt8.jpg

skodaaf6er8.jpg

skodaaf7fp2.jpg

Hij ziet er goed uit, modder vind ik altijd en zenuwenwerk omdat het zó mis kan gaan, maar jouw modder lijkt erg overtuigend!
Die vette uitlaatveeg op het dak is een leuk detail, maar liep dit ding wel op diesel? Bij benzine zou je niet zo veel roet verwachten, maar ik weet het dus niet zeker.

Bij benzine zou je niet zo veel roet verwachten, maar ik weet het dus niet zeker.

Zeker weten dat de oude voertuigen op benzine flink roeten.
Mijn Nekafje ( 51 jaar oud) walmt af en toe wat af.
Bij een koude start wil hij wel eens flink pluimen...

Dominique,

wauw again...

Rico

MOOI! De roet op het dak is misschien wat overdone, maar het heeft zeker wat! Wellicht kun je wat olie lekages aanbrengen bij de wielnaven, om het grote vlak van de wielen wat te breken 😉
Jan 🙂

Yo Dom!
Wederom knap werk afgeleverd. Zeer overtuigende weathtering. Echter...
1. De lichte outline van de chips vind ik te breed. Ik denk dat je ze achteraf hebt gezet terwijl je ze beter onder de chip kan leggen. Kijk eens naar de Panther van Kristof Pulinckx.
2. Het houtwerk vind ik nog wat te zeer een houtkleur hebben. Kijk eens naar de Bergepanther van Eric Vogel. Grijzer en met meer kleurschakeringen. Dan breekt het ook een beetje bij de rest van het voertuig.
Voor de rest: chapeau!

Hey Dominique,
Deze is al zeer mooi geworden. Vooral de camo vind ik subliem.
Voor de rest is het wat mij betreft een typische Vanderschaege. Lekker verweerd en vuil en vettig. Iets wat ik voorlopig nog niet aandurf.
Het enige wat ik wat minder vind is het rood op de achterlichten/reflectoren.
Hoe heb je deze gedaan. Ik doe altijd eerst een basislaagje van Tamiya X-11 silver (niet met het potje maar wel van die lakstiften) om er daarna clear red overheen te doen. Dan krijgt het rood iets meer diepte.
Ben benieuwd naar de lading, figuur en ondergrondje.

Dirk

Terug
Bovenaan