Sherman Vc

Laatst al een sneak van laten zien, bij deze de progressie aan mijn Sherman Vc Firefly van Tasca.

Op het moment zitten de transfers er op (hij glimt dus van de satin cote....) en kan het detail werk beginnen. En daarna het leukste, weathering!

PICT0001.jpg

PICT0006.jpg

PICT0007.jpg

PICT0021.jpg

PICT0029.jpg

Heej Jamie,

Ziet er niet verkeerd uit. Een mooie basis om op te starten lijkt me.
Twee dingen vielen me op, er zit geen beugeltje rond de steel van de voorhamer. En op de kop daarvan zit nog een klein gietnaadje.

Ben benieuwd naar verder progressie!

Groeten, MartinD

das een mooi kitje, allemaal net wat meer als die van draak, zitten de opgelaste sand shield plates er standaard al bij (bij de kit), of is het AM?

overigens, er valt mi nu nog niet zo veel over te zeggen, behalve dan dat het allemaal netjes gebouwd is. er missen nog wat dingen, zoals bandjes om de steel van de hamer en de schep enzo, terwijl de opgelaste dingetjes er wel voor zitten, het zou mooi zijn om die te zien, maar de gereedschapjes an sich zien er netjes uit, ik kon bij m'n laatste sherman allerhande gaten gaan zitten opvullen in de tools, dus deze zijn echt mooier.

trouwens, detail in de ring van de commandants cupola, daar wordt ik blij van, top kit, alles wat erop hoort te zitten zit erop, al vind ik de lasnaden wat vlak op het oog, maar ik denk dat ik dat in levende lijve moet ervaren!

ik ga em volgen, ik heb er ook nog eentje staan die er nu zo uit ziet!

Timo

Netjes gebouwd, en strak gespoten.

Toch een vraagje:
Heb je er bewust voor gekozen het divisie embleem achter rechts te plaatsen en voor links? (altijd vanaf achteren gezien)
Officieel was de regel dat links het divisie teken staat en rechts de eenheid waartoe het voertuig behoord. (In jouw geval de 52) Ik heb echter ook nogal wat foto's waarop links en rechts verwisseld zijn, maar dit is afwijkend. Voor en achter verschillend lijkt me niet geheel correct. Nu ben ik op dit gebied misschien een mierenn*ker, en begrijp het dan ook goed als je er voor kiest dit gewoon te laten zitten.

groeten Maarten

kijk, daar kan ik wat mee, ik vroeg me al af of de transfers op mijn firefly (ik heb ook een pool, in aanbouw!) dan wel goed zaten, omdat die anders zitten als op deze, maar aan de hand van maarten kan ik dus concluderen dat die van mij in princiepe wel goed zitten.

gelukkig maar!

Timo

De transfers zijn gewoon die uit de kit. Ook er op gezet zoals aangegeven in de beschrijving.

Ik heb toevallig een foto van deze tank, dus ik zal hem eens nader bestuderen wat betreft de plaatsing van de emblemen.

Ik zit er inderdaad hard aan te denken om bij het gereedschap de riempjes beter na te bootsen, kleine moeite namelijk. Al laat ik de hamer lekker voor wat ie is 😈 , daar komt toch een berg stowage op te liggen. Wel goed gespot overigens...

Er zit verder nul komma niks niet aan aftermarket op. De strips voor de sandshields zijn van PE, maar zitten standaard bij de kit. Voor iedereen die van Shermans houdt, kan ik Tasca niet hard genoeg aanbevelen...

Heren, dank! Ik hou jullie op de hoogte van verdere vorderingen en blijf me voorzien van commentaar, daar leren we van.

Hier dan de foto...

ScannedImage.jpg

De emblemen zitten dus op het model (gelukkig) aan de juiste kant.
Deze foto is genomen tijdens een training in Engeland. Ik wil deze tank bouwen, zoals hij er een paar maanden later uit zou kunnen zien, nadat hij verscheept is naar het Europese vasteland.

Opvallend is dat al deze tanks, inclusief de Firefly, (nog) de .50 op de ring hebben zitten...

om jamie nog verder te ondersteunen,heel veel foto's van de poolse divisie laten de markeringen zien zoals ze door jamie zijn aangebracht,dit is niet regiment-gebonden maar gebruikelijk door de hele divisie,later in de oorlog ,zeker na de omschakeling op M4A1's is er wat meer variatie,maar voor engeland en normandie is dit standaard,
groeten,bert

Ik begrijp wel dat het mogelijk is de symbolen links en rechts te verwisselen. Maar heb sterke twijfels of dit dan niet voor EN achter verwisseld moet worden. Ik heb nl nog geen fotos gezien (voor- en achterzijde) van een en hetzelfde voertuig waarbij maar een zijde verwisseld is.

Enfin, doorgaan met dit project. We willen washes, drybrushes, krassen (heel weinig 🙂 ) en stof!

groeten Maarten

ha maarten,
ik begrijp je punt,maar afgaande op de info die ik heb kun je met grote zekerheid afleiden dat de markering aan de achterzijde algemeen was voor de hele divisie,en dat deze voor volgens voorschrift was,overigens werd er wat betreft de voorkant minder vaak van de regel afgeweken,als er wat afweek betrof het vaker de achterzijde,
groeten,bert

Eelke, je moet m'n Microscale flat coating eens zien, kun je zonder zonnebril niet eens bekijken! 😉 Geen idee wat er mis mee is, maar ik weet dat ik van deze club alleen nog maar set en sol gebruik en de rest voor mij gestolen kan worden...

Heren, dank. Ik ben ondertussen al weer een stap verder, zal zsm foto's nemen. Ik kwam er wel achter dat ik vergeten was de grijpvaten op de luiken van de romp te doen.... 🙄 Heb ik er dus snel opgezet. Gelukkig was ik nog niet begonnen met het weatheren, dus kon ik er snel met een kwastje wat basiskleur op doen en kunnen ze mee in de rest van het proces!

Terug
Bovenaan