Af! Sherman V RMASG 1:72

Dit model is af!
Recent afgemaakt, de Dragon Sherman Mk.V (M4A4) als 'Fox' van de Royal Marines Armoured Support Group. Ik vond de markings (van Star Decals) met de kompasroos op de toren niet te weerstaan. De RMASG Shermans waren eigenlijk bedoeld om de primaire landingen op D-Day te ondersteunen, maar waren al snel ook kilometers landinwaarts actief...

Wel heel veel decal softener gebruikt, maar best tevreden met het eindresultaat.

Peter

DSCN2406.JPG
DSCN2407.JPG
DSCN2409.JPG

Super, je zit niet dat ie in braille is, en dat ie geheel schoon is stoort me in het geheel niet, het staat hem goed!

Knap werk Peet... een geloofwaardige representatie van een Sherman 👍

Die waren afneembaar op Shermans: niet heel veel meer moeite dan ze uit het gat in de voorplaat trekken en opbergen in hun rekje binnenin de tank.
En natuurlijk het dopje uit het buisje naast de houder in het vrijgekomen gat te drukken!

Mooi ding, Peter! Wat Roger al zei.....die "gradenboog" heb je er netjes opgekregen.....ik heb daar nog een klein trauma van, toen ik dit soort decals in 1/35 op de Tamiya Centaur plaatste! Ik zie wel dat de decals echt een beetje opliggen; natuurlijk is dit in kleinere schaal gelijk opvallender dan bij het grote spul; maar misschien is het iets om bij een volgend project de trucs van de vliegtuig-bouwers toe te passen....(ter plaatse) blanke glanslak spuiten; na drogen decals aanbrengen, daarna afdekken met een laagje matte blanke lak. Voor het mooiste resultaat kan je voor de matte lak eerst nog een glans laagje spuiten.......en de echte die-hard vliegtuig jongens, polijsten tussendoor ook nog de blanke lak en de randen van de decals 😳

Laatst bewerkt:
En natuurlijk het dopje uit het buisje naast de houder in het vrijgekomen gat te drukken!

Mooi ding, Peter! Wat Roger al zei.....die "gradenboog" heb je er netjes opgekregen.....ik heb daar nog een klein trauma van, toen ik dit soort decals in 1/35 op de Tamiya Centaur plaatste! Ik zie wel dat de decals echt een beetje opliggen; natuurlijk is dit in kleinere schaal gelijk opvallender dan bij het grote spul; maar misschien is het iets om bij een volgend project de trucs van de vliegtuig-bouwers toe te passen....(ter plaatse) blanke glanslak spuiten; na drogen decals aanbrengen, daarna afdekken met een laagje matte blanke lak. Voor het mooiste resultaat kan je voor de matte lak eerst nog een glans laagje spuiten.......en de echte die-hard vliegtuig jongens, polijsten tussendoor ook nog de blanke lak en de randen van de decals 😳
Ik heb eerst een laagje 'Klear' aangebracht, toen de decals, weer een laagje 'Klear' en daarna pas de matte lak. Door de vergroting en de lichtinval vallen ze op de foto wat meer op dan in werkelijkheid.

Ja, op de foto's van 'Fox' is te zien dat ze weg zijn.
Wat ik me ook afvraag: ongetwijfeld heeft FOX door diep water gereden, wat verklaart waarom de koplampen zijn opgeborgen.
Mijn vervolgvraag is: zouden er a) geen resten van de diepwaadschachten en b) resten van Bostik zichtbaar zijn?
NB Zie dit als een vraag - en niet als kritiek op je prachtige model!

Cheers
Erik Jan

Hallo Erik-Jan,

Op de koepel van Fox zaten inderdaad nog resten van Bostik, maar ik vond het zonde om over die nummers nog een kitrandje te smeren 😉.

Er zijn, voor zover ik weet, geen foto's van de achterkant van Fox. Ik kan dus niet zeggen of er nog resten van de waaduitrusting op zaten.

Ik heb voor Dan Taylor Modelworks de master gemaakt voor zijn waadset voor Sherman V's. Ik heb nog een afgietsel liggen, maar die is gepland voor mijn nog te bouwen Sherman 'Crab'.

Peter

Terug
Bovenaan