Sherman M4A3 (76)W (HobbyBoss 1/48)

Voor het eerst een Sherman in elkaar gezet, smaakt iig. naar meer. Met dank aan Bert Lindeboom voor hulp met het uitzoeken of een 76mm M1A1 loop (zonder threadprotector) mogelijk was op de M4A3 (ik had de verkeerde besteld 😳 ). Loopwiel linksachter is inmiddels grotendeels ontdaan van de berg pigment die er op de foto's nog opzit, soms vergeet je wel eens wat en dan zit je foto's te maken en dan een wtf. momentje 🙄 .

m4a3-76w-01.jpg

m4a3-76w-02.jpg

m4a3-76w-03.jpg

m4a3-76w-04.jpg

m4a3-76w-05.jpg

m4a3-76w-06.jpg

m4a3-76w-07.jpg

m4a3-76w-08.jpg

Prachtige Sherman, mooi kleurenspel heb je ervan gemaakt, de highlights zijn prachtig. Misschien kun je nog wat benzinevlekken/strepen op de zijkanten maken waar de opening van de benzinetank zit?

Greetz

Heel mooie Sherman ! Ben zeker geen Sherman kenner, maar vind de afwerking heel knap gedaan !

vrolijke groet 😀
Peter

Martin Visser zei:
Mooie kleur voor OD heb je gebruikt. Mooie afwerking ook van een niet al te beste basis kit.

Groet Martin

Die kleur OD is gewoon dezelfde zooi die jullie toepassen, waar denk je dat ik het vandaan heb 😀 Enige is dat dat het misschien iets donkerder is wat komt omdat ik onder een 40W fotolamp (lichtopbrengst vergelijkbaar met een 200W lamp) zit te werken waardoor iets al snel te 'licht' is en ik dus automatisch wat donkerder zit (of dat een voor of nadeel is daar ben ik zelf nog niet over uit).

De kit was idd. een beetje teleurstellend er zit dan ook wat aftermarket spul op. De 76mm (die in de kit zat was schandalig, net een regenpijp 😕 ), de .50 (Hauler) en een algemeen setje (ook van Hauler). Voordeel was wel dat in deze schaal de aftermarket setjes verbazend goedkoop waren 😀

Maarten van Campenhout zei:
Mooie Sherman, Remco! Die 1/48 modellen zijn volgens mij best leuk om te doen, daar moet ik mezelf ook maar eens aan gaan wagen 😱 ...

1/48 is een schaal die je zeker eens moet proberen, erg leuk om te doen. Je hebt net niet het gepriegel van 1/72 maar wel veel detail van 1/35.

Pelle Couwenhoven zei:
Prachtige Sherman, mooi kleurenspel heb je ervan gemaakt, de highlights zijn prachtig. Misschien kun je nog wat benzinevlekken/strepen op de zijkanten maken waar de opening van de benzinetank zit?

Dank je. Wat betreft die benzinestreppen, die komen er niet op. Ben een beetje een tegenstander ervan en beschouw het meer als een modeverschijnsel.

gr.

Remco

Terug
Bovenaan