Sherman in dio (in aanbouw)

Hoi allemaal

Met het ontvangen van een ontbrekend onderdeel (dankje Menno!) kon ik na een lange wachttijd deze Sherman zo goed als afronden. Oorspronkelijk is dit de ARV van Italeri die ik denk ik 10 jaar terug heb gekocht. In de tussentijd viel er wat af (de kraan etc.) en kwam er wat bij (zandzakken van wc-papier gevuld met muurstopper). Het houten deksel is van karton.

Ik heb wat van de olieverftechnieken gebruikt die wel eens voorbijkomen (maar dan met acrylverf aangebracht met de kwast). Ik ben er wel tevreden mee al is het wel een ander resultaat dan dat ik gewend ben. Misschien kan de airbrush wel de deur uit 🙂

Nu zag ik dat er ook nog een dekseltje over een luchtuitlaat (? ) bovenop hoort, mocht iemand die nog hebben... 😉

Het diootje is een stukje kade in wording. Het water zelf wilde ik gaan storten met gips, dat schilderen en dan aflakken. De vraag is, werkt dit of kan ik beter voor een andere water nabootsing kiezen? Het idee is om stilstaand groen/troebel water te krijgen.

M4engineer07.jpg

M4engineer05.jpg

M4engineer04.jpg

M4engineer03.jpg

M4engineer02.jpg

M4engineer01.jpg

groets

Jochem

he jochem

dat is een mooie verweerde sherman,het is you wel gelukt wat mij niet lukte met mij sherman. 🙂 de zand zakken zien er goed uit.

en dat kapje wat je bedoelt heb ik wel voor je

effe over het water wat je wil maken kweet niet of je de dio van mij heb gezien misschien heb je er wat aan hoe ik het gedaan heb.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?p=76323&highlight=#76323

groeten ronald

ronald kornet zei:
he jochem

effe over het water wat je wil maken kweet niet of je de dio van mij heb gezien misschien heb je er wat aan hoe ik het gedaan heb.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?p=76323&highlight=#76323

groeten ronald

Hoi Ronald

Zoals op jouw dio is het precies zoals ik het ook in gedachte heb. Je hebt geairbrushed en toen een dikke laag lak, wat voor lak? En heb je die dikke laag in laagjes aangebracht? + je hebt PB over dat kapje.

Gjalt, dankje voor de tip, ik ga het op internet even nazoeken.

Peter, ik leg een stuk wc-papier neer, knijp vervolgens een sliert (b.v. 1,5 cm diameter) over de lengte van het stuk papier uit. Dan sla ik het papier dubbel zodat je zegmaar een worstebroodje krijgt. Ik knip het teveel aan papier af, dan knip ik stukje van de wordt af...voila...zandzakken klaar.

Terwijl ze nog nat zijn kan je ze prima vormen naar het voertuig, laat ze uitdrogen en je kan ze vervolgens prima schilderen.

gr. Jochem

Heej Jochem!

Daar issie weer! Tof dat je ook weer actief bent. Ziet er al interessant uit. Je kunt water maken op verschillende manieren. Heb het ooit met kunsthars gedaan, gieten in verschillende laagjes. Maar dat is ook meteen de duurste methode.

Met gips, de airbrush en blanke lak kom je ook een heel eind, alleen mis je dan het effect dat je ook nog een stukje onder water kunt kijken. Maar dat hoeft ook niet met troebel vies bruin water.

Ik ben benieuwd hoe deze verder gaat.

Groeten,
Bouke

P.S. Geniale robotjes van je 😉

Hey ik gebruik NOCH water drops.

Ik heb het 1 keer gebruikt jammergenog ging het fout maar dat was vanwegen een domme fout van mij toch toen er veel was opgedroogd zag het er ongeveer uit zoals bij Ronald.

Je kan ook nog kiezen uit 3 kleuren licht bruin(zoals bij Ronald) pacific blue en nog 1 ook blauw.

Nick

Terug
Bovenaan