Sherman II 'DV' - Tasca & DML vergeleken [31-12 16:45]

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
DSCF1068.jpg

DSCF1069.jpg

Meer foto's volgen 8)

Dude dit is Shermanisme is zijn ergste vorm, wil je erover praten?
Misschien moet je 's cold turkey iets duitsch bouwen........
Dit neemt zorgwekkende vormen aan, zusterrrrr!!

Hmmmmm, snap de verleiding, ziet er super uit!

Blijf updaten as you go aub, goede howto en een hulp in het weer niet kopen van een totaal verkeerde kit.

Groeten Rick

gatverpielekes, dat ziet er goed uit!
Even een eindsprintje in de laatste uren van 2009?
Of het begin van een nieuwe trent in 2010? 🙂

groeten Maarten

...die lekker bezig is met een ondergrondje. (wat heel anders ervaren wordt dan het plakken van een kit, maar zeker niet minder leuk.)

Volgens mij heb je vuurwerk in je 'weetwelwaardezonnietschijnt'
Wat een tempo, en kicken om het verschil te zien, denk dat ik me ook maar 's aan zo'n Tasca waag.

Groeten Rick

Martin 14:15 is meer dan OK 😀 . Prachtig om te zien allemaal! Kijk nog even of de luiken van de Tasca Sherman wel 100% parallel staan (zowel in de lengte richting als horizontaal). Het kan zijn dat de foto's wat vertekenen, maar het lijkt erop dat ze iets uit het lood staan.

Nog een update voor [17:00]??

Groetjes
DIRK

@Maarten: beide kits stonden al voor een groot gedeelte gebouwd in de kast. Dus ja wel een eindsprint, maar niet in het tempo dat je uit de postings af zou kunnen leiden.

@Rick: zie boven! Gewoon doen, zo'n Tasca kit 8)

@DJ: dat moet wel lukken ja. Ik zal de luiken checken.

@eddy: ik zal er nog eens naar kijken. Maar volgens mij kan het wel:
Foto.
Foto 2.
Foto 3.

Ook een leuk detail trouwens, de gietnaad op het motordeksel. Laat dat op een model zitten, en everyone will go bananas 8)

Yep ik ben om, ik heb wel een kadootje verdient weer,
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/tasca/tasca35012.html

Waarom deze, gegoten hull vind ik mooi, en ik kan hem plaatsen in Normandië, gek genoeg ben ik altijd blijven steken in Oostfront en Ardennen gerelateerde objecten, weer 's wat anders.

Groeten Rick

Hallo allemaal,

Het grootste gedeelte van het werk zit er op qua bouw. Ik heb de Tasca en Dragon Sherman II 'DV' kits gebouwd. Het resultaat is dan als volgt:
P1010591.jpg

Hieronder een rondje foto's van beide kits. Ik moet de spatborden voor de 'El Alamein' versie nog wel bouwen. De DML kit gaat die uitbeelden, de Tasca kit wordt gebouwd als Amerikaan van 1st AD bij de Kasserine pas.
====================================

Groeten allemaal en heel goede jaarwisseling gewenst!

MartinD

@Rick: tempo viel an sich wel mee. De kits stonden voor een gedeelte al gebouwd. Vandaag was een kwestie van afronden van de bouw.

@Jay: klopt! Ik had ze nog niet geplaatst, omdat ik de Mr. Surfacer wilde afwachten. Dat is naar wens, en dus gingen alle onderdelen erop. De hijsogen ben ik vergeten. Had het al opgemerkt toen ik de foto's schoot, maar bedankt voor je opmerkzame oog 8)

He Martin,

mooie shermans zo!
Ik ben nu met die van dragon bezig, zit ondertussen al in de verf overigens...
Ik moet zeggen dat de boegies van de dragon kit niet helemaal lekker passen, maar met een sterke klem er op kwam ik al een aardig eind...
Wat is je eigen oordeel over de twee, welke vind jij beter?

gr, simon

He Simon,

Tsja, welke is beter. Daar hebben we het tijdens de nuttige bezigheden ook over gehad.
Jan vond de details op de DML variant iets mooier, zoals de uitgeboorde loopjes en de grovere textuur. Tasca's kit past erg goed, maar dat doet de DML kit ook. Tasca heeft wel een .50 MG erin zitten, DML niet. DML heeft de goede grouser kappen erin zitten, Tasca niet. En zo kun je nog wel even door gaan.
Ik ga nog een lijstje maken, met plussen en minnen.

Groet, MartinD

He Martin,

Oke, dat is leuk om te horen!
Ik vind het inderdaad ook wel raar dat er geen .50 bij zit, maar daar had ik er gelukkig nog wel een paar van liggen...
Ik hoef dus waarschijnlijk geen spijt te hebben van mijn aankopen van de dragon variant, want ik heb inmiddels al een 2de gekocht om een andere uitvoering van te maken!

gr, simon 😉

Terug
Bovenaan