Sherman Ic Hybrid met 'Tulip' raketten (1:72)

Voor een groepsbouw op het Braille Scale Discussion Group forum ben ik bezig met een Sherman Ic Hybrid met Tulip raketten. Deze zijn aan het eind van de 2e Wereldoorlog door de Coldstream Guards gebruikt bij het oprukken naar Bremen. De raketten waren dezelfde die ook door RAF Typhoons gebruikt werden.

Als basis gebruik ik de Heller M4, met de voorkant van de romp van de Dragon (large hatch) M4A1. Deze had ik over nadat ik de toren en het onderstel gebruikt heb voor de Wee Friends M4A1 DD tank.

Ik had nog een metalen 17-ponder loop van RB en heb de M34A1 'gun shield' (hoe noem je dat in het Nederlands?) van de M4 aangepast voor de Firefly versie. De Tulip' raketinstallatie komt van de Dragon Sherman V. Het extra luik voor de schutter is scratch, de 'radio box' komt uit de onderdelenbak en de extra kist achterop van Dan Taylor Modelworks.

Deze is nu klaar voor de resin tracks van OKB Grigorov (T48 met extended end connectors).

Overigens, de tracks van OKB zijn eigenlijk ontwikkeld voor de Dragon Sherman kits. Als je ze gebruikt voor de Heller M4 (en de M4A2) moeten de aandrijfwielen een halve millimeter breder gemaakt worden....

Peter

20240131_120426.jpg

20240215_155755.jpg

coldstream-guards-tulip-tank-firefly.jpg60lb-rockets.jpg

Aha, ik heb de tulip installatie liggen, maar geen sherman V, dus die moet er nog es.van komen. Wel 1:35, in 1:72 vindt ik t al een gaaf ding!

Een Ic heb ik ook niet maar is wel leuk omdat ie weer eens anders is. Wie weet, voorlopog ligt er nog zat anders

Terug
Bovenaan