Sevastopol figuur update

Hallo iedereen,

Ik heb nog wat kunnen doorwerken aan dit figuur, dus hier wat foto's. Het figuur zelf is buiten wat details (sokken, bajonet, schoenen en geweer)klaar waarna ik me op het grondwerk kan gaan concentreren. Alle tips, opmerkingen, enz,... worden ten zeerste gewaardeerd.

Groetjes,

Gino

pantsreadyfront.jpg

pantsfinishedback.jpg

Hoi Gino,
Moet je de ogen nog schilderen of zijn ze gewoon gesloten?
Ziet er een beetje vaag uit zo.
Verder vind ik het er leuk uitzien

Groeten Lars

Hoi Gino,

hij ziet er weer goed uit. Wel vind ik de highlights op de bovenkant van zijn jasje een beetje licht ten opzichte van die op de rest van het figuur. Ik neem aan dat je metopzet de bovenkant lichter hebt gemaakt, alsof er licht op schijnt, maar ik zou dan de midtones en de schaduwen bovenaan ook een beetje lichter maken.

Grtz

Eelke W>

antwoorden

Hoi Lars,
Moet je de ogen nog schilderen of zijn ze gewoon gesloten?
Ziet er een beetje vaag uit zo.

Ik denk dat het aan de foto ligt, want de ogen zijn wel degelijk geschilderd. Het ventje kijkt naar rechts. Ik zal proberen de volgende keer wat betere foto's te nemen.

Hoi Eelke,
maar ik zou dan de midtones en de schaduwen bovenaan ook een beetje lichter maken.

Duizend maal dank!!! 🙂 😛

Ik vond ook dat er "iets" mis was met het figuur maar kon niet echt zien wat. Jij hebt dat dus wel gezien. Ik heb het ondertussen al proberen verbeteren, maar echt goed komt dat niet zonder overnieuw te beginnen (en daar heb ik geen zin in). In ieder geval weet ik nu wat ik met het volgend figuur anders moet doen. Nogmaals héél erg bedankt.

Vele groetjes,

Gino.

Terug
Bovenaan