Serie E, 2x zo goed als klaar (E-10 poging 2 update)

Alhier twee E serie voertuigen. Ik vind de E10 echt voor herhaling vatbaar, leuk pakketje. Beide modellen zijn zo goed als klaar, als ik ze op een ondergrondje set zal de eindafwerking gebeuren. Bij de E10 komt nog het sleetje (van karton) en voor de kale E25 moet ik nog wat verzinnen. Tips ter verbetering zijn welkom, zelf zie ik nu op de fotos al wat dingen die ik nog kan aanpassen, de modderspatten aan de rechterkant van de E25 b.v.

E10enE25.jpg

E25invalide01.jpg

E25invalide02.jpg

E25invalide03.jpg

E25invalide04.jpg

E25invalide05.jpg

E25invalide06.jpg

E10sneeuw01.jpg

E10sneeuw02.jpg

E10sneeuw03.jpg

E10sneeuw04.jpg

E10sneeuw05.jpg

E10sneeuw06.jpg

E10sneeuw07.jpg

groets Jochem

Inderdaad typisch jouw stijl!
custom_worshippy.gif

Ik begrijp alleen niet waarom al dat wc papier aan die ene hangt?

(Standplaats naast latrine i.c.m. een harde wind misschien?)

groeten Maarten

ik weet niet waarom maar die E-10 vind ik zo slordig afgewerkt, ik vind het eerlijk gezegd niks...sorry het voelt aan alsof je deze in 123 proberen af te werken hebt, het idee van de kar vind ik top maar het geheel oogt dan weer niet ... die winterwashdoeken zou ik er alvast niet op laten

die E-25 vind ik dan wel weer goed :!:

cheers
Dom

Hallo heren,

Gelukkig heb ik in al die jaren nog niks bijgeleerd en zijn mijn bouwsels nog steeds als die van mij te herkennen 😀 Desalniettemin verwoordt Dominique wel een beetje het gevoel dat ik ook bij de E-10 heb. Hij is "wat rommelig", misschien bedoelen jullie dat trouwens ook? 🙂 De E10 heb ik enkel met de kwast gedaan en vond het er wel ok uitzien, in vergelijk met de E25 is een wolkig airbrush jasje wel wat verfijnder. Ik ga er mee aan de slag, dank voor de reacties.

Maarten, dat wc papier vond ik zelf wel leuk voor het breken van de lijnen. Ik zal eens overdenken deze weer op de rol te doen.

groeten

Jochem

hallo jochem.

ouderwets goed alle twee.
ook heel goed vind ik de subtiele camouflage (bij de loop)bijvoorbeeld.
heb ik wel eens ergens op een foto gezien.
gaaf ook zulke "what if?" voertuigen.
krijg bijna zin om me zelf ook eens aan zo,n voertuig te wagen.

groeten t.koorneef

bij de E-25 mankeerd er een spanwiel? ziet er allicht wat vreemd uit, en ik heb zomaar het idee dat je de track er dan nooit meer knap om krijgt (in het echie dan he!), dus dat vind ik een beetje jammer, maar verder, what if, dus ik zal er ook niet veel van zeggen. zeker niet verkeerd gebouwd, misschien kan de afwerking wat beter, maar dat is nou net iets waar ik me ook nooit wat van aantrek, het zij zo.

en ik blijf het lelijke dingen vinden, en zal em zelf ook niet gaan bouwen!

Timo

OK

Hi Jochem,

Ik vind beide paper Panzers er realistisch uitzien en geslaagd. De E 10 is misschien wel wat te rommelig met al die modder, stroken doek en de losliggende hulzen.

Zo kan ik de modder op de beschermplaat van de MG op het dek niet helemaal plaatsen. Ik vind de handgeschilderde camouflage mooi, dat zien we te weinig. Maar nogmaals, voor mijn gevoel komen ze zo uit een of ander modderig veld crossen.

Groeten,

Vincent

Hoi heren

Dank voor het commentaar.

Timo, de gedachte achter de E-series was ook (zo heb ik uit een boek) dat de rupsen zouden werken met minder wielen (waaronder het spanwiel). Mede hierom zit het aandrijfwiel aan de achterkant (ook vanwege een betere ruimtebenutting binnenin het vechtcompartiment)

Geert-Jan, de antenne...hmm....ik zal een rechte eens proberen 🙂

Vincent, de modder op de MG is eigenlijk het verweerde laagje witte winterverf, misschien door de lichtval dat het wat modderig aandoet.

Voordeel van afwasbare verwering is dat ik met wat zachtjes schrobben gevolgd door een licht laagje airbrush weer als nieuw kan beginnen. De witte verf was plakaatverf en de modder is...modder dus dat wast met water weer af. Misschien morgen een update maar ik denk pas in het nieuwe jaar.

Dit is de E-10 nu:

E10sneeuw08.jpg

gr. en goede jaarwisseling!

Jochem

jeroen gerritsen zei:
Ja,dit vind ik idd toch een stuk mooier 😀 en neem jij die'' chippingsmachine''mee naar de volgende bouwavond 🙂 🙂 allemachtig wat een tempo 8)

groeten jeroen,.

Hehehe, ja chippies doe ik nog altijd op de oude vertrouwde snelle manier. Al moet ik zeggen dat ik al een kleinere kwast gebruik dus misschien groei ik wel toe naar de "correcte en geduldige manier". Toen ik vanochtend het pakketje nog eens bekeek vond ik het haast zonde om er weer wit over aan te brengen....wat te doen 😕:

Ik zal de chippingmachine, ofwel de kwast, meenemen....zou haast een workshop kunnen geven al zal die wat bleekjes afsteken tegenover sommige andere 😀

Jochem

Stukje verder gewerkt, geen witte verf meer. Deze kan ik altijd nog over alles heen aanbrengen, met water maak ik dan weer schoon waar het niet hoort. Mark P. heeft wat trekogen gedoneerd voor de trekkabels waarvoor dank, staat toch wat aangekleder. De E25 krijgt ook een paar. Ik had ook nog al zijn vleugelmoertjes uit de Panter G Smart Kit gedoneerd gekregen, die kan ik dus nog hier en daar gaan toevoegen...hulde hulde

Overigens voor nu dus wel een iets minder winterse variant.

E10sneeuw11.jpg

E10sneeuw12.jpg

Terug
Bovenaan