Semicingolato Fiat 727 (update 28-7)

Ik heb de stokjes gewoon weggegooid. Dit heb ik nu overIMG_20240717_111922.jpg

Super gedetailleerd!IMG_20240717_112151.jpg

Eén zwakke plek in de print. Op de deuren maar met een kunstje met secondelijm gevuld. Ben benieuwd hoe het eruit ziet in primer.IMG_20240717_112521.jpg

Maar ik kan niet veel verder meer op vakantie. Chassis is van een oude 251, met een klein probleem.
IMG_20240717_112431_1.jpg

Maar heel beperkt spullen bij.

Knap hoor, Piet, dat jij dit buitenissige voertuig van het Italiaanse leger hebt opgepakt !
Tot aan jouw bericht had ik nog nooit van dit voertuig gehoord.
Een soortgelijk voertuig op basis van de Sd.Kfz. 7 ken ik wel.
Ik ben heel benieuwd naar jouw vorderingen in de bouw van dit voertuig.

Misschien, dat jij aan deze link wat hebt :
Fiat 727 Halftrack

Veel succes,
Hans

Nice. Het 3d model is op basis van deze 3d gegevens! Dankjewel! Deze kit was mijn "ik ga op vakantie en neem mee" project. Gelukkig ga ik vandaag naar huis want ik kan er nauwelijks mee verder.
(Het voorraam heb ik met warm water gericht en zo ook de linnen kap. Een verademing om eens gewoon zonder een kilo research wat te bouwen.)

Gaat er netjes uitzien !

En ja hoor, de categorie RUDD is weer onmogelijk geworden.... De resin kit maker heeft een revell 251 kit als donor voor het chassis en geeft aan dat de spanwielen wat hoger moeten. Dat klopt inderdaad met de paar foto's die er van zijn. Die foto's tonen ook een duidelijk ander aandrijfwiel.

Mijn chassis is een Tamiya 1980 (/D versie) maar zoals je ziet is er van de simpele uitvoering van de wand achter de wielen niets te zien .

De voorwielen zijn draaibaar, maar de as ertussen was te kort (?) Dus een klein stukje ertussen. gezet.
IMG_20240723_093347.jpg

IMG_20240723_093925.jpgWat de Tamiya kit als probleem had: De loop wielen moeten iets versprongen geplaatst. (Als je ze plaatst zoals in de kitzitten de torsiestaven één op één tegenover elkaar, en dat kan niet)

Een nuttig tussenstation, even thuis dus.

Nu nog een ordentelijke ketting en wat details. Maar dat komt na de vakantie.

Maar deze ga je niet vervangen door dropveters, oftewel de moeite is beloond.

Terug
Bovenaan