SdKfz 250/7 Ausf A

EricReist

Lid van de TWENOT
Met de vorige FOC als stimulans om eens een voertuig af te maken en te schilderen nu ook de SdKfz 250/7 weer opgepakt. Is de oude SdKfz 250 Ausf A van Dragon, met nu een mortier geplaatst (inclusief de speciale bodemconstructie), de mortierplaat achterop, en de andere aanpassingen zoals getoond in PanzerTracts. Ook een bemanning van 4 erin, behoorlijk krap!

Volgens op een airbrush sessie en decals/sjablonen is er met Abteilung 502 verf gewerkt, met Ink! de washes, en verder AK potloden en pigmenten. Het ondergrondje is bluefoam met wat klei erop, pigmenten en steentjes/gruis, en wat verschillende plantjes van MiniNatur.

Leuk om eens iets geheel af te ronden ;)

Groeten,
Eric

Laatst bewerkt:

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Netjes man. Tip voor je volgende project : probeer alles meer te benden. Ik spuit altijd zwaar verdunde buff stof mist om alles naar elkaar toe te trekken. Heel subtiel, maar optisch werkt het wel.

Gr Bas

Ik kan me voegen in de vernis en het sierlatje! Nu weet ik niet of het het licht is, of mijn ogen maar hij lijkt wel blauw? Het houtwerk op het gereedschap heb je erg mooi gevat, enne, dat afmaken ken ik wel ergens van, sinds de corona crisis werk ik 2 weken wel, en dan 2 weken niet dus zeeen van tijd om te bouwen, ik heb zelfs mn langstlopende project een koningstiger in de kast kunnen zetten, tevreden zijnde met het resultaat!

EricReist

Lid van de TWENOT
Dank mannen! Ik zal er inderdaad een verdund laagje buff over jagen, zeker de onderste helft.
Randjes hout zijn bijgewerkt, een vernislaagje... wellicht. Sierlatje eronder maakt het weer wat groter en de vitrinekast is al beperkend ;)
Het voertuig komt iets blauwer uit dan in werkelijkheid maar het is inderdaad grijs gemengd met wat blauwtinten: Tamiya XF-63 panzergrey met een beetje XF-25 light sea grey, XF-8 flat blue en XF-50 Field blue. Bernard Lustig gebruikt deze mix en ik ben er erg van gecharmeerd, oogt mooier dan de donkergrijze panzergrijs alleen.

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Mooi geheel Eric, als het nog kan zou ik de rode bloemen proberen op een meer onregelmatige afstand van de weg af te zetten, zo op het eerste oog lijken ze uitgelijnd met de weg, of eventueel een derde erbij.

Groeten, Jan

Hoi! Een derde soort bloemen bedoel je denk ik dan?
Of inderdaad een paar zonnebloemen van DioPark bv. Echt een beetje dat zomerse Barbarossa gevoel krijg ik ervan. Het enige moment dat ik echt sympathie ervaar met de Duitsers. Ik houd namelijk ook niet van lange afstanden lopen in de hitte;)

Groet, Anne

Marcel Zwarts

Lid van de TWENOT
Ziet er mooi uit Erich.

mooi om te zien hoe je aan het afwerken bent. Hier kunnen een aantal van ons nog wat van leren incl. ik zelf. Ik vind de kleuren er erg mooi uit zien.

Klein leerpuntje

Sd.Kfz.250 Alt = Sd.Kfz.250 Ausf.A
Sd.Kfz.250 Neu = Sd.Kfz.250 Ausf.B

Die fout heb ik ook jaren gemaakt.

Succes verder

Marcel

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Klein leerpuntje

Sd.Kfz.250 Alt = Sd.Kfz.250 Ausf.A
Sd.Kfz.250 Neu = Sd.Kfz.250 Ausf.B
Mij was net de titel opgevallen en ik wilde hetzelfde opmerken :)

Die fout heb ik ook jaren gemaakt.
Ik steek dit soort dingen meestal op de paar schrijvers uit de jaren ’60/’70 die nogal invloedrijk waren :) Dingen als „M4A3E8”, „Achilles” voor alleen de 17-ponder M10, e.d. komen daar volgens mij ook vandaan.

EricReist

Lid van de TWENOT
Dank! Ja ik moet die oude Dragon termen ook afleren, en voortaan Ausf A en B gebruiken, waarvan akte!
Merk ik ook bij de postings op FB inclusief de Vrijdag Ebay postings. Ik gebruim bv 'Bison I' (inlcusief aanhalingstekens) omdat ik 15 cm sIG 33 (Sf) auf Panzerkampfwagen I Ausf B zo lang vindt, maar er vallen altijd weer mensen over. Terecht.

De kleuren zijn iets contrastrijker dan in werkelijkheid, effect van een mooie daglichtlamp. Maar ik hou wel van het contrast. Op ML opperde iemand om de rode bloemen weg te halen, leidt af. Hmmm... ik vind de contrasterende kleuren wel leuk. Bij de SdKfz 251/6 waar ik nu aan werk komen twee rode damesschoenen te liggen.

Ik zal de rode bloemen iets minder parallel zetten, zet er wel een paar bij! Zonnebloemen... tof idee, ook kleurrijk. Dan wel meerderen op een rij op een akkertje... de volgende keer!

Groeten,
Eric

Laatst bewerkt:
Ha Eric,

Ziet er mooi uit! Misschien voor een volgende keer om het gras minder felgroen te maken; je kan er een dun laagje buff oid over heen spuiten en
/of het gras eerst mengen met wat zandkleur pigmenten voor het aanbrengen.

Groet,

Rob.

Bovenaan