SdKfz 223 Stummel

A

Anonymous

Hoi Hoi

Al letterlijk enkele jaren klungelend aan mijn 223 bedacht ik dat ik er maar eens iets mafs van zou moeten maken. Misschien zou ik dan een keer de motivatie vinden om um eens niet te verronneken...aldus hier mijn bedenkseltje. Onder het doek zit een interieur verstopt dat toen ik er over nadacht niet echt practisch voor de bemanning zou zijn...doekie erover dus.
De opbouw is van karton, enkele pzr3 onderdelen en wat "allerlei" onderdelen. Nu maar hopen dat het schilderen een beetje goedkomt.

223stummel2.jpg

223stummel1.jpg

223stummel3.jpg

223stummel4.jpg

groeten Jochem

Wat een belachelijk, raar maar toch grappig ding! Dus dat is eigenlijk je favoriete Duitse prototype ... 🙂 Toch ziet de opbouw er aan de voorkant beetje raar uit. Ik kan me niet herinneren dat ik dit foto's heb gezien. Het is toch redelijk bekend dat zulke hoeken perfecte shottraps zijn, en daar de vele lassen op die plek is het pantser niet heel sterk. Daarom is dit onderdeel bij de latere versie ook van gegoten staal gemaakt. Het vertoond sterke gelijkenis met de Saukopf mantel van de StuG III, maar kreeg wel een kleiner kaliber kanon omdat de terugslag voor het chassis eigenlijk te groot was. ... hehe 🙄

Groet, MartinD

Ha Jochem,

Hoe zal ik het zeggen: apart 😀 maar wel weer een leuk idee. Ik durf het bijna niet te vragen maar wat had je dan met het interieur gedaan?

Groetjes,

Marc

Ik denk dat Jochem niet zoveel gedaan heeft, maar dat het kanon de top helemaal vult... Niet echt practisch. Jochem, hij is erg grappig maar ik vind dat je nog twee dingen moet doen.... zimmerit en een befehls-antenne

Heuj hoi Jongens

Wat betreft de mate van logica voor dit voertuig heb ik maar besloten dat het misschien wel in de non-logica van Duitse ideeen past. Het interieur bijvoorbeld zou in 2-en worden gedeeld door het achtereind van het kanon, tezamen met de partronen en de zitjes zou het heeeel krap worden. Uitstappen zou dan enkel nog via de bovenkant kunnen voor de bedieners van het kanon. De chauffeur moet verder ook niet te lange benen hebben 🙂

Oh en die...antenne...hij zat er eerst op ja..hehehehe

gr.

Jochem

Terug
Bovenaan