Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [3 juli]

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Het was onlangs erg druk in de nieuwe winkel (verhuizen en Hummelwerkzaamheden), maar gelukkig nog wel in de gelegenheid om een nieuw project uit de kast te pakken. Dat werd de 251/3 Ausf. B. van Revell.

1voorkant.jpg

Zoals gewoonlijk verzin ik tijdens het bouwproces dingen erbij en duurt het weer veel langer dan dat ik wil. De onder- en bovenhull zitten nog los en concetreer me op de inhoud van details aan de binnenkant.
Hier alvast wat vorderingen van mijn project;

3koptelefoon.jpg

2Interieur.jpg

4metkopetelefoon.jpg

5binnen-links2.jpg

6binnen-links.jpg

7K98.jpg

8rek-LEEG.jpg

9KR-rechts.jpg

10buiten-rechts.jpg

Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.
Later meer !

Groetjes Frank

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B

Zo zie je maar weer, geen 700 parts Dragon nodig om iets moois te maken!
De veren in de rugleuningen, maak je daar een mal voor?
Op een of andere manier krijg ik het niet zo regelmatig als jij, benieuwd hoe je dit doet?

Groeten Rick

Mooi gedaan Frank! Wordt een leuk kijkplaatje zo.
Je kunt overwegen sommige accessoires nog net even wat meer licht en schaduw te geven. Bijvoorbeeld de bolling van een veldfles.
Houtkleur van de geweren ziet er goed uit!!
Ik werk met olie en geef dit dan gewoon een lokaal filter maar dan net wat dikker dan een regulier filter zeg maar.
Het leer van de aktetas kun je met wat Orange Ochre tinten even aanstippelen niet te veel verdunnen en net een heel klein beetje op de punt van je penseel.
Ik zou van dat tasje de 2 straps en de hendel net wat lichter maken aan de zijkanten vooral. En de hoekpunten van de tas waar ze die op de grond smijten.

groeten John.

Dank voor jullie repliek !

@ Rick
Nee, die heb ik niet. Zou misschien wel een goed plan zijn om te doen, omdat de werkelijke veringen er anders uitzien. Misschien een plankje maken met spijkers ?...
De werkwijze die ik heb gebruikt is :
1] 0,3mm-messingdraad om achterkant 00-penceel gedraaid
2] messingdraad "cilinder" van penceel halen + beetje uit elkaar trekken
3] met platbek-tang de "cilinder" platknijpen

@ John
Ik ben inderdaad van plan om lichtere kleuren te gebruiken dan ik nu gedaan heb. De items zijn nogal donker uitgevallen, maar daar wil ik iets aan doen. Doelstelling voor dit 4e Pzr.Div.-voertuig is panzergrijs met whitewash. Je verftips zijn van harte welkom !

@ Ron
Ik zeg : DÖN ! 😛

groet Frank

Bedankt frank, ik snap je uitleg, wat ik fout deed was alles in 1 keer proberen te vormen, ga het opnieuw proberen met jouw manier, het kan misschien nog niet helemaal kloppen maar ik vindt de 'look' goed, genoeg voor mij!

Cheers Rick

Rick van Sinderen zei:
...ik snap je uitleg, wat ik fout deed was ...

Hoi Rick,

Mijn wijze is wat dat betreft ook fout; 0,3mm is te dik, maar volstaat ook bij mij met het creeeren van een aardige suggestie van details. Bij een volgende keer ga ik richting 0,2mm :!:
Zoals me al door heer Brandes werd geadviseerd, moet ik me eens toeleggen op een spijkermal. (...oa vanwege de nodige halftracks in mijn voorraad...) Als dit ooit 'n wenselijk effect geeft, laat ik die natuurlijk zien.

groet Frank

Lijkt me veelbelovend, Frank! Ik begin ook een zwak voor die halfrupsjes te krijgen, leuk om te bouwen en je kunt er veel kanten mee op.
Geinig, dat rijtje Kanisters op de zijkant!

Hoi Frank, ziet er weer prima uit! Vind vooral de houtkleur van de geweren erg geslaagd (zoals John ook al opmerkte). Kun je vertellen met welke kleur (soort verf) je dit gedaan hebt? Ik gebruikte hier vroeger een Humbrol kleurtje voor maar ik ben er nog niet in geslaagd hier een geschikte Vallejo vervanger voor te vinden.

Groet,

Arjan

Dank voor jullie repliek !

@ Kanne
Absolument :!: 😛
Duitse haltracks zijn ten slotte de meest geweldige en veelzijdige voertuigen voor modelbouw !
Mocht je behoefte hebben aan een verfrissende sidestep van je BR52-megaproject, dan raad ik je vooral een 250 of 251 aan.

@ Arjan
De wapens zijn betrekkelijk eenvoudig gedaan, zonder spannend kleurenpallet.
De stappen die ik heb ondernomen zijn :

1a] basiskleur hout : 85-95 % Vallejo Leather Brown, afgewisseld met 15-5% aan Vallejo Ivory
1b] basiskleur metaal : 90% Vallejo gunmetal + 10% Vallejo zwart
---------------------------------
2] Vallejo mat varnish (...waarbij ik beter satin varnish van GWS had kunnen gebruiken)
3] Burnt umber wash over gehele wapens
4] Humbrol zwarte wash voor metaal delen
5] Vallejo mat varnish (...waarbij ik beter satin varnish van GWS had kunnen gebruiken)

groet Frank

Een piepkleine update van de bezigheden.
In de tussentijd verschillende gangbare boekwerkjes (Spielberger, PanzerTracts) doorgenomen en daar verschillende details overgenomen voor mijn project. Helaas kom ik laatste dagen niet erg aan de slag, maar vandaag dan toch eindelijk een start durven maken met het onderstel.

Bij de kit komen losse tracklinks met aardige details. Helaas zijn de openingen waar de andere tracklinks doorheen moeten wat te smal, met onderstaand gevolg. 😈
1K-trackbreuken.jpg

...ik overweeg daarom andere tracks; vinyl's van AFVc. Wellicht vloecken in den heilighe Moodelbouwkerck, maar ze zijn naast gedetailleerd ook érg flexibel.
2-AFVtrax.jpg

Om het geheel wat dynamieker te maken, wilde ik het voertuig met de rechterachterkant over een boomstronk (takje uit Vondelpark) laten rijden. Hieronder heb ik kleine blokjes polystyreen onder de stootvlakken geplakt, om de assen van de wielen te kunnen fixeren. Bij de wielen heb ik kleine ingerepen moeten doen om een welving in de loopwielen aan te kunnen brengen.
3K-stootblokjes.jpg

Ik heb ervoor gekozen om de luikjes van het motorgedeelte een kleine beetje open te zetten. Doet me wat levendiger aan...
5K-luikjesopen.jpg

Verder heb ik nog een trapje gesoldeerd met messingdraad. Wel behoeft het nog enige aanpassing; zo lopen de 251-fenders iets breder dan de breedste hoeking van het glooiende pantser. Dat wordt dus wat bijbuigen om het trapje mooi recht te laten hangen. Dan is ie momenteel ook nog te lang, maar dat knip ik bij wanneer de 251 op z'n benen staat. Ik heb overigens geen flauw idee hoe lang die trap was, dus moet ik zeker enkele foto's nader gaan bestuderen.
6K-trapje-los.jpg

De trap hangt op de plek waar ie ongeveer moet komen. Mijn definitieve planning zegt voorlopig 5mm achter de voorste linker antennevoet. Ik denk erover om 'm niet te fixeren aan het voertuig.
7K-trapjegemonteerd.jpg

Later natuurlijk meer ! 😛

groet Frank

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [5mei]

Mooi werk, Frank!

De trap oogt wat groot.
Het probleem met de tracks is relatief eenvoudig op te lossen, door et middelste gedeelte dat in de andere track valt aan beide zijden iets smaller te vijlen. Is wel wat werk, maar daarna passen ze prima.

Check anders even mijn Eckinger 251 van alweer een heeeeellle tijd geleej....

Mooi werk Frank, ik been gen expert maar waren die trappen niet (ook) eigen gemaakte trappen dwz dat je redelijk wat vrijheid hebt.

gr John.

Beste allen,

Inmiddels ben ik weer een stukje gevorderd op verschillende fronten...

Ik heb op de bovenkant een gietnaad aangebracht, die ik wel nog wat moet nabewerken !
De luiken aan de bestuurderskant open voor de levendigheid...
3gietnaad.jpg

De fenders zijn veel te dik en heb ik bewerkt....de linker moet nog.
5fenderDIKTE.jpg

De koplampen heb ik voorzien van een gat en daarin een messingdraadverbinding door de fenders heen, met Zapp-a-gap gefixeerd. Zo probeer ik de uitstekende delen extra stevigheid te geven.
6fenderBINNEN.jpg

Ik heb een takje uit het bos korter gemaakt en in de lengte gehalveerd. Dit leek me een mooie toevoeging om het voertuig wat dynamiek te geven.
9hout.jpg

4trackRechts.jpg

De voorlopige voortgang, hier nog zonder de antenne en boeg-MG.
7rechtsBUITEN.jpg

8linksBUITEN.jpg

Voor het spuiten van de binnenkant heb ik tóch nog een polystyreen-mal gemaakt dat mooi sluitend tussen de 2 tussenschotten kan worden gefixeerd. De re-paint op deze foto's moet nog gaan gebeuren; momenteel gaat er op de bodem van het voertuig een softedge-overgang van ivory naar panzergrijs, die ik strakker wil hebben. Nu eerst hele binnenkant panzergrijs, daarna met de mal ivory.
1malPG.jpg

2malIvory.jpg

groetjes Frank 😛

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [19mei]

Naais Frank!!
Veel werk, goed werk..... maarrr.....

De opbergkisten onder de banken waren er pas vanaf de Ausf.C. Tot die tijd "zweevden" de banken en was de ruimte eronder leeg.
sdkfz251-interior_141.jpg

Ron van Wiggen zei:
De opbergkisten onder de banken waren er pas vanaf de Ausf.C. Tot die tijd "zweevden" de banken en was de ruimte eronder leeg

Verdomd! Ron heeft gelijk. Ik heb nu ook wat foto's gevonden met de bank naast de radio omhoog geklapt, zonder opbergruimte eronder:

sdkfz2513.jpg

Dat wordt hopelijk simpel knippen en plakken 🙄

Eric

Ho Eric!
Waar heb je die plaatsjes vandaan??
Die ken ik nog helemaal niet??? 😱

@ Ron & Erich

Ik ben met dit voertuig begonnen zonder enige research vooraf. Ben gewoon gaan bouwen en heb me laten inspireren door welke drempel in het bouwproces dan ook. Zoals de kit er voorlopig hier uitziet, dat is eigenlijk regelrecht OOTB.
Ik was me niet bewust van dit mogelijke verschil tussen de B- en de C-uitvoering en heb daarom meteen naar Panzertrackts (PT) deel 15-2 opgeslagen.

sd_kfz_251_1_ausf_b-41113.jpg

Één van de typerende dingen aan een B-uitvoering dat het een rooster bovenop de voorkant van het motorcompartiment had, bij de neus. (in vergelijk met de C en verder). Ik weet de PT-pagina niet uit mijn hoofd, maar ik vind een foto van het interieur, onder een hoek van 45' genomen, waarbij dit rooster op de voorkant nog zichtbaar is mét zicht op opengeklapte opbergruimtes onder de zitbanken achter in het voertuig.

@ Erich
Bij nader bestuderen van jouw geposte foto, denk ik dat het hier gaat om een zogenaamd "cut-away for photo purpose", om zo de radio-stellage beter in beeld te brengen. De typische metalen afpassing voor óp/in een (opberg-) bakconstructie is namelijk ook onder de opengeklapte deksel te zien.

Gaarne jullie repliek over mijn geschrevene...

groet Frank

Groot nadeel van PT15-2 is dat er geen enkele afbeelding van een Ausf A of B in staat.

Vwb de foto van Erik; het is wel degelijk een Ausf.A, te herkennen aan de visionblocks in de zijkant. Alleen de Ausf A had visionblocks in het troepencompartiment.
De roosters op de vloer hebben zo'n beetje de afmeting van munitiekisten en ik denk dan ook dat dat hetgeen is waarvoor ze zijn aangebracht.

De foto van Eric is inderdaad een Ausf. A, zoals Ron zegt, vanwege de visionports.

Ron van Wiggen zei:
Groot nadeel van PT15-2 is dat er geen enkele afbeelding van een Ausf A of B in staat...

Hmz...bedoel je hier dat er geen interieurfoto's van aanwezig zijn ? Ik zie toch menig foto van 1 of beide uitvoeringen in mijn PT. 🤐

Frank Haspels zei:
...Ik weet de PanzerTrackts-pagina niet uit mijn hoofd, maar ik vind een foto van het interieur, onder een hoek van 45' genomen, waarbij dit rooster op de voorkant nog zichtbaar is mét zicht op opengeklapte opbergruimtes onder de zitbanken achter in het voertuig...

Dat blijkt pagina 33 te zijn. (zie onderstaande foto)
Even uitgaande van het feit dat de A geen bakken had, neem ik aan dat het hier om een B gaat vanwege het rooster voorop de neus ?

BAK-foto.jpg

Iets verder terug, op pagina 7 - zie onderstaande foto, staat vermeld dat (zelfs) in de Ausf. A de banken als opslagplaats werden gebruikt. Ik heb hier verder geen details over gezocht of gevonden, maar dacht dat een weergave hiervan de discussie kon verrijken. De onderstaande tekst / interpretatie laat het in het midden of het gaat om bagageruimte dat omhuld wordt (bakken) of gewoon "een bergplek" (dus alleen pootjes onder de zitvlakken) gaat.

BAK-tekst.jpg

Uit beide bovenstaande afbeeldingen mag ik wellicht concluderen dat zowel de A- als de B-uitvoering opbergbakken hadden onder de banken achterin het voertuig ?

groet Frank

Je hebt gelijk, Frank.
Diebvaudje mijnerzijds. Ik bedoelde te zeggen dat er geen interieurfoto's van een A of een B in staan.

Vwb de verschillen tussen een A en een B; dat waren de gepantserde kijkgaten in de zijkanten van het troepencompartiment. Voor de rest zijn ze gelijk en hebben dus beiden het luchtrooster aan de voorzijde.
De A en de B hadden beiden geen opbergkisten onder de zitting en ook geen kisten met rugleuning. Dit werd pas vanaf de Ausf C gedaan. PT zet het wat ongelukkig neer.

Ron van Wiggen zei:
De A en de B hadden beiden geen opbergkisten onder de zitting en ook geen kisten met rugleuning. Dit werd pas vanaf de Ausf C gedaan.

BAK-foto.jpg

Hier zijn eenvoudige opbergruimtes te zien, maar inderdaad niet zoals in de C/D, maar van dun staal. Latere toevoeging, aanpassing in latere versies van de B?

Eric

Mijn 2 centen:

Het aantal modificaties van voertuigen in WO2 was eindeloos en eerder regel dan uitzondering.
Vaak werden de aanpassingen ter plaatse in het veld gedaan, vaak ook na een grotere revisie.
Het is dus helemaal niet vreemd oudere versies te zien met spullen van latere versies.

Het is aan de bouwer of hij "origineel" van de fabriek wil bouwen of een variant uit het veld, beide zijn geloofwaardig.

Succes verder met dit mooie model !

@ Erik; het voertuig dat je laat zien, is een experimentele versie, maar geeft wel een beetje weer dat er inderdaad geen rugleuningen waren.
@ Wim; het is inderdaad maar de vraag of je voor historisch correct gaat, maar ik heb geen enkele aanwijzing kunnen vinden dat een Ausf A of B naderhand met opbergkasten of rugleuningen werd voorzien.

Overigens is het een probleem dat zich vrij eenvoudig laat oplossen.
Er staan plaatjes in m'n bouwverslag van de 251/1 commandoversie gebruikt door Maj. Eckinger en ik ga m'n archieven in voor de interieurkiekjes....

Bij deze de, mij enige bekende oorlogsfoto's van het interieur van een Ausf A/B;
251-01AusfAinterieur01.jpg

251-01AusfAinterieur02.jpg

251-01AusfAinterieur04.jpg

251-01AusfAInterieur05.jpg

Beste allen,

Inmiddels alweer een stukje verder...

De onderzijde van de bovenzijde...
B-2.jpg

1-rechts.jpg

2-links.jpg

...met verdere chipping (Vallejo German Grey)
startchippingG.jpg

Er zijn nog een hoop details bij te werken; stoelen, radio, knoppen, chippen, noem maar op. Alles met Vallejo en nog vóór de vernisfase. Het kleine gat links van de stuurkolom is een gat waarin een gasmaskerbus wordt toegevoegd. De kitgeleverde gasmaskerbus leek meer op een granaathuls, dus vervangen door een Dragon-exemplaar met mooiere details.
5-achterboven.jpg

Aan het eind van de spuitbeurt wilde ik het geheel schoonmaken, maar de steel van het kuipje bleef helaas netjes zit met onderstaand gevolg 🙁 Even een mailtje naar ASA dusch...
breukGOED.jpg

later meer !

groet Frank

Frank Haspels zei:
Aan het eind van de spuitbeurt wilde ik het geheel schoonmaken, maar de steel van het kuipje bleef helaas netjes zit met onderstaand gevolg 🙁 Even een mailtje naar ASA dusch...

OF: eindelijk een goede reden om die Evolution eens uit de kast te pakken (die al 2 jaar stof loopt te vangen) 🤣

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [23mei]

Ha die Frank,

Heb dit topic maar even naar mijn archief gekopiëerd. Zoals je weet heb ik ook een 251/3 liggen en deze foto's zijn zéér bruikbaar, waarvoor dank (ook aan Ron) 😀 !

Kan geen aanmerkingen plaatsen, misschien alleen dat ik het grijze deel wat dun gespoten vind, zie bijv. de bakken waarin de karabijnen worden opgeborgen. Ik ga er van uit dat deze nog in de ontwikkelingsfase zijn? Een wash-je er over verhelpt namelijk niet bij het kleurverschil.

groeten, Richard.

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [23mei]

@ Eric
Dank voor het ultrasoonbadje !
Morgenmiddag naar het SchaalTreinenHuis voor een nieuw kuipje...de Evo zal toch echt moeten wachten op zijn primeur 😛

@ Richard
Ik heb bewust die randen met Vallejo Intermediate Blue ge-pre-highlight. Een wash erna gaat zeker het verschil voor een groot deel opheffen, is mijn verwachting.

@ allen
Bij deze dan weer een update van mijn projectje. 🙂
Er moet nog een hele hoop detailwerk gebeuren (schoonmaken, sealen etc), maar het einde van de bouwfase komt al aardig in zicht ! Het radiorek staat er los in en moet nog voorzien worden van de radio's. Dit bewaar ik even voor later...

1linksvoor.jpg

2linksachter.jpg

3rechtsvoor.jpg

4rechtsachter.jpg

5interieur.jpg

6voorkant.jpg

Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom !
Later meer

groet Frank

Re: Sd.Kfz. 251/3 Ausf. B [1 juni]

Je gaat lekker, Frank!
Die rol hout is een leuke toevoeging.

Even wat kantekening; draadjes varvangen door koperdraad. Oogt strakker.
En heb je niet wat veel antennes gebruikt?

Dank je, Ron !

De draadjes kan ik misschien wel vervangen door dunner draad...ik ga eens zoeken wat ik nog in de goodiebag heb zitten.
Veel antennes ? Hmm...ik dacht hier gewoon de handleiding gevolgd te hebben, maar mocht ik hier echt teveel antennes gebruikt hebben, dan wordt er natuurlijk was gesnoeid in de uitsteekels...Ga ik nakijken !

Wordt vervolgd 😀

groetjes Frank

Gelijk welke 251, het zijn gewoon leuke bakken om naar te kijken. Ik zie dat de bouw heel goed gevorderd is. Misschien heb ik het gemist maar heb je al een idee voor de kleur ?

Schitterend! wat een prachtig project. Ik zou willen dat ik wat meer tijd vrij kon maken om vaker op het twenot forum te struinen....

Die bakken onder de zitbanken bij een "B" tja. De foto bewijst het. Da's duidelijk. Onderstaande foto van de enige echte overlevende /B in zuid afrika van Torben Nielson uit ca 2000 toont een /B zonder de bakken. Dus daarmee is maar weer eens bewezen dat niets waar is en zelfs dat niet. De logiste verklaring zou voor mij zijn dat types die standaard veel spullen mee te nemen hebben zoals bijvoorbeeld pioniervoertuigen die bakken al eerder kregen dan de standaard /1. Wat dat betekent voor je /3 ? Nou, ik zou er je eigen voorkeur op los laten. Stel dat een commandant zijn 251/3 controle of radio voertuig defect heeft en er komt een pioniereenheid voorbij, dan is de pionier eenheid gewoon het haasje. Inleveren dat voertuig.... Dat kwam ook al in het begin van de oorlog voorbij.
De hele periode vna de productie van de /B was ook een aanloop naar de "echte" serieproductie, de /C. Het manual van de 251 toont een /C, maar dan wel een die nog een aantal /B geintje heeft. Waarschijnlijk is het dus een /B die als proto voor de /C productie heeft gediend. Het zou me niets verbazen als ze na de eerste inzet in Polen van de 251 een aantal verbeteringen en ideeën meteen in de praktijk hebben toegepast, in de lopende productie van de /B. In die periode is ook een aantal van de versies qua uitvoering hernummerd (!) met name de radio uitvoeringen. Dus blijkbaar was alles nog niet zo vastgelegd.
251B10.jpg

Mooie foto, Piet!
Die kende ik nog niet! Waar komt deze vandaan?

enig idee waar die rekken rechts en links voor waren? Kijksleufglazen?

ze komen van een cd die ik in 2000 van Torben heb gekregen. Die was in 2000 min of meer "for my eyes only" maar na 11 jaar mogen we er vast met zijn allen wel eentje zien.

Die vakjes? Nee, ik heb geen idee. Voor kijkglazen lijken me er wat veel. er horen er standaard in iedere /b 4 in te zitten en volgens mij van de 2 verschillende maten ieder een reserve. dus dan zijn het wat veel vakjes.

Als ik de maat zo bekijk....
de rechter 3 voor de zijkijksleuven (misschien ook troepencompartiment?) en de linker 2 voor de voorste.

Nu zie je ook dat de stoelen totaal anders zijn dan voor de C en D...

@ Piet
Dank voor je zinnige bijdrage, met een onbekende foto voor mij 🙂
PietvanHees zei:

Wat zijn eigenlijk de schuingeplaatste opbergvlakken, zichtbaar direct boven de bijrijders-stoel op het dashboard ?

Guy Van Ginneken zei:
...Misschien heb ik het gemist maar heb je al een idee voor de kleur ?

Voorlopige plan is Vallejo German Grey gemixt met Vallejo Intermediate Blue als basis, afgeblust met een sterk afgebladderde whitewash.

groetjes Frank

Dank je wel Ron...ik heb mijn boekenvoorraad helaas even niet op zak. 😳

Wat me nog verder opvalt -en helemaal vergeten in mijn vorige posting- ; waar dient het ronde draai-ding voor helemaal links op het dashboard ?
Ik dacht dat die plek gereserveerd was voor een gasmaskerbus (, waarvan we direct onder het draaiding wellicht de bevestigingspunten zien)

groet Frank

Als ik het niet mis heb, is dat de bediening om de kleppen van het motorcompartiment open te zetten.

Beste allen,

Bij deze een update van mijn 251-B-project.
Enige extra details zijn toegevoegd en is de bouwfase op 99% gekomen...

Een kleine sokkel, waarbij ik nog niet weet of ik de bovenkant ervan ga bewerken...
1opsokkel-L.jpg

2linksvoor-boven.jpg

3rechtsvoor-1.jpg

4tiedowns-trapje.jpg

Van de 2 bijgeleverde kanisterhouders was er 1 gebroken dus heb ik er zelf 2 gemaakt. Beide jerrycans blijven loszitten.
5kanisters-achter.jpg

6linksachter.jpg

Het trapje heb ik voorzien van 2 handvaten...
7trapje.jpg

Voor de MG-constructie heb ik de achterboeg-houder naar voren geplaatst. Tevens heb ik de verbinding tussen mg en standaard beweeglijk gehouden. Hopelijk ook ten gunste van stevigheid / afbreken van onderdelen...
8mg-constructie.jpg

9opsokkel-R.jpg

Rest me nog wat zaken als tie-straps, vedlflessen en tarps, maar ook hier en daar nog lijmresten verwijderen.
Over de precise scenario moet ik nog nadenken; Afrika of Rusland ?

Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom !
later meer

groet Frank

Ik heb onderstaand bericht ook in V&A gezet, maar mag geen kwaad kunnen om dat hier ook even te laten weten :

Het bouwproces blijft helaas momenteel even steken op onderstaand aangegeven onderdeel; deze heb ik helaas niet gevonden in de verpakking. Heeft iemand dit onderdeel ergens rondslingeren, of is een bericht riching Revell voldoende ?

10missendeitem.jpg

Alvast dank

groet Frank

Terug
Bovenaan