Sd.Kfz 250/3

Theo Davelaar

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII
Duits georiënteerd
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Sd.Kfz.7
Opel Blitz
Na lang aarzelen ga ik toch maar met de billen bloot. 😳
Ik ben tussen de Panzer's door nu bezig met de 250/3.
Het zou gewoon iets worden om te kunnen oefenen met de airbrush, maar gaande weg begon ik dit modelletje toch wel heel leuk te vinden.
Voor het eerst de track's zo gebouwd dat ze later pas aan het voertuig gemonteerd gaan worden.
Sterker nog op dit moment is alles nog demonteerbaar zodat ik straks overal beter bij kan,voor het geven van een kleurtje aan deze machine.
Genoeg gepraat, hier de foto's.

Groetjes Theo.

dsc01953zl8.jpg

dsc01963fx8.jpg

dsc01964fp7.jpg

dsc01957em7.jpg

hoezo met de billen bloot theo??
niets op aan te merken als ik naar deze foto's kijk. netjes gebouwd zo te zien. is dit t revell model?? zo ja krijg je de upperhul goed erop?? bij mij was die zo krom als een hoepel 😢

grtz jeroen

Dit is idd de Revell Kit.

Ik had alleen de laatste tijd nogal slechte berichten over de kit's van revell gelezen, maar deze bouwt lekker weg.
De onderplaat was bij mij nogal krom, maar tot een groot probleem is dat niet gekomen.
Het probleem nu is dat ik nogal leuke PE setjes voor deze kit heb gezien.
Ik zit dus nu in dubio, kopen of RUDD doorgaan en deze kit gebruiken voor airbrush oefeningen.

Groeten Theo

Een mooi begin Theo! Toch maar geen 250/10 van gemaakt?
Als de bovenkant krom blijkt te zijn, is er nog geen man over boord. Eerst de voorkant vastzetten en laten drogen, daarna de rest, eventueel gefixeerd met een stukje tape 😉
Jan 🙂

Heren,

Bedankt voor de mooie woorden.

@Jan, na lang twijfelen toch maar voor de 250/3 gegaan.
Ik ben nog van plan om een PzIII DAK te gaan maken en wat is mooier als rommel hem zelf komt inspecteren. 😀

@Jeroen, Dat uitleven met de airbrush zal nog een hele kluif worden,aangezien dit de eerste keer zal worden.
Maar met de hulp van jullie zal het vast wel gaan lukken.

Netjes begouwd Theo. En ook slim van je om alles demonteerbaar te houden, dit doe ik vaak niet (wat veel irritatie veroorzaakt tijdens het schilderen).

Ben benieuwd naar de schilderfase.

Groeten

Na een lange tijd niets meer te hebben laten zien, ben ik nu in de gelegenheid om weer foto's met jullie te delen.
Ik ben bang dat in iets te enthausiast ben geweest met het brushen van de tracks.
Dit en het stoffig maken van het voertuig moet nog gaan gebeuren.
En nu de foto's.

Foto-1.jpg

Foto-2.jpg

Foto-3.jpg

Foto-4.jpg

Groeten Theo.

Heej Theo,

Hij is netjes gebouwd hoor! Geduld loont de moeite zoals je wel ziet.
Ik ben benieuwd naar de verdere afwerking, maar dat gaat zeker goed komen.
Denk eraan dat de blokken van de rupsbanden van rubber zijn.

Groeten, MartinD

Terug
Bovenaan