Sd. Kfz. 222 'Running Scared' [EINDFOTOS]

Oscar Becker

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2
Schalen
  1. 1:35
Re: Sd. Kfz. 222 Normandy [EINDFOTOS]

Ik vind 'm leuk. Het kleine sokkeltje geeft wat mij betreft extra uitdrukking aan de titel. Mooi gedaan!

Groeten
Oscar

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

Ha die John,

Ziet er heel mooi uit :) ! Het niveau van het gebouwde is deze FOC behoorlijk hoog. Inhoudelijk reagerend op dit vignette: ik kan me in beide voorgaande reacties wel herkennen. Kleur van de jas kon ook naar mijn smaak (... :nouja: ...) wel één tintje lichter, maar schildertechnisch is het mooi gedaan. De rauwe verwering van het voertuig is ook helemaal naar mijn smaak, maar het sokkeltje geeft mij ook een dubbel gevoel: ik kan mee in de mening van Frank, maar het accentueren van het dynamische waar Oscar het over heeft zie ik óók wel....

Al met al een vignette dat bij mij de nodige kriebels opwekt (en dat is goed bedoeld ;) ). Chapeau!

groeten, Richard.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT

Hallo John,

Het is een klein maar dynamisch geheel geworden.
De sokkel had ik zelf wat groter gekozen maar dat is persoonlijk.
Wel vind ik dat het voertuig verfijnder is dan het figuur; zowel qua kleur als detail.
Ondanks dat blijft het wel een geslaagde en interessante vignette die zeker zal opvallen in Overloon :D

Groetjes!

Dank iedereen,

Het was leuk dit project af te maken en ondanks dat ik redelijk heb doorgewerkt komt de deadline dan toch snel dichterbij. :oei:
De kleine sokkel heb ik idd bewust gekozen om volledig de aandacht te focussen op de 222 en de afspringende soldaat. Het lijkt hierdoor (hoop ik :nouja: ) alsof Hilters zo gewenste Lebensraum snel aan het slinken is en dat was natuurlijk letterlijk zo vanaf 1944.
Hij komt wat donker over die soldaat op de foto, is wat valer in het echt. Ik heb hem wel een klein beetje donkerder aangezet dan in standaard fieldgrey omdat ik nog met stofpigmenten wilde werken op de jas.
Het is een vrij aardig warriors figuur met wat extra details zoals een geweerriem met gesp en andere accessoires.
CU in Overloon!!

Groeten John.

Bovenaan