Sd.Kfz. 182 henschel turret

hoj iedereen 😉

ik ben op het moment bezig met een tiger 2 (king tiger)

ik wil graag de 204 van sPzAbt 501 maken zoals hij op deze foto staat afgebeeld

204NeuvilleSoldiersUSArmy.jpg

hij is daar achter gelaten omdat er technische mankementen aan waren, wat precies weet ik niet.....

ik weet wel dat de amerikanen hem weer aan de praat hebben gekregen, maar dat hij na een mooi rittje in de brand is gevlogen 8)

als er iemand is die er nog meer info over heeft hoor ik het graag 😀

hier nog wat foto's van het begin van mijn ''204''

DSC01996.jpg

DSC01995.jpg

DSC01997.jpg

de tracks zitten er als een "trackpack" op, en verder zit alles nog los.

heeft iemand nog een twee decals over met dit embleem erop?????

140px-S_SS-Pz_Abt_101.jpg

niet met een zwarte achtergrond maar transparant met een wil logo.

ik ben benieuwd.

gr gj

hoj herman,

bedankt voor de site, al had ik hem bij mijn favorieten gezet 8)

maar toch bedankt voor de foto's.

ik heb ook wat concord boeken waar wat uitgebreide info over de pics in staat.

maar heb jij ook al wat foto's 😕: 😕: 😕: 😕:
(bij mij word het niet met de ambulace, maar met de GI er boven op)

het figuurtje heb ik gratis gekregen omdat mijn collega een weddeschap van de foc 7 had verloren 😉 8)

khoor het wel.

@ leon, met een s in het schild 😕: 😕:

is die het zelfde als van de panzer abteilung 501 of nie

khoor het :!:

gr gj

Gert-Jan

Het is precies hetzelfde schild (hapje uit rechter hoek)
Met die blaadjes er onder.
Er staat alleen één S in van het SS type met één sleutel

Als je intresse hebt stuur ik ze wel op
PB me dan even je Adres

Ik heb geen idee of het van welke abteilung dan ook kan zijn 😕

Duitse voertuigen en herkenning is niet echt mijn ding 8)

Ik hoorutwel

Groetjes

Leon

De 501 site heb ik vorig jaar ook al eens met veel plezier gelezen. Wat ik vooral interessant vind is de beschrijving van hoe de SS troopers er in de La Gleize pocket "bijzaten" in The Battle 21-25 December. De Übermenschen waren nat, koud, hongerig en allemaal verkouden. Vooral dit laatste vind ik een aardig menselijk detail (wordt meestal niet vermeld in geschiedschrijvingen).
The constant bombardment aggravated the Germans’ lack of sleep, and food was in as short supply as ammunition and fuel. PzKw IV driver Rolf Ehrhardt stationed at the Werimont farm remembered that his crew had been issued three days’ rations before the initial advance. By 23 December they were subsisting on sugar cubes and frozen apples found in the farmhouse. Some crewmen stayed on the tanks while others sheltered in cellars. “Everyone, whether common soldier or commander, had long since exceeded the limit of his ability to go on. The faces were drawn, unshaven and unwashed, the eyes inflamed, everyone had caught cold. Many of the men had wounds.â€

hoj allemaal,

ik ben er net achter gekomen dat ik ze zelf ook nog heb 🙄
toch niet goed gezocht de eerste keer 😕

iedereen bedankt voor de moeite, maar ik ben dus al voorzien.

gr gj 😉

Hey, ik ben net nieuw hier op het forum. Ik zat al een tijd hier te kijken, maar nu toch maar eens aangemeld.
Ik zag dat je de 204 wil maken. Heb recent ook nog een model gezien van Dr. Shige.
http://www.geocities.jp/shige122112/080312.html
misschien een leuk voorbeeld 🙂

hoj rinus,

allereerst welkom op dit forum 😀

dat is wel een helemooie alleen er zit een maar aan.....
het camo schema komt niet overeen met de foto's die ik heb.

die op jou foto heeft een soort ambush camo met stippen, maar op de echte foto's is het gewoon een hardedge.

wel bedankt dat je hem heb door gestuurd 😉

gr gj

Hoi Gert-Jan,
Hoe kom je aan het idee dat de 204 geen stippen zou hebben? Foto's laten toch duidelijk wel stippen zien (in elk geval lichte op sommige donkere vlakken). Illustraties in bv. Osprey boekjes tonen ook steevast een camouflagepatroon met stippen.

Arjan

Op deze foto zijn volgens mij geen stippen te zien :
204RtNumber.jpg

bron : http://www.ss501panzer.com/204_journey.htm
Dit is een foto van de tank in oorlogstijd.
De tekeningen in de boekjes zijn soms voorzien van artistieke vrijheid 😀

@Gert-Jan:
Dit zijn de enige foto`s die ik heb.
Ik heb al een keer op missing links gevraagd maar daar kwam ook niet veel info uit.

Succes met je Tiger.

Groeten,
Herman

Herman,
Zelfs op deze slechte foto lijken de lichte stippen op het donkere vlak van de zijwand achteraan toch onmiskenbaar. Ook de eerste foto van deze thread laat deze stippen toch duidelijk zien (voorzijde zijwand toren). Ik heb hier "Les Panzer de Peiper van Gerard Gregoire"voor me liggen die dezelfde foto toont alleen scherper. Ook staat er op blz 68 van dit boek nog een foto van de linkerzijde van de tank waarop ook duidelijk lichte stippen te zien zijn.

Arjan

hoj arjan, en anderen

ik zie op de foto die in dit topic staat, geen stippen hoor.

en ik heb een concord boek over panzers in the ardennes daar kan ik ook geen stippen vinden op de 204.

ik heb ook nog een ander boek waar hij instaat ook zonder stippen, maar als jij me kan overtuigen met duidelijke beelden met stippen geloof ik je hoor. 8)

gr gj

Ha Gert-Jan,
Jij moet gewoon doen wat jij denkt dat juist is. Het is absoluut niet de bedoeling om mijn mening op te dringen. Wel is er denk ik minimaal voldoende twijfel (illustratoren zijn niet allemaal fantasten) om geen absolute uitspraken te doen in de trant van "geen stippen gewoon een hardedge.." . Hardedge kom je overigens ook tegen met stippen.

Groetjes,

Arjan

Het is vrij simpel na te gaan... de tanks in 'hinterhalt' werden in de fabriek in een strak patroon gespoten, allemaal hetzelfde dus. 204 lijkt zo'n schema te hebben, en dus waarschijnlijk ook stippen.... Ik zal eens gaan zoeken in Tigers in combat, daar staat over het algemeen nèt wat meer informatie in 😉
Jan 🙂

hoj jan,

wat jij zegt ben ik mee eens, maar waarom zie je op de foto dan zow weinig of geen stippen 😕: 🙄

als je wat meer info hebt uit het Tigers in combat boek hoor ik het graag :!: 😛
als er bruikbare foto's in staan, mag je ze wel naar mijn mail sturen, (als je die in kunt scannen)
dan ben ik heel blij, er zijn namelijk weining duidelijke foto's te vinden
😉

groetjes gj

Gert-Jan,
Afgezien van de scherpte van de foto is de factor afstand denk ik het belangrijkst. Ook is het zo dat er kennelijk meer contrast is tussen lichte stippen op een donkere ondergrond dan donkere op een lichte. Zo heb ik meerdere foto's van het commandovoertuig oo8 (ook vroeger wel voor oo3 aangezien). Bij een close up zijn beide tinten stippen te zien, bij een foto op wat afstand zijn de lichte stippen op donker erg duidelijk maar de donkere stippen op de lichte ondergrond zijn dan niet meer te zien. Er is nog een foto van weer verder af en ik kan nog net de lichte vlekken zien (zoiets als op de 204 foto's)

Arjan

Op de eerste foto in deze thread meen ik toch ook stippen te zien, boven de voorste reservetracks op de koepel bijvoorbeeld 😉
Jan 🙂

Terug
Bovenaan