Schwimmwagen Diorama, Partizan Hunt [update 24-12-10]

Naast mijn sdkfz7/1 ben ik vorige week ook begonnen met een vignette waarin een Schwimmwagen centraal staat. Ik vind het weer een uitdaging om een landschap te maken. En deze wordt echt een uitdaging, omdat ik water wil gaan nabootsen. Daarbij ook kogelinslagen en mannetjes die het water inplonzen. Dus als iemand daar nog tips voor heeft dan hoor ik het graag, want dat wordt lastig. Bij deze even een eerste update. Voor de vorm heb ik voor een aantal foto`s even wat water in het diorama laten lopen om een beter idee te geven.

Het mannetje heb ik even ergens vandaan geplukt voor de foto`s, het idee is om hiervoor het setje van Jaguar te gebruiken waarin figuren uit een schwimmwagen springen, wellicht gemengd met wat warriors figuren, deze zijn besteld en in aantocht.

Water hoop ik na te maken met kunsthars gecombineerd met scenic water, want dat laat zich een beetje modeleren.

Het verhaal; schwimmwagen op patrouille, een paadje naar het water, daar wat items neerleggen alsof er net mensen zijn geweest kogelinslagen rond de schwimmwagen om close fire na te bootsen.

Bomen zijn in progress, de linker is al een heel eind. Landschap tussen de bomen bestaat vooral uit lang gras, maar daarin komt nog wat meer detail in de vorm van bloemen en planten.

De schwimmwagen moet nog afgewerkt worden en is OOTB en komt vol te hangen met bepakking en cammozeilen zoals in een beroemde foto:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Bilder/Fahrzeuge/Schwimmwagen-3%2014SSPZGRENDIV.jpg

Kortom, een flinke uitdaging voor de winter!

Groet,
Bouke

00-2.jpg

01-3.jpg

02-3.jpg

03-2.jpg

04-2.jpg

05-2.jpg

Re: Schwimmwagen Diorama, Partizan Hunt

Bouke,

Ergens op dit forum heeft iemand een dio gebouwd van Omaha Beach.
Hij gebruikte voor kogel inslagen in het water stretched sprues van doorzichtig plastic.

Verder ziet het er nu al goed uit...

Herman

Goeie tip Herman. Was ook begonnen te experimeteren met die sprues, wanneer daar weer hars overheen gaat dan zou het moeten kunnen lukken lijkt mij.

Waar ik me echter meer zorgen over maak is de plons die een persoon maakt wanneer hij het water raakt. Nu herinner ik mij een diorama van een Vietnam figuur die door het water rent, maar dit stond in een tijdschrift... toch maar even proberen te vinden.

Bedankt voor het meedenken!

Groet,
Bouke

Hey Bouke,

Inderdaad zoals die link al aangeeft kan je het beste proberen om met transparant plastic sheets knippen op maat en plakken op de plekken. Daarna met Woodland Scenic water (die dikke versie, die wit is en in een tube zit) met een kwast aanbrengen. Je kan eventueel het pastic een lichte transparante bruine kleur geven voor het effect van vies water.

Ben er benieuwd hoe het gaat worden en succes ermee.

Groeten,

Remco

Heej Remco,

Heb jij ervaring met het maken van zoiets? Woodland water ken ik eigenlijk niet, ik zal het eens opzoeken. Thanks!

Verder was het net verlate Sinterklaas, want met de TNT kwamen de figuurtjes binnen die ik heb overgenomen van Dong-Shik en nu moet ik even een goeie selectie maken, want zal ze niet alle 6 kunnen gebruiken.

figgies.jpg

Cheers.

Een kleine update voor de kerst. Schwimmwagen is voorzien van een verflaag. Ben nog niet zeker hoe te weatheren als hij voor de helft in het water ligt, misschien dat ik het onderste gedeelte wat onder water wat donkerder moet maken voor de extra diepte. Verder zal er nog wel wat gespeeld worden met high gloss verf.

Figuren zijn in elkaar gezet, nu de tijd vinden om ze te gaan schilderen. Slow progress, maar ik heb er lol in.

Groet,
Bouke

00-3.jpg

02-4.jpg

01-4.jpg

03-3.jpg

Terug
Bovenaan