schwere Wehrmacht Schlepper (sWS) Versuchs Pakwagen

Heuj hoi

Al een tijdje wilde ik deze conversie maken en gisteravond bedacht ik me dat ik nog een onderdeel had van (het kanon van) een Marder 3 M. De basis voor de affuit had ik dus en met wat karton heb ik de rest van de affuit afgemaakt. De PaK is van Tamiya.

De sWS heeft een Eduard set en oorspronkelijk stond er een Flak 3,7cm op. Deze combo vond ik er wat lomp uitzien vandaar dat ik al een tijdje met een alternatieve bewapening had gerommeld. Een Pak op een normaal onderstel past niet in de laadbak dus deze versuchs-konstruktion is de oplossing geworden.

Excuses voor de foto-kwaliteit, ik gebruikte een oud toestel met weinig lichtopties.

swsPAK01.jpg

swsPAK02.jpg

swsPAK03.jpg

swsPAK04.jpg

swsPAK05.jpg

swsPAK06.jpg

Morgen misschien de afwerking (voor zover mogelijk zonder ondergrondje) en dan ook wat betere fotos.

groets

Jochem

Ola Jochem

Mooi Mooi Mooi weer een typerende Kleerebezem.. Mooie aparte combi van dit voertuig. Mooi werk ook aan die affuit en het schilderwerk is weer top..

Schoon werk.

Met een vriednelijek groet

Robert Blokker

Hi Jochem,

Ja dit zijn de leukere projectjes. De SWS is sowieso een mooie exoot, en mooiste halftrack ooit vind ik, maar met een PaK is het helemaal iets aparts. Ik heb er nog nooit een foto van gezien maar het is zeker mogelijk dat er zoiets heeft rondgereden. Hij ziet er strak en zeer realistisch uit, zeker met de affuit in de andere kleur, echt een field modification.

Zelf heb ik een SWS met Flakvierling gemaakt 5 jaar terug (alweer!), ook om dezelfde reden als je aandroeg, zie http://www.panzer-modell.de/specials/flakcontest/flakcontest.htm Hier zijn wel een paar foto's van bekend overigens.

Groeten,

Vincent

Terug
Bovenaan