Savoia-Marchetti SM 79 Wreckage *done*

Dag,
Een tijdje geleden heb ik het frame werk van een Savoia-Marchetti SM 79 in 3D gebouwt en laten printen.
Die thread kan je hier bekijken.

Indmiddels ben ik begonnen met het grondwerk en vooralsnog is dat af.

SM_79_00.jpg

SM_79_05.jpg

SM_79_06.jpg

Zodra het vliegtuigwrak is afgewerkt en in het dio is geplaatst werk ik hem kompleet af.
De motor is reeds gespoten en de details geschilderd.
Motor wordt in min of meer dezelfde look als die achter op mijn Quad.

Massel,
Marcel.

Re: Savoia-Marchetti SM 79 Wreckage

Ha Marcel,

Die rotsen zien er zeer overtuigend uit! Wederom zeer benieuwd naar de rest.

Wat komt er nog meer op het dio...de sd.kfz 223?

Groet,
Corné

Ha Marcel,

Jij blijft ook nog steeds lekker bezig! 🙂 Ik wist dat je al lang met dit framewerk bezig was,nu heeft hij dan eindelijk zijn plaats gevonden!

rotspartij ziet er inderdaad goed uit!

Groet,

Roger

Waar steenkool en blauw schuim allemaal niet goed voor is. Blijft fascinerend om jouw projecten voorbij te zien komen. De motor gaat ook vast wel goed komen. Gr Bas

Na maanden te druk voor modelbouw heb ik de afgelopen 2 weken de draad weer opgepakt en ben wat projectjes aan het afronden.
Ben met de laatste loodjes voor deze bezig.
Ventje is op de benen & schoensel na af en kan dan geplaatst worden in het vignette.

Achtung_00.jpg

Hier wat wip shots van het vignette.
Inmiddels heb ik wat meer kleine rotjes, steentjes, takjes en ander klein spul toegevoegd en beetje bij beetje is het einde in zicht.
In ieder geval klaar voor de SMC dit weekend. 8)

Savoia_SM79_01.jpg

Savoia_SM79_02.jpg

Massel,
Marcel.

Gaaf Marcel en suc.6 nog even met de finale afwerking. Zie je zondag weer voor een gezellige SMC dag. 😀 Dan maar even met de grote neus er bovenop om te bewonderen en te aanschouwen.

Gr.JW

Heel mooi Marcel!!!

Komen er nog wat restanten canvas of iets dergelijks op het frame?

Kijk trouwens uit voor een teveel aan rotjes tussen de steentjes en takjes, he?! Bij het minste vonkje ontploft je vignet! 😉

Succes nog even!

Groeten Ditmar

Hoi Marcel,

Geweldig! Simpel, maar zeer effectief: Wow!

Idd misschien nog wat canvas resten op het frame... (waarschijnlijk geen tijd meer he, voor zondag 🤣 )

Vooralsnog, mooi gedaan!

Gr Erik

Hé mannen bedankt voor de oooohs & aaaahs. 8)
Komen er nog wat restanten canvas of iets dergelijks op het frame?
Nope, ik wilde vanaf het begin al dit frame "blank" houden dus zonder canavas resten.
Kijk trouwens uit voor een teveel aan rotjes tussen de steentjes en takjes, he?! Bij het minste vonkje ontploft je vignet!
Oke, ik zal mijn 1000 watt lamp niet te dicht bijzetten. 😛

Erg vet overigens dat 3D printen, opent echt veel nieuwe mogelijkheden.
Zo een soort frame had ik dus never nooit niet gebouwd met Evergreen o.i.d. maar in 3D had ik dit reletaief snel gepiept.
Cool al die nieuwe techniek. 8)

Grt & tot morgen,
Marcel.

Marcel,

een heel mooie opzet. Dat frame is niet alleen mooi, maar geeft ook aan dat 3D-printen wel eens erg interessant zou kunnen worden in deze hobby.
De ondergrond geeft een mooie, gortdroge sfeer. De motor lijkt ook top, voor zover zichtbaar. En verder is je Duitser prachtig geschilderd. Alles echt in Afrika-sferen.
Als ik één kanttekening moest maken, zou dat zijn over z'n armen. De linkerarm lijkt wat lang. Kan optisch bedrog zijn, maar bij z'n linkerarm zou wellicht de hand 1 à 2 mm verder terug in de mouw mogen duiken. En bij de rechterarm lijkt de hoek met de schouder niet helemaal oké. Maar nogmaals; dat kan aan de foto liggen.

In ieder geval een mooi dio.

Groeten.

Voila, afgewerkt.... en straks eme naar de SMC. 8)

Savoia_Marchetti_SM79_01B.jpg

Savoia_Marchetti_SM79_04.jpg

Meer hier:
http://www.marceldulong.com/plastics/lost-in-the-desert

@Antonie; Thnx voor je comments. Werllicht optisch bedrog. Check de eindfotos effe.

Massel,
Marcel.

Heel indrukwekkend Marcel.

Dit is een van de eerste keren dat ik 3D Printing tot een eindresultaat zie komen. Wat ik me alleen afvraag hoe dit staartstuk zo heeft kunnen zijn. Waar is de bekleding gebleven 😕: Als het verbrand zou zijn zou het frame een andere kleurstelling hebben.

Op naar het volgende 3D project.

Groet

Marcel 😀

Terug
Bovenaan