S staat voor snel. (96% klaar.)

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Dit is de KV-1s, van Trumpeteer. Een heerlijke kit, die zo in elkaar valt.
Voor het grootste gedeelte is hij uit de doos gebouwt.
Alleen het gaas en de riemen om de brnadstoftanks zijn toegvoegde p/e onderdelen.

Bijlagen

• kv1s01.jpg
    kv1s01.jpg
    214,3 KB · Weergaven: 1.634
  • kv1s02.jpg
    kv1s02.jpg
    217,8 KB · Weergaven: 1.634
  • dingo05.jpg
    dingo05.jpg
    218,7 KB · Weergaven: 1.634
Re: S staat voor snel.

Het enige wat ik nu nog wil toevoegen zijn een figuurtje.
En een mooi houten plankje.

Bijlagen

• kv1s05.jpg
    kv1s05.jpg
    177 KB · Weergaven: 1.633
  • kv1s04.jpg
    kv1s04.jpg
    176,5 KB · Weergaven: 1.633
  • kv1s03.jpg
    kv1s03.jpg
    189,1 KB · Weergaven: 1.633

Gert,
als dit de tank is die je vorige week aanschafte, dan bouw je nog sneller dan ikke.
Snel is het zeker, maar licht is het wat minder.
Mooie toren staat er op, zijn de gluurgaten aan de zijkanten van de koepel open?

Hij ziet er heel mooi uit, Gert. Netjes gedaan. Ik zou er inderdaad 1 of meer figuren bij maken en misschien nog wat uitrustingstukken. Maakt het geheel nog wat levendiger.

Hallo André, ja 6 dagen bouwen en verven verder en dit is het resultaat. Hij bouwt lekker snel weg. Geen problemen.
De kijkgaten zijn open. Waar ik erg blij mee ben. Door een druppeltje houtlijm achter de gaten te plaatsen kun
je mooi lensjes nabootsen.

Dank je Frank. Het probleem met Russische tanks vind ik dat ze altijd weinig bepakking aan de buiten kant hebben.
En dat is dan vaak ook nog in dezelfde kleur als de tank zelf. Ik heb dit proberen te doorbreken door een beute krik
te plaatsten. Figuurtje is inmiddels ook toe gevoegd. Ik ga niet meer figuurtjes toe voegen. Dit figuurtje pakt
al goed de aandacht.

Hij is 96% klaar. Hier en daar nog wat kleine puntjes aanpakken. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst wachten tot
de olie verf goed droog is. Zodat ik veilig met een washje kan werken. En dan kan hij op een plankje.

Bijlagen

• kv1s06.jpg
    kv1s06.jpg
    186,8 KB · Weergaven: 1.362
  • kv1s07.jpg
    kv1s07.jpg
    229,1 KB · Weergaven: 1.362
  • kv1s08.jpg
    kv1s08.jpg
    154,9 KB · Weergaven: 1.362
Hoi Gert,

Ziet er goed uit. In het echt nog beter. Zij heeft wel erg weinig last van zwaartekracht. En Trumpeteer blijkt een bijna onuitroeibare zetfout. Trumpeter net zoals je het uitspreekt. Maar daar zal ik verder geen punt van maken.

Jan Coen

Misschien dat die 4% in het vloertje zit, zoals JC opmerkte, in het echt is het kleurrijker en dat komt het model ten goede. Of de dame blijft staan als de tank plotseling gaat rijden ... en ik zoek toch de fotograaf, ze poseert wel zodanig dat het vereeuwigd kan worden 😉

Als ik een momentje vind ga ik hem afmaken en op een plankje zetten.

Iemand vroeg me per e-mail wat voor kit het is.
Maar ik heb geen enekel idee hoe ik kan antwoorden. Dus maar even op deze manier.
De kit is van Trumpeter. Zonder extra EEEE
http://www.modellbau-koenig.de/Mili...anzer_WKII_-_Alliierte/KV-1S__i11_30997_0.htm
De tracks zijn losse schakels en komen makkelijk uit het gietraam. Ze passen perfect.
Maar zijn niet zo gedetaileerd als sommige aftermarket tracks.
Het figuurtje heb ik ooit merkloos op een beurs gekocht.
Door speur werk van André Jonker ben ik er achter gekomen dat hij van het Japanse merk Yosci afkomstig is.

Iedereen heel erg bedankt voor de positieve reactie's.
Gert.

Terug
Bovenaan