Russische verpleger WOI

Hallo iedereen,

Hierbij enkele foto's van een figuurtje dat ik aan het proberen sculpteren ben. Het meest sculpteerwerk (op nog wat details na) zijn klaar en nu volgt vooral nog wat opkuiswerk. Daarna begint het schilderen (foto's volgen wanneer ik aan het schilderen ben). Het hoofdje en de handjes zijn van Hornet, de laarzen van Dragon. De rest is een mix van Magic Sculp en Carve of MS en Green Stuff. Aangezien ik hier nog een compleet groentje in ben, is commentaar nog meer welkom dan anders.

Vele groetjes en allen eensuper 2006,

Gino

progress2D.jpg

progress2C.jpg

progress2B.jpg

progress2A.jpg

Hoi Gino,

Een mooie, maar wel moeilijke, dynamische pose heb je weer gekozen. Ik neem daar m'n petje voor af! Zover als ik kan beoordelen aan de hand van de foto's klopt het voor mijn gevoel niet helemaal zoals z'n rechter arm uit z'n schouder komt. Ik kan je niet zeggen wat je eraan moet veranderen, ik ben geen anatomie deskundige. Misschien zou je een foto van jezelf kunnen laten nemen in deze pose en dit vergelijken met je figuur, en zo kijken of je het wil veranderen. In ieder geval succes met het vervolg.

Groetjes
DIRK

Moeilijke pose

Hoi Dirk-Jan,

Bedankt voor de reactie. Inderdaad nogal een moeilijke pose, maar datmaakt hetjuist plezant denk ik. De schouder zat eers anders, maar toen was die precies uit de kom. Nou, bij de volgende (die ook al begonnen is 😳 ), heb ik o.a. hier wel beter op gelet.

Vele groetjes,

Gino

Hallo Gino,

ik heb m nu drie keer op het beeldscherm gezien. Is altijd toch iets beter dan na een keer kijken reageren. De pose is inderdaad moeilijk, maar het biedt zeker uitdaging. Ik denk dat je er algemeen wel goed in geslaagd bent.
De rechterschouder zit wel goed, alleen de arm maakt het geheel een beetje raar. hij lijkt op slot te zitten, en het is niet echt comfortabel om je arm zo te houden. Misschien dat je de elleboog iets zou kunnen buigen, en bijvoorbeeld de hand aan de voorkant van het been zou kunnen laten?
De linkerarm is goed. De spieren op de schouder heb je omhoog gelaten. Ik vind alleen het totaal nogal 'skinny'. Ik heb het idee dat je een winterjas wou maken, maar die zou mijns inziens wel dikker mogen. Met name de tweede foto, aan de (voor de kijkers) linkerkant, lijkt de jas erg dun te zijn.
De vouwen mogen dramatischer van mij.

Maar goed, dit doe ik je niet na. Ik vind dit voor een eerste poging zeer geslaagd. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met verf erop, want dat lijkt het vaak anders.

Kun je ons nog iets vertellen over hoe je dit precies gedaan hebt? Heb je de armen met rolletjes gemaakt, of met een plakje putty om een armatuur heen?

Groeten, MartinD

dikker

Hoi Martin,

Ik ga hem inderdaad nog wat proberen "dikker" te maken. We zien wel wat het wordt: ik amuseer me en het kost bijna niks enhet is goede ervaring. Alleen maar voordelen dus.

Ik maak eerst een bekken enborstkast uit putty. Hier plak ik metalen draad in (twee rond elkaar gedraaid), daar doe ik dan de spieren en zo op met putty en dan begin ik met de kleding, wederom met putty.

Greetz,

Gino

Re: dikker

Gino Poppe (Figure Royale zei:
Ik maak eerst een bekken enborstkast uit putty. Hier plak ik metalen draad in (twee rond elkaar gedraaid), daar doe ik dan de spieren en zo op met putty en dan begin ik met de kleding, wederom met putty.
De armen en benen maak je dus uit twee in elkaar gedraaide stukken draad? De elleboog en knie, buig je dat gewoon of maak je daar ook een kleine balletje van putty voor, om zo de vorm beter 'in toom' te kunnen houden? Ik kan me voorstellen dat het lastig is om alle verhoudingen correct te houden als je alleen een draad als ledemaat hebt.

Groeten, MartinD

Terug
Bovenaan