Russisch geweld update p2 [01092010]

Schalen
  1. 1:35
Er komt wat ruimte nu de Marder zijn definitieve rustplaats heeft gevonden en de GMC ook een stap richting einddoel heeft gemaakt. Er ligt nog een Chevy en wat andere dingen te wachten op afronden, alleen had ik er eventjes geen zin in.

Vandaar een andere doos uit de kast getrokken, gewoon lekker OOTB bouwen, niets veranderen, geen PE, puur plastic.
Daarom ook een ander onderwerp, een Rus ...
001-Doos%20B4.jpg

Met personeel van hetzelfde merk ....
002-Doos%20figuren.jpg

Kleurtechnisch niet spannend ....
003-Kleurplaat.jpg

Simpel boekje met duidelijke tekeningen en stap 1 is reeds uitgevoerd.
004-Tekening%201.jpg

005-Tekening%201.jpg

Ik weet niets van dit kanon, vond het een leuke bouwdoos en voor de rest, we zien het wel.

Grtz

Re: Russisch geweld [26072010]

Das jammer. Ik dacht 'lekker, Russisch geweld. Een recept waarbij je spliterwten in wodka gooit ...'
En dan zie je ineens dit kanon. Is dat even een anti climax 😉

Ik ben benieuwd!

Groet, MartinD

T'is maar wat je een anti-climax vindt, wodka vind ik niets, bouw dan liever een kanon, wat ik ook aan het doen ben. Bouw vordert.

Interessant object Johanna! Ben benieuwd hoe deze, in/uit jouw handen, nukken en grillen na zes keer van de plank donde... vallen en enkele retourtjes vuilnisbak, gaat worden! Wordt vast een zeer doorleefd modelletje 😉

Kanne 🤣

Zo, dat is een flink stuk geschut zeg! 😱 Totaal niet mijn ding, maar wel leuk om dit te gaan volgen natuurlijk 🙂
Af en toe ook wel lekker hoor, even iets OOTB bouwen. Zo kom je uiteindelijk toch een beetje ook door je voorraad heen.
Zit er bij de kit zelf ook geen PE? Volgens mij een redelijk nieuw model toch, en zie steeds meer dan er bij nieuwere kits standaard een velletje of wat PE bij zit.

Succes met de bouw, en dat word vast wel weer wat leuks! 🙂

Gr. Robert

Gedag allen,

Er zit wat PE bij, 6 stukjes, 1tje moet je vouwen, rest is recht toe recht aan, heerlijk basic.

Een bouwdoos zonder verrassingen bestaat blijkbaar niet, dus Kanne, je raad het al weer, ik hoef het niet eens te laten vallen .... de figuren zijn gemaakt voor een schietende B-4 en wat ben ik aan het bouwen, zij die braaf de bouwtekening volgde, een rijdend exemplaar. Voordat ik het in de gaten had was het al onherstelbaar dus gij snappen dat hier weer een nieuwe gedachte overheen moet gaan.
Bouwen gaat rustig door, doosje past goed, schiet al aardig op, niet echt spannend, blijft grijs plastic 🙂

Grtz

Nieuw update van het bouwtraject. Het schiet op en dat is ook te zien.

Het onderstel is bijna af.
Bovenkant.
006-Wagen.jpg

Onderkant.
007-Wagen.jpg

Hier is ook de ingraver te zien of hoe dat heet, het wordt gebruikt om het kanon vast te zetten zodat het niet wegvliegt als er geschoten wordt. Op de bouwtekening moest dit vastgezet worden met een haak, keurig gedaan, blijk ik nu een rijdende versie te bouwen. Kan het niet meer herstellen, anders gaat het kapot.

Dan de wielen, een heel simpel karretje. Rubberbanden kunnen er af zitten er voor de foto om.
008-Wielen.jpg

Tot slot het schutstuk, grotendeels samengesteld, nog wat kleine details volgen, het gedeelte kan volledig bewegen zodat het straks makkelijk van kleur is te voorzien.
009-Kanon.jpg

010-Kanon.jpg

Dit was allemaal drogen, lijmtechnisch gezien, ga nu met de tracks verder en zo loopt het lekker.

Een nieuw idee is al in de maak, maar nog niet zover om te delen, komt vanzelf.

Grtz

Re: Russisch geweld update [27072010]

Hi Johanna,

Ziet er imposant uit, en de bouw is ook netjes gedaan. Heeft deze kit trouwens last van veel sink marks, iets wat andere oudere Trumpeter kits schijnen te hebben? Jammer dat je een rijdende ipv schietende houwitser bouwt, maar ik zou zeggen ga gewoon door laat het de bouwpret niet drukken.

Grtn,

Vincent

Hallo Johanna,

Heb voor de pret wat bouw-reviews opgezocht op internet.
Schijnen toch wel haken en ogen aan te zitten, opletten dus.
Over de afwerking zegt men dat de meeste delen perfect zijn (PE overbodig), hier en daar is er wat slordigs wat je zou kunnen corrigeren.

Ziet goed uit tot zover, ik blijf kijken naar deze imposante jongen.

Gedag,

Dit kitje heeft weinig sinkmarks, wel veel extra uitstulpsels en je blijft knippen. Had ook wat recenties gelezen, klopt niet allemaal met de "realiteit" maar goed, ik bouw ook geen realiteit. PE is niet bijzonder en het had ook zonder gekund, maar goed het zit er bij en het zijn geen lastige stukken, dan behalve dat stuk PE wat in de mond van het geschut moest, t'is gelukt en daar is alles mee gezegd. De tracks zijn waardeloos, vervelend en erg onhandig, het wordt geen schoonheidprijs, al deden ook niet aan zo'n wedstrijd mee, scheelt weer 🤣

Bouw rustig door, dan kleurtjes zoeken, heb volgens mij alleen MR Hobby in de juiste kleur.

Grtz

Die kleur ja.
Dat zou eigenlijk zgn russisch groen moeten zijn, wat niet kant en klaar bestaat voor zover ik weet ???
Ergens ooit een meng-aanbeveling gevonden:
4 delen donkergroen - 1 deel felgeel en een TIKJE zilver voor de glans.
Dat zou als basis het levendig en toch wat doffe groen moeten zijn.
Misscien heb je er wat aan...

Wim, ik heb wat Hobby Color kleuren staan en daar zit Russisch groen bij, heb dit spul echter nooit eerder in mijn airbrush gebruikt, moet dus op zoek hoe ik dit verdun, al vermoed ik dat het met Tamiya verdunner kan.

Bouw is grotendeels afgerond, de fijne tracks zitten erom, niet echt mooi, maar goed het past. Om zeker te weten dat de rest ook zou gaan passen voordat ik de boel van kleur ga voorzien, heb ik de droogpassinkje gedaan en dit proces op de gevoelige plaat vastgelegd.

011-Droogpassen.jpg

PE op een lastige plaats, wat het toegevoegd???
012-Droogpassen.jpg

013-Droogpassen.jpg

014-Droogpassen.jpg

Nog twee stoeltjes en een paar stukjes PE en dan kan de boel in de primer of wat ik dan ook ga doen.

Ik ga verder zonder het wagentje, zo kan ik de figuren toch een plek geven en hoe ik dat ga doen, daarover denk ik na, komt vanzelf.

Grtz

Re: Russisch geweld update [28072010]

Het model heeft geruime tijd op een plankje staan te wachten op betere tijden, had er niet zoveel zin in en dat is niet bevorderlijk. Doordat ik afgelopen dagen bezig was iets anders een Russisch groen kleurtje te geven heb ik de B-4 erbij gepakt en ook voorzien van wat groenige saplaagjes met als gevolg dat het grijs naar de eeuwige jachtvelden is gestuurd.

015-Verflaag.jpg

016-Verflaag.jpg

017-Verflaag.jpg

018-Verflaag.jpg

De setting gaat ook anders worden, hoe en wat zal de tijd leren, heb wel een idee, alleen ben ik nog lang niet toe aan de uitvoering.

Grtz

Re: Russisch geweld update [25082010]

Ha die Johanna,

Jij schrijft:
Kleurtechnisch niet spannend ....

Ben ik dus niet met je eens! Het is juist de uitdaging om een monotone kleur d.m.v. pre- en postshade, filters etc. diverse schakeringen en nuances te geven. Waarbij ik wil aantekenen dat je het dit eerste deel (de pre- en postshade) steeds beter onder de knie krijgt (zie dit gevaarte maar denk ook aan je Churchill). Misschien kan je ook wat details een iets lichter Russisch groen kleurtje geven (a la Mig Jimenez / Adam Wilder)?

Gaat lekker, ik blijf 'm volgen. Succes.

groeten, Richard.

Hallo,

Naadje zag ik ook, werk ik wel weg. Monotone kleuren kun je prima varieren, kwestie van durven mengen van de basiskleur met andere kleuren en verder met filters is nog meer variatie aan te brengen.

Dit blijft eventjes staan, ben bezig met een T-34, die al behoorlijk gevorderd is.

Grt Johanna

Word met en met steeds interessanter.
Ben benieuwd naar je setting nu het ding in de transport-positie staat.
Blijf het een geweldig ding vinden, succes !

Dank voor de reacties! Het is inderdaad een apart ding en ach dat is wel leuk, al merk ik dat als ik geschut bouw ik het in het begin leuk vind, maar dat de interesse snel vertrekt en daarom een update met wat gaat volgen voor de B-4.
Ik heb het denkwerk overgelaten aan Miniart.

019-Basis.jpg

020-Basis.jpg

Tot zover niets spannends, naast bovenstaande posters zitten er twee vacuum platen in en wat frames met ramen en ander klein spul.

Toen begon het feest, het verwijderen was een behoorlijke klus en na raam een uur had ik de onderdelen verlost van hun omgeving. Doordat de vormen niet recht zijn, had ik overdaad en te korten en dat heb ik eerst moeten schuren voordat de delen op elkaar pasten.
Daarna moest ik de ruwe gedeeltes plamuren om dicht te krijgen, dat heb ik met Green Putty en putty van Italeri gedaan. Tot slot alles geschuurd, naden terug gebracht tussen de stenen en dat was een forse klus, maar uiteindelijk staat het nu op het plaatje.

021-Basis.jpg

022-Basis.jpg

023-Basis.jpg

024-Basis.jpg

Voordat ik verder ga om alles in de grondverf te zetten, ga ik eerst wat meer puin aanbrengen, nu ziet het er wat steriel uit.

Tot een volgende update.
Grtz

Terug
Bovenaan