Ruske, WOII

Hallo iedereen,

Hierbij een foto van een figuurtje dat ik aan het schilderen ben. het is een 54mm resin figuur van Warriors met een Hornet hoofdje. Het bovenlijf is klaar, tenzij er volgens iemand nog iets aan moet gedaan worden.

Alle tips, op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom.

groetjes,

Gino.

progress.jpg

Gino,

een toppertje als je het mij vraagt...
Iets dat me opviel, was de chip-sessie op de zijkant van het magazijn: die had van mij wat minder gemogen.
Ik weet dat de volgende vergelijking eigenlijk niks zegt, maar als ik mijn eigen PPSh-41 1-op-1 zie (en JA ik ben er trots op !8) ), dan is het houtwerk best nog in goeie staat, maar zie je de verwering best goed.
Het houtwerk bij mij is lichtgeel-bruinig van kleur en lijkt het alsof er een coating overheen ligt. Ik neem aan dat het een soort van beschermingslaag moet voorstellen. Het is zeker geen vernislaag, maar en subtiele "doffe glans" 🙄 ligt eroverheen. Punt dat ik wil maken is : het mag wat meer glanzen. Maar da's mijn mening op basis van de foto. 🙂

Mijn apparaatje is dacht ik niet "nummergleich" en kan het magazijn dus best bij een "jongere" veteraan vandaan zijn gehaald...
Heeft iemand enig idee of ik zou kunnen traceren waar dit wapen/deze set onderdelen geproduceerd en/of gebruikt zou kunnen zijn ?
Heeft deze soldaat geen ammopouch?..of zit die op de achterkant van het model ? Mogen wij misschien een shotje van de achterkant deze meneer ? Ben wel benieuwd...Gaaf model Gino

groetjes Frank

Hoi Gino, mooi figuurtje. Vooral zijn blik op iets gericht is zeer goed, maar ligt het nu aan mijn monitor of is de loop van zijn ppsh niet helemaal recht??

groeten
Bas

Ik denk dat z'n nek iets te lang is (vergelijk foto van Miss. Mosin-Nagant 😛 ) ...denk de kraag even weg...dan zie je hoe lang die nek is.

De onderscheiding zal denk ik niet op het slagveld gedragen zijn..is geen probleem als het model niet in een dio wordt geplaatst natuurlijk 😉

Heel mooi...heeft karakter!

mosin.JPG

Robin Lous zei:
Ik denk dat z'n nek iets te lang is (vergelijk foto van Miss. Mosin-Nagant 😛 ) ...denk de kraag even weg...dan zie je hoe lang die nek is.

De onderscheiding zal denk ik niet op het slagveld gedragen zijn..is geen probleem als het model niet in een dio wordt geplaatst natuurlijk 😉

Heel mooi...heeft karakter!

mosin.JPG

Zo, daar moet je volgens mij geen ruzie mee krijgen 😀

60 jaar na Dato

Bert Takken zei:
Nee, maar ze mag wel eens langskomen bij mij, altijd gedacht dat het van die mantypes waren, maar dit is heel appetijtelijk
Bert

Ik denk dat ze na al die tijd niet meer zo appetijtelijk is 😉 😀

Oh en Gino zoals gewoonlijk weer een schitterend geschilderd figuurtje

Groeten,

Freek

Terug
Bovenaan