RSO mit PAK update 19-4

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Deze stond al een aantal jaar op mijn verlanglijstje....
Omdat het van jullie moest 😈 ben ik eraan begonnen 🙂
Het is een typische italerikit, lang geleden dat ik zoveel flash en sinkholes heb moeten wegwerken... maar daarom niet minder leuk!
Ik heb even een paar foto's gemaakt van het prille begin, er is op zich niet zoveel schokkends te zien nog 😉
Het onderstel:
hpim5662hz5.jpg

hpim5664pu0.jpg

Remleiding toegevoegd:
hpim5665yo2.jpg

Eerste pe frutsels:
hpim5656nc8.jpg

hpim5658sj7.jpg

Wordt vervolgd 😉
Jan 🙂

Jan , is dat die van REVELL?
Die heb ik afgelopen zaterdag ook gehaald , ben alleen nog vanalles erbij aan het zoeken. 🙂

Wat je zegt ja een typisch Italeri kitje , maar wel een mooie uitdaging.

gr Eric 😉

Heey Jan,

Je bent wel druk bezig zeg!
Op de eerste foto een beetje bovenaan(boven je model) ligt een soort van handboortje weet je de naam of waar ik die vandaan kan halen?

Alvast bedankt en succes
Nick

pinvise, en piet peetoom van Godfather models & supplies in haarlem (geen winkel, maar wel via de mail of telefoon) heeft verschillende maten voor een euro of 5 p stuk.

altijd handig, en ik heb 2 versies, een met een vaste klem, die ik gebruik met boortjes tot driekwart, en eentje met 4 verschillende bekken die tot de 3,5 mm kan!

Timo

Eric, het is de oude van Italeri, met de PAK erop gemonteerd 😉

Nick, ik heb die pinvise in Dortmund gekocht, tijdens intermodellbau. Koste maar een paar euro, met een doosje boortjes erbij.
Jan 🙂

Een kleine update, ik kom niet veel aan bouwen toe de laatste tijd 🙁

De 'cabine'
hpim5695wg1.jpg

Het rempedaal lijkt scheef, en dat is ook zo 😳 🙂

hpim5696qx9.jpg

Boutkoppen toegevoegd aan de affuit (heet dat zo?)
hpim5700ez2.jpg

Waar je straks niks meer van ziet 🙄
hpim5701mv6.jpg

Achterkant, met beschadigde uitlaat (moet nog meer schade krijgen)
hpim5702ze5.jpg

Totaalplaatje... nog veel te doen!
hpim5704fa0.jpg

Jan 🙂

Ziet er goed uit Jan!
Welke PE setje gebruik je eigenlijk? (ik neem aan Eduard?)
Die punch en die dingen worden toch steeds verleidelijker...
Heb je daar nog bepaalde merken/ type's van? En mag ik vragen ( 😳 ) wat je er voor betaald hebt? Ik geloof dat Mol ze voor +/- 60 euro verkoopt.

mzzls

Bedankt Boris 😀
Pe is van eduard inderdaad, vrij basic, dus ideaal voor een pe noob als mij 🙂
Ik heb mijn P&D's (hex en gewoon) allebij 2e hands gekocht, voor rond de 30 euro per set. Als je ze eenmaal hebt ga je ze steeds vaker gebruiken 😉
Jan 🙂

Ziet er goed uit ja. Ik ben er zelf ook mee bezig maar zit in de verf en verwerings fase. Maar heb nog een kit liggen hier en die ga ik dan zeker ook met een PE-setje erbij bouwen. Dus dan komt dit project van jou goed van pas om af te kijken 🙂
Dus als je iets doet post het dan aub 😉
Veel plezier met bouwen verder.

Kleine update.... er komt niet veel van bouwen de laatste tijd 😕
Mijn eerste pe soldeersels:
hpim5712pr0.jpg

hpim5714jb0.jpg

( Het is niet zo erg als het lijkt 😉 😀 )

En op de cabine:
hpim5717ru3.jpg

Aber tieloops op het front:
hpim5719pp2.jpg

Ik hoop dit weekend weer wat meer te doen.
Jan 🙂

jan,
ik heb t nog niet aangedurft om te gaan solderen 😳 (staat daar een duur soldeerstation werkeloos 😱 🙂 ) maar volgens mij zit het meest rechtse scharnier scheef... of is dit optisch bedrog?

grtz jeroen

Dat klopt, hij zit iets scheef, maar ik kreeg 'm niet meer los 😳
Omdat het toch niet in het zicht zit heb ik 'm maar laten zitten.
Solderen is overigens best leuk om te doen.... als je het vaak gaat doen kan ik me voorstellen dat het makkelijker wordt, het is nu een beetje klooien tot het goed gaat 🙂
Jan 😀

Wegens gebrek aan motivatie gaat deze de koelkast in (niet slecht met dit weer 😉 ) Ik ga nu eerst de T-34 afmaken en aan de FOC beginnen!
Jan 🙂

tja jan zo heeft iedereen wel eens een gebrek aan inspiratie.. zo ligt mijn foc model ff stil en haal ik die voor de bouwavond in zutphen wel weer te voorschijn. ben nu juist weer druk bezig met mn BR52 😀
maar niet te lang wachten met dit dingetje want ik vind t wel een cool wagentje om te zien!

grtz jeroen

Terug
Bovenaan