Roy Schurgers: "Blitzkrieg Breakdown" KLAAR

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hey Nick,

Het is precies zoals Roy zegt. Het is een laatste hand leggen aan het te bewerken "paneel" zal ik maar even zeggen, en daarna niet meer aanraken. En zeker niet met vingers, want dat zie je terug. :huh:

groetjes

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Bas: dit is het laatste qua weathering... mis je iets ?

Misschien is dit (laatste foto) iets voor je aandrijf- loopwielen:

http://www.network54.com/Forum/110741/message/1169978258/Char+B1+-+gettin%27+dirty

Van deze zware weathering moet je houden, bij franse chars past het wel...

Groeten,

Bas

He Bas, mooie sbs zeg!
Maar toch niet helemaal vergelijkbaar. Een groot licht verticaal vlak met veel klinknagels en spleten is een genot om op te kliederen. Met grijze loop- en aandrijfwielen denk ik dat het moeilijk is om in zoveel stappen zoveel detail te laten zien. :nouja:
Goeie tip wel ;) .

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Roy,

Knap stukje werk laat je weer zien.
Vooral de afwerking met het stof, zeer geslaagd.
Spatscherm aan de binnenzijde, uitlaat, de ramen, ga maar door, mooi afgewerkt.
Dit heeft toch wel iets hoor, dat stof, ik blijf hem mooi vinden.

Groeten, Peter.

De Famo is voor 99,9% af. Misschien hier en daar nog wat bijtippen, maar ik denk dat ik de volgende foto's (maximaal 6 Jan?) in ga zenden.
Als er nog op- of aanmerkingen zijn... welkom :cool:
PS, de titel is aangepast naar 'Blitzkrieg Breakdown, Yugoslavia April 1941'.

Hij is weer tip top zoals gewoonlijk Roy!
Het zandweggetje ziet er realistisch uit, precies zoals het hoort te zijn.
Ook de extra toevoegingen zoals de fiets en het gereedschap vind ik erg goed :cool:

Roy,

Die tow shackles in de laatste foto, kun je daar es een closeup van posten, ik vindt die er erg goed uitzien.

Ik moet es dringend bij je komen buurten :)

ciao Raymond

Zeer mooi Roy,
Ik wist niet dat dit zo'n grote voertuigen waren.
Het ondergrondje vind ik zeer knap en sober. en perfect passen bij de stoffige Famo.

Dirk

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Mooi Roy.

Niks overdone, precies goed zo. Leuk simpel ondergrondje wat het een mooi geheel maakt.
Niets meer aan doen, past perfect bij elkaar.

Knap hoor, Peter.

Bedankt voor de positieve vibes :cool: .
@Jan: in de foc-regels stonden dat het er maar 6 mochten zijn, maar het mogen er van mij ook 8 of 10 zijn. :nouja: It's up to you...
@Raymond: hier nog een close up van de laatste foto (kwaliteit is iets minder). De shackles en jack eerst zwart verven. Daarna niet te zuinig droge pigmenten opbrengen (MIG standard rust). Schoonblazen en tenslotte met grafietpoeder op je vingertoppen het onderdeel inwrijven. De roest blijft dan zitten in de hoeken waar je vingertoppen niet bij kunnen.

Ha Roy,

Hij is erg mooi geworden, niet te overdreven veel stof, maar gewoon matig gehouden, dat vindt ik vooral erg mooi :) .
Verder leuk persoontje en ondergrondje.
Hoe heb je trouwen die benzine/water!! vaten geschilderd?

Greets Johannis

Bedankt guys!
Johannis, de vaten:
1. verschillende grijze basiskleuren.
2. drybrushen.
3. chippen (met sponsje)
4. een wash met pigmenten (van aarde tot roestkleuren) en terpetine .
5. Tenslotte sommige nog met een 3B potloot wat highlights gegeven.

Bovenaan