Roy Schurgers: "Blitzkrieg Breakdown" KLAAR

Thx guys.
Jan kleuren voor de tracks: Vallejo light brown 929 + hull red 985.
Pigmenten MIG Europe dust P028 en light dust P027.
Ik heb ze gedaan min of meer volgens FAQ. Normaal begon ik altijd met zwarte tracks maar andersom werkt ook wel...

De basis is er Roy.
Alleen zou ik een beetje voorzichtig zijn dat het drybrushen niet te sterk gaat afsteken, al denk ik wel dat dit gaat minderen bij het inlijnen.

Groeten,
Hugo

Hugo, het is lang geleden dat ik een panzergrey voeruig heb gemaakt. Om te voorkomen dat hij te saai wordt heb ik de drybrush iets dikker dan normaal aangezet. Ik denk juist dat bij het inlijnen het contrast nog groter wordt omdat je dan zwart tegen bijna wit krijgt. Een filter of wash zal het wat meer naar elkaar toetrekken...

De Famo is nu qua bouwwerk compleet. Nogmaals een perfecte pasvorm maar wat is ie groot 😱 . Op de foto’s de Famo na de eerste washes.
Ik ga hem minimaal chippen. Eigenlijk alleen een beetje bij de laadbak, daar kom je niet onderuit. Het hele project dreigde eergisteren een klein rampenproject te worden door een opeenstapeling van fouten en die ik dan weer zo snel mogelijk wil proberen te herstellen. 😈
Maar nu gaaan we hopelijk weer de goede kant op. Ik ga dit beestje in ieder geval stevig in de MIG zetten. Dit geeft hopelijk een mooi contrast met het grote grijs.

Foto-6Z8PVYZZ.jpg

Foto-3KGSDIAJ.jpg

Foto-8LPZKCI6.jpg

[/img]

Nogmaals bedankt allemaal!
Peter, je hebt gelijk, ik zal me proberen in te houden 😉 .
Chips worden iets te vaak geassocieerd met verwering, terwijl je met een goede wash en pigmenten eigenlijk meer mogenlijkheden hebt.

Stof! Om het grote grijs een beetje te breken staat de Famo in de pigmenten/Migpenten 🙂 .
Het is opvallend hoe dit spul op sommige plekken minder goed 'pakt' als op andere. Denk dat dat ligt aan het gebruik van de Vallejo satin varnish en gloss varnish omdat ik dit slechts plaatselijk heb gebruikt. Ik moet nog een paar kleine dingetjes afwerken. In de laadbak komt een hoop stowage met van alles en nog wat. Rest nog het figuur en een eenvoudig ondergrondje. 😉

Foto-V3XELYXS.jpg

Foto-ESC43ZV3.jpg

Foto-FAY4F6SI.jpg

Foto-MCXMOW66.jpg

Foto-KYDF3SMP.jpg

Foto-OKBYW3GE.jpg

Foto-88GU4KOA.jpg

Hey Roy,

Je bent egt een geweldige bouwer, serieus! 😱

Maar ik zie nu dat je heeel erg mooi die pigmenten hebt gedaan.
Ik heb pas voor het eerst zown doosje van mig pigmenten gekocht.
Maar ik weet dat je het kan verdunnen en dan kan airbrushen maar hoe heb jij dat gedaan?

Succes en ga zo door 😉
Nick

Schitterend Roy!
Je hebt de JUISTE balans gevonden in hoeveelheid, en locatie van het stof. Petje af, want dit klinkt makkelijker dan het is.
Ik ben zeer benieuwd om hem eens in het echt te gaan zien!

Groetjes

😀 Thx alll.
Bas: dit is het laatste qua weathering... mis je iets 🙄 ?
Nick: ik heb het nog nooit proberen te spuiten, dus hier kan ik je niks zinnigs over zeggen. Denk niet dat t werkt. Als je het verdunt met white spirit kun je het als wash gebruiken. Gewoon met een flink zacht penseel opbrengen. Ik heb dit stof droog opgebracht...

Roy, geweldig gemaakt dat stof 😱 Ik vind pigmenten nog steeds lastig spul om mee te werken.... als je er teveel van gebruikt is er geen weg terug....
Ik verheug me al op het model (in Sneek?)
Jan 😀

Jan, Sneek ligt wel in de planning. 😀
Het is mooi spul, maar soms erg onvoorspelbaar. Dat ligt dan weer aan de ondergrond, het contrast tussen basis en pigment of de pigmentkleuren zelf. Idd met kleine beetjes opbrengen en van daaruit faden.

Het is er nog niet van af gevallen Nick 🙂 😉 .
Het moet ook niet plakken. Omdat een geschilderde ondergrond in feite ruw is hecht het zich hier op. Het is ook geen schildertechniek maar een afwerking. Je kunt het enigszins fixeren met white spirit. Ik spuit m ook wel eens met een mat vernis maar dan moet je er rekening mee houden dat je wat effect verliest. In feite moet je het opbrengen en er daarna met je tengels van afblijven. Maar nogmaals, er hangt veel af van je ondergrond en de kleuren die je gebruikt. Zo is de black smoke erg heftig, terwijl de light dust heel subtiel is. Kwestie van trial and error.

Terug
Bovenaan