Roy Schurgers: "Blitzkrieg Breakdown" KLAAR

Deze heb ik altijd al een keer willen maken. Maar eerst ff checken of hij door de Blitzkrieg-commissie komt. :nouja:

Aangezien er markings bijzitten voor Joegoslavie (april 41) ga ik er toch een ideetje aan toevoegen. Ik ga m RUDD bouwen met onderstaand figuur (leunend op de front fender/bumper) bij de open motorkap (motorblok zit in de kit) onder de titel: Belgrade Breakdown.

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Anders ik wel ;)
Titel is alvast leuk gevonden!
persoonlijk vind ik dit trouwens een verschrikkelijk figuurtje, ik weet niet waarom :huh:
Jan :)

A

Anonymous

jan peters zei:
persoonlijk vind ik dit trouwens een verschrikkelijk figuurtje, ik weet niet waarom :huh:

Waarschijnlijk omdat het figuurtje een nogal grote hand heeft.... :) Verder vind ik het figje wel grappig :) Deze ga ik goed volgen :D

Luuk

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Het is meer de pose, niet zozeer de anatomische uitvoering van het figuur... De hele uitstraling (van luiheid?) staat me tegen :nouja:
Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk!
Sorry Roy, voor het vervuilen van je topic :oeps:
Jan ;)

Maakt niet uit Jan. Z'n hand is idd wat aan de grote kant, maar ik ben bang dat deze aan het gezicht is gegoten. De uitstraling/houding is juist dat wat ik zocht. Ik zie een Famo met panne en een balende chauffeur met 2 (grote) linkerhanden die op de wegenwacht wacht. ;)

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
ADac ,is het dan toch :D deze kit lijkt mij ook wel een keer wat,heeft toch een bepaalde uitstraling dit model,ben benieuwd wat jij er van maakt.

groeten jeroen,.

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Roy,
zijn handen en pose zijn een ding (twee eigenlijk ;) ), maar zijn schoeisels klopt niet voor 1941 naar mijn idee. :oei:

Kan mij vergissen maar volgens mij moeten het de bekende laarzen zijn in die periode. Wellicht al bedacht door jou, dan heb ik niets getypt :cool:

Succes,
Peter.

Peter, ik lees overal tegenstrijdige berichten over de invoering van de Schnurschuhe met gamashen. De ene bron zegt februari 41 (voor bepaalde onderdelen) de andere mid 42. Heeft hier iemand een definitief antwoord op? :nouja:

Peter Vierhout

Regiocoördinator Midden
Lid van de TWENOT
Roy,
Bron: World War II Combat Uniforms and Insigna, blz 46.

Volgens deze bron werden vanaf mid-1940 de Schnurschuhe met gamashen uitgereikt aan second-line units, de front troepen bleven de hoge laarzen dragen en uitgereikt krijgen.
Vanaf 1943 werd alleen nog maar de Schnurschuhe met gamashen geproduceerd en uitgereikt aan alle troepen (blz 47).

Het zou dus wel kunnen (in tegenspraak met mijn eerdere bericht :oeps: )

Of dit de ultieme bron is voor deze info weet ik niet ...... :huh: :nouja:

Succes,
Peter.

Dan neem ik het voordeel van de twijfel Peter ;) :) .
Inmiddels (eindelijk) begonnen. Heb in Lier een Famo 'goedkoop' op de kop kunnen tikken. Dit ie echt een superkit. Ongelofelijk hoe alles gewoon perfect past. Weinig flash en duidelijke handleiding. Tot nu toe heb ik het chasis afgebouwd. Het motorblok heb ik al geverfd (met dank aan Eric Vogel voor de tips ;) ). Momenteel bezig met het schilderen van de meer dan 30 wielen (voor een halftrack, rare jongens die Duitsers).

Olav Smeets

Lid van de TWENOT
Hey Roy,

Heb je ´m nog niet af? Valt me een beetje tegen ;)) Het begin ziet er hoopvol uit, zal ´m wel zien als ik terug ben uit Kenia. Succes der mee en tot over een maand!

Olav

Eric Vogel

Lid van de TWENOT
.

Hey Roy
Ziet er mooi uit dat motorblokje... vraagje over de drijfriemen,zaten die er al zo bij of heb je die zelf gemaakt?..
Succes verder met dit duitse beestje. :p ...
Eric

Thanks y'all.
Boris, ik vond dat ik de wash er al vrij dik op had :nouja:
Eric, die drijfriemen zaten er idd al op. Ze zijn wat aan de dikke kant maar ik wil hem echt helemaal RUDD bouwen.

De bouw is bijna af, alleen nog de laadbak. Voor de variatie ben ik alvast begonnen met verven. De basis is Vallejo German grey met zwart omdat ik het German Grey iets te licht vind. Vervolgens het postshaden met German grey en wit. Volgende stap was het drybrushen met wit en Vallejo retarder. In de volgende update komt er een donkerblauw filter overheen met olieverf. Dan pinwash en pigmenten.

De tracks waren single links. Ook als de rest van de kit eenvoudig en sluitend in elkaar te zetten. Basis is roestbruin en zwart voor het rubber. Daarna een donkere mix van pigmenten en 'gefixeert' met terpentine. Daarna een papje van zand/stof-pigmenten in een papje van terpentine aangebracht. Na het drogen schoongeveegt en de topjes van de guidehorns met een 3B potloot bewerkt.

Tot de volgende update :cool: .

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Mooi om te zien hoe het model 'veranderd' door het drybrushen Roy!
Je tracks zijn ook zeer geslaagd, welke kleur(en) pigmenten heb je gebruikt?
Jan :)

Bovenaan