[Ronald Schoenmakers] M4A3E2 "Cobra King" 08-01

Decals zitten erop (op de "lift here" na

Ook nog een aantal missertjes ,die op de vorige foto's ineens pijnlijk duidelijk te zien waren, zijn aangepast.
(ben benieuwd of het iemand opvalt 🙄 )

ik heb na de decals weer wat met de sneeuwpigment van tamiya zitten knoeien met onderstaand resultaat..
DSC07098-1.jpg

hoewel misschien niet historisch correct ,(er is niet bekend of er tekst aan deze kant van de tank was geschreven) heb ik de decals die in het setje zaten er toch maar opgezet
DSC07097-1.jpg

DSC07096-1.jpg

DSC07100-1.jpg

De crew is inmiddels ook compleet, nr 5 (een staande Alpine U S tanker) is na eerst MIA te zijn geweest , weer teruggevonden (met dank aan Martin Dogger 😉 )

Als laatste nog een vraagje.....

Ik heb bij Nemrod een U.S fotograaf gevonden
Kan deze "uniform" wijs erbij,of is dit een typisch zomeruniform?
nemrod.jpg
foto:nemrod

misschien wel leuk om een diotje te maken waar de "beroemde" foto van Cobraking wordt gemaakt.... :idea:

Friul T48 tracks zijn ook onderweg , AFV 's werd niks , ik gebruik wel de track extensions van AFV om op de Friuls te plakken.

Commentaar weer welkom..

greetz Ronald

Hallo Ronald,

Ik vind de tank er mooi en overtuigend uitzien.

Op de vraag over het uniform van de fotograaf het volgende:

Het figuur draagt het standaard uniform voor de Amerikaanse infanterie, het M-1941 jack en M-1937 wollen broek. Dit uniform werd vanaf september/oktober 1944 gefaseerd vervangen door het M-1943 uniform.

Er zijn genoeg foto's genoeg bekend dat dit oudere uniform tijdens het Ardennenoffensief nog volop gedragen werd omdat de vervanging nog niet goed op gang gekomen was en bevoorrading van omsingelde troepen (vrijwel) niet mogelijk was. Hetzelfde geldt voor eventuele overschoenen of andere specifieke winterkleding.

Ik kan niet zien wat hij onder het M-1941 jasje draagt, dus een shawl om zijn hals zou misschien wel beter zijn, net als een paar (groen wollen) handschoenen op de handen te schilderen.

Groeten.

Terug
Bovenaan