(Ronald) Bedford MWD Windwagen

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hoi allemaal,
Het lijkt me wel weer eens leuk om mee te doen .......
De Panther werd dus niks.
Nu ga ik voor de “Windwagen” .
In dit geval een beute Bedford MWD met een Duitse vliegdingesmotor. Dit soort omgebouwde voertuigen werd gebruikt door het Afrika Korps tijdens de slag om Gazala om troepenbewegingen te simuleren door het laten opwaaien van zand.

8C00024E-C920-404E-BB70-F0A81CAB3726.jpeg
Dit voertuig onderwerp is al eerder besproken op dit forum!
Het model van de Gecko Bedford MWD is nu beschikbaar, de motor zit bij de 1/35 Tristar/Hobbyboss Fieseler FI-156 “ Storch”
De cabine en vrachtruim gaan er af. Daarvoor in de plaats komt de vliegdingesmotor met een” hekje“ erom heen.
Ik hoop dat dit voldoende conversie genoeg is om mee te doen........

De Gecko MWD is besteld , de FI 156 “Storch” voor de motor en prop moet ik nog achteraan .....
(of heeft iemand die nog misschien nog ergens ongebruikt liggen 🤔)
Nog even wachten op de bestellingen en dan aan de gang....

Greetz Ronald

Tini Hendriks

“Jean a un grand moustache”
Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Nu bezig met
2CV
Prachtig apparaat! Ik word steeds verrast door deze ”funnies”, dat er steeds weer opduiken.
Succes ermee, ik ga je zeker volgen!

gr, Tini

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Vandaag begonnen met de Bedford MWD
Het is m’n eerste Gecko kitje en ik moet zeggen dat het mooi gedetailleerd is . Het plastic is effe wennen maar goed te doen . Er zijn alleen een aantal enorm kleine onderdelen, waarbij het gebruik van enkel optische hulpmiddelen op mijn leeftijd helaas een vereiste is .. ( en die dikke vingers helpen ook niet echt mee😕 )
(zie bv de bougies van nauwelijks 1 mm [28])
338976D4-FC34-4A7D-A1ED-47456C5DC046.jpeg
Ik ben de laatste tijd eigenlijk bezig met 1/16 dus dit is weer effe wennen.......
Maar goed, het is een mooi kitje waar zeker wel wat te maken valt en op internet zijn voldoende goede walkarounds te vinden om de boel nog verder op te leuken.....
CCA8192E-320C-4737-B500-75238FCB6D2E.jpeg

De 1/35 Fi-156 Storch van Hobbyboss voor de motor en prop is inmiddels ook besteld (vond er een voor een mooi prijsje op internet.)
Een Messerschmitt BF-109 droptank komt er ook aan....

Wordt vervolgd .........als ik tenminste niet geroyeerd wordt na al die vliegdingtermen ....😬
Greetz Ronald

Laatst bewerkt:

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ronald,
mooi dat alle ingrediënten onderweg zijn voor het project......en wat mij betreft is van royeren geen sprake.......wat anders zou zijn als je de MW wielen onder de Fieseler zou plakken!

Kleine noot......je hebt de delen vast nog niet aan elkaar geplakt, maar heb je het chassis op de foto niet ondersteboven liggen?

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Nog even geen bouwupdate maar ik heb wel een mazzeltje
Ik ben op het idee gebracht door een modelbouwer op het Kitmakerforum die op de aankondiging van de Gecko Bedford MWD waterbowser de foto van deze ”Windwagen “ poste.
Laat deze meneer nu ook net een dezer dagen begonnen zijn met de Windwagen . Ik heb reeds contact met hem gelegd om gegevens en bouwupdates uit te wisselen......🤗

(met dank aan Willem Visser die mij opmerkzaam erop maakte.....)

Greetz Ronald

Laatst bewerkt:

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Vanmorgen nog wat geknutseld.
Bezig geweest met het frame. In verband met de plaatsing van de brandstoftank voor de vliegdinges motor, is achterste gedeelte ( achter de achterste ophangpunten voor de vering van de achteras) omgedraaid tov de normale MWD versie. Dat moest dus gemodificeerd worden.
Daarnaast nog wat vorderingen met het cabine gedeelte.
De wielen wordt wel een probleem. Deze bestaan uit 3 delen.
Een gedeelte loopvlak met profiel en binnen- en buitenvelg en gedeelte van de
zijkant van de band . ..Moeilijk om precies zonder zichtbare naad te krijgen
Ik vrees dat het dus het setje resin wheels van DEF gaat worden.
Verder is het heel voorzichtig werken. Het plastic breekt heel snel en de hele kleine onderdelen schieten ook heel snel weg bij het verwijderen van de sprue
Gelukkig had het ”carpet monster” geen honger en heb ik alles nog terug kunnen vinden .....
Wordt vervolgdF36BABD7-4EEB-4B9A-91F4-D78FAEA04859.jpeg2819C0FE-BC84-4223-8FA3-9B9B2E1FFB78.jpegD8011A0E-658B-4A91-A60C-5942E4AB1799.jpeg

Bovenaan