Robert Jan de Wit Kfz.69+3.7 Pak (foto's 17/2)

Hoi,

Voor mij even geen rupsbanden maar wel dit model van Tamiya (1:35). Samen met een Eduard ets set hoop ik er iets moois van te maken.

krupp_top1.jpg

(tamiya.com)

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Ik vandaag de kit binnengekregen en heb al vast een klein beginnetje gemaakt met de bestuurderscabine. Een klein uurtje prutsen met plastic en PE. Comments zijn van harte welkom!
Nu nog even kijken wat ik nog aan evergreen e.d. moet halen en het net afstruinen naar foto's. Heeft hier iemand nog foto's van de Protze in deze versie, dus met de 37mm Pak?

buro002.jpg


buro001.jpg


buro003.jpg


buro004.jpg


groet,
Robert Jan
 
Hey Robert-Jan,

mooi tot zover,
da's voor het eerst dat ik zulke stoel-zitting zie,
ik heb dit model ook ergens staan maar kan me die zitting niet herinneren.

Maak er wat van,

Rico
 
Hoi,

Ik ben vanavond bezig geweest met het bemannings en munitiecompartiment. Het ziet er wat ruw uit maar er moet nog opgekuisd worden. Het compartiment is nog lang niet af. Er moet nog een soort kist gescratcht worden en het achtergedeelte moet nog gedaan worden.
De pasvorm van de kit is goed en het eduard ets spul is goed om mee te werken.
Is het wel echt koper trouwens, het lijkt mij meer op metaal, en dan vooral de kleur. Meestal zie je een mooie koperkleur of is dat alleen maar reclame?

buro017.jpg
[/img]

buro018.jpg


buro019.jpg

de stand tot zover....

groet,
Robert Jan
 
Hij gaat goed,ziet er toch al strak uit hoor ,ondanks dat je nog moet opkuizen :D ,wat betreft de ets,het is maar net welk merk je hebt met de kleur bij de een is het blank en bij de ander koper/goud kleurig, maar het werkt ongeveer hetzelfde.de kwaliteit en dan met name van de handleiding van bijv[aber] daar schort het nog wel eens aan, :huh: ik heb hier een set van lionroar en dat blinkt zo[goudkleurig[dat je bijna een zonnebril nodig hebt :) .


groeten jeroen,.
 
Mijn Eduard van de SdKfz-7 is ook metaalkleurig,
zal wel aan het gebruikte materiaal liggen.

Bij printplaten zijn de sporen ook verschillend,
de een is goudkleurig terwijl de ander meer neigt naar metaal.

En PE is van hetzelfde als eerder genoemde printplaten,
Het ziet er niet minder chique uit, je leverd strak werk,
succes met de rest,

Rico
 
Hoi,

Vandaag weer even een stukje kunnen doen....munitiekist toegevoegd , kistje gescratchd...het ziet er op de foto ruwer uit dan in het "echie"
Er zit veel werk in het verwijderen van overtollig plastic om plaats te maken voor de PE, veel snijden en schuren, en ik denk dat ik maar eens een etch mate of hold en fold op sinterklaas ga vragen... ;)
tot zover...

Nieuweafbeelding.jpg


groet,
Robert Jan[/img]
 
Hoi RJ, een etchmate kan ik je van harte aanbevelen, en voor het verwijderen van die 'plastic details' kun je een 'micro chisel' van mission models goed gebruiken! (als je de sint heeeeel lief aankijkt doet hij die er vast bij ;))
Jan :)
 
Hoi,

En weer een klein stukje gedaan vanavond, niks spectaculairs, maar wel leuk voor in het fotoboek, en er komt zeker weten een etchmate op mijn lijstje! :x !
Ik gebruik nu dikke secondenlijm voor het etswerk (Zap a Gap) en probeer dit zo spaarzaam mogelijk aan te brengen, toch zijn er veel lijmresten en dus veel herstelwerkzaamheden....heeft iemand nog tips om dit te verbeteren...??

a1.jpg


a.jpg


Dit was het weer voor vandaag...

Groet,
Robert Jan
 
Probeer een druppel lijm op een stikkervelletje (het vel waar de stikker op zit dus ;)) te doen, en doseer de lijm met een tandenstoker. De lijm droogt niet op het velletje, en je kunt op deze manier een heel klein beetje lijm op de juiste plek aanbrengen.
Jan :)
 
Hoi,

Vanavond even geen zin in al te veel gepruts met PE dos heb ik het onderstel maar in elkaar gezet, een lekker straight forward werkje.
Het begint nu ook allemaal een beetje vorm te krijgen.

buro020.jpg


buro021.jpg


buro022.jpg


buro023.jpg


buro024.jpg



groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Jeroen, ik denk dat ik eerst een donkergrijze kleur(XF24) met een tikkeltje zwart aan ga brengen en daarna de boel oplichten met lichtere tinten.... en de boel daarna flink stoffig maken met buff en pigmenten.

groet,
Robert Jan
 
he Kees, ziet er al goed uit, en ik ga em volgen, want deze staat bij mij ook nog op de lijst!

zitten de figuurtjes eigenlijk ook in die kit???

Timo
 
Hoi Timo,

Er zitten wel figuurtjes bij maar die ga ik niet gebruiken.
Ik wil deze van dragon gebruiken.

6200-1.jpg


Sinterklaas maar even lief aankijken..... :nouja:

By the way: is het nog wat uit te houden met die Knolsma? :D

Groet,
Robert Jan
 
Hoi Robert,

Ziet er inspirerend uit, hoe jij je kruppje in elkaar zet. Schoon werk...ik probeer t nog steeds, maar ik ontkom er op een of andere manier niet aan. :huh:
Die artillery-gasten staan ook nog op mijn verlanglijst. Wat zit er eigenlijk in die pouches die de 4 crewmen rechts aan de borst/heup dragen ?

groet Frank
 
Hoi,

Nee Jan , met het kanon begin ik pas als de wagen helemaal is afgebouwd. Anders raak ik denk ik de kluts kwijt met al dat plastic en metaal,.... :nouja:
Ik hoop de wagen deze week af te krijgen.

groet,
Robert Jan
 
@ kees, tis prima uit te houden met knolsma, we vermaken ons wel.

kun je eens een tipje van de sluier oplichten hoe je die figuren in het geheel wil gaan toepassen? ik wordt namelijk wel erg benieuwd!

Timo
 
Hoi Timo,

Over de setting met de figuren ben ik nog niet helemaal uit, waarschijnlijk komt er nog een officier bij met nieuwe orders en nieuwe aanwijzingen,ik weet ook niet of ik alle figuren ga gebruiken...
Redelijk saai dus, op een redelijk simpel ondergrondje denk ik...nog even stoeien daarmee en ik denk dat het niet eerder duidelijk is voordat alles, figuren, voertuig en ondergrond helemaal af is....

groet,
Robert Jan
 
Hoi,

Hier weer een kleine update. Hier en daar is weer wat plastic en zijn er weer metalen friemeldingetjes toegevoegd.
Hij staat nu ook eindelijk op zijn wielen. Ik denk dat nu zo'n 95 procent van de wagen klaar is. Als die klaar is gaat de spuit erover voor de basislaag en begin ik aan het kanon te bouwen.


DSC00947.jpg


DSC00945.jpg


DSC00944.jpg


DSC00943.jpg


DSC00942.jpg


groet,
Robert Jan
 
Terug
Bovenaan